پارس ناز پورتال

چگونگی کنترل مدیریت زمان

چگونگی کنترل مدیریت زمان

اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق كودك مورد استفاده قرار بگیرد. با كمك این وسیله است كه گذشت زمان و ارزش آن برای افراد خانواده به ویژه كودكان اهمیت پیدا می كند و بچه ها به مرور می آموزند كه چگونه زمانی كه در اختیار دارند را به فعالیت ها و برنامه های مختلف اختصاص دهند. امروز كمتر خانه ای وجود دارد كه از ساعت به عنوان یك وسیله ضروری در دكوراسیون منزلش استفاده نكند.

 

 

قرار دادن یك ساعت مناسب در سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق غذاخوری می تواند تا حد زیادی توانایی مدیریت زمان اعضای خانواده به ویژه كودكان و خانم منزل را افزایش دهد. تنها كافی است بدانید از چه ساعتی در كجا و دركدام یك از اتاق های خانه تان استفاده كنید.

 

خراب ها را فورا تعمیركنید

 

باوری میان مردم سرزمین های شرقی از قبیل هند، تبت و چین وجود دارد كه اگر در منزل ساعت شكسته یا خرابی وجود دارد باید فورا آن را از خانه دور یا تعمیر كرد. مردم این سرزمین ها معتقدند، وجود یك ساعت خراب یا شكسته در محیط خانه مانع برنامه ریزی منظم و استفاده بهینه از وقت و زمان می شود. به همین دلیل مردم این سرزمین ها به دقت مراقب ساعت های شان هستند و آن ها را در زمان معین كوك كرده و به خوبی از آن مراقبت می كنند. آن ها معتقدند، برای احاطه داشتن به زمان و كسب موفقیت باید مدیریت زمان را به دست گرفت و دور كردن ساعت های خراب یا شكسته از منزل یكی از این راه حل هاست.

 

ساعتی برای خواب

 

كدام ساعت ها را باید در اتاق خواب قرار داد؟پیش از آن كه پاسخ این سوال را بدانیم بهتر است این نكات را با یكدیگر مرور كنیم كه اتاق خواب یكی از مهم ترین محل های خانه و مكانی برای ایجاد استراحت، آرامش، تجدید قوا و به دست آوردن انرژی و توان برای روز بعدی است. توصیه می كنیم در این اتاق برخلاف دیگر اتاق های منزل از ساعت های بزرگ و پر سر و صدا استفاده نكنید. بهترین ساعت برای این اتاق ساعت ذهن و روح انسان است كه آرام و ریلكس برای خواب و استراحت آماده می شود. كوچك ترین صدای تولید شده توسط عقربه ها، چرخ دنده ها یا ملودی های موجود در ساعت ممكن است تمركز ما را برای داشتن خوابی آرام و انرژی بخش كم كند. بنابراین توصیه می كنیم در اتاق خواب به داشتن یك ساعت كوچك، دیجیتال و بی سروصدا قناعت كنید تنها برای آن كه در ساعت معینی كه قصد دارید از خواب برخیزید از آن كمك بگیرید.

 

اگر كلكسیون ساعت دارید، بخوانید

 

اگر از آن جمله افرادی هستید كه علاقه مند به جمع آوری ساعت هستند، باید مراقب باشید كه قرار دادن این كلكسیون در اتاق خواب یا محلی نزدیك به اتاق خواب یك تصمیم نادرست است. سر و صدای ناشی از پاندول، عقربه و فنرهای این ساعت ها در سكوت شب موجب از بین رفتن آرامش افراد منزل شده و تمركز آن ها برای فرورفتن به خوابی عمیق را به مرور كاهش می دهد. بنابراین باید دقت داشته باشید كه بهتر است این كلكسیون را در فضایی دور از اتاق خواب به ویژه اتاق خواب كودكان قرار دهید زیرا آشفتگی خواب و نداشتن خواب مفید و عمیق در دوران كودكی موجب كاهش توانایی بدن در مقابله با بیماری ها می شود.

 

فلزی یا چوبی؟

 

اگر قصد دارید اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن خود را با كمك یك ساعت بزرگ تزئین كنید، بهترین انتخاب ساعت هایی است كه شكل آن ها گرد و دایره ای است. از میان ساعت هایی كه جنس آن ها فلزی، شیشه ای، پلاستیكی و چوبی هستند بهترین گزینه ساعت های از جنس چوب است كه علاوه بر وقت شناسی در محیط خانه به ایجاد فضای صمیمی و طبیعی در منزل نیز كمك می كند. بنابراین انتخاب یك ساعت دیواری بزرگ دایره شكل از جنس چوب كه رنگ صفحه آن روشن و از میان رنگ های گرم باشد، می تواند به ایجاد فضایی آرام بخش در خانه كمك كند.

منبع:فان شاد