پارس ناز پورتال

ماه گرفتگی عجیب بر روی صورت این دختر زیبا (عکس)

ماه گرفتگی عجیب بر روی صورت این دختر زیبا (عکس)
ماتیلدا کالاگان که با سندروم استرج وبر به دنیا آمده باید تا 16 سالگی دائماً پوست صورتش لیزر شود تا ماه گرفتگی هایش کاملاً محو شوند.

 
 

ماتیلدا دختر کوچولوی شجاعی است که با ماه گرفتگی بزرگی روی صورتش به دنیا آمده است. این ماه گرفتگی از صورت تا یک طرف بدنش امتداد یافته است.

پدر و مادر او قبل از به دنیا آمدنش از وجود چنین سندرومی در او اطلاع نداشتند. بارداری خانم کالاگان چندان راحت نبود، زیرا مایع درون کیسه آمنیوتیک او خیلی زیاد بود و پزشکان فرزند او را زودتر به دنیا آوردند. بعد از تولد پزشکان فکر می کردند که قرمزی صورتش فقط یک کبودی باشد، ولی بعد از دو هفته مشخص شد که او به سندروم استرج وبر، یک اختلال پوستی و عصبی نادر، مبتلاست. این اختلال منجر به مشکلات یادگیری، فلج و تشنج می شود.

 


او با دو حفره در قلبش متولد شد که جراحان در دو ماهگی او را عمل کردند و عمل او موفقیت آمیز بود.پزشکان می گویند محو شدن کامل ماه گرفتگی های او تا 16 سالگی با درمان لیزری امکان پذیر است. او در حال حاضر هر چند ماه یک بار درد لیزر را تحمل می کند.همچنین او نمی تواند خوب ببیند و مبتلا به گلوکوما یا آب سبز (کوری تدریجی) است و در ضمن اصلاً نمی تواند راه برود و اخیراً پدر و مادرش برای او یک فریم خریده اند که با کمک آن چند قدم برمی دارد.


مردم در نگاه اول فکر می کنند که او پدر و مادر بدی دارد که رهایش کرده اند و او صورتش را به رادیاتور چسبانده و سوخته است. پیش داوری های مردم شاید بیش از هر چیزی این پدر و مادر را ناراحت می کند. ولی آنها از اینکه دختری شجاع دارند که با همه این بیماری ها می جنگد و هنوز زنده است و لبخند می زند خوشحالند.