پارس ناز پورتال

چگونگی مدیریت مالی در ازدواج

چگونگی مدیریت مالی در ازدواج

مسایل مالی، وجه مشترک زوج‌ها در تمام سال‌ها خواهد بود بنابر این لازم است هریک از طرفین از همان ابتدا با یکدیگر صادق بوده، در مورد مسائل مالی هم همفکری نموده و متحد عمل کنند.

 

تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج نقش مهمی در رفاه سال‌های آتی دارد. زوج‌های جوان این فرصت را دارند با تصمیمی که در مورد مسایل مالی در سال‌های اول ازدواج می‌گیرند، سالیان سال از رفاه مالی بهره‌مند شوند.

 

مسایل مالی، وجه مشترک زوج‌ها در تمام سال‌ها خواهد بود بنابر این لازم است هریک از طرفین از همان ابتدا با یکدیگر صادق بوده، در مورد مسائل مالی هم همفکری نموده و متحد عمل کنند. برای رسیدن به هدفی مشترک، آینده‌ای روشن و پرهیز از جر و بحث‌های مالی که در بعضی خانواده‌ها دیده می‌شود، موارد زیر را رعایت کنید.

 

– خلوص و صداقت:

 

خیلی از زوج‌های جوان به دلیل صادق نبودن طرف مقابل، در مورد مسایل مالی دچار مشکل می‌شوند.

 

بعضی وقت‌ها یکی از طرفین بدهی‌ها یا مخارج خود را از دیگری پنهان می‌کند. این پنهان‌کاری، زمینه‌ساز مشکلات برای طرف مقابل بوده، او نمی‌تواند مخارج یا میزان سرمایه را به طور صحیح برآورد و از نظر مالی برنامه‌ریزی کند.

 

– حساب درآمد و مخارج را داشته باشید :

 

زوج‌های جوان باید حساب درآمد خود را داشته باشند و با برنامه‌ریزی، بیش از آن خرج نکنند. برنامه‌ریزی شامل پس‌انداز مقداری از پول و سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی است.

 

حساب و کتاب به هر کدام از آن‌ها اطمینان می‌دهد که با توجه به میزان درآمد، مخارج و روش زندگی و با توجه به موقعیت مالی فعلی در سطح یکسانی هستند. این باعث می‌شود هر طرف مشکلات مالی دیگری را پذیرفته و در مورد درآمد و مخارج به توافق برسند.

 

– سعی نکنید خود را با دیگران مقایسه و همپای سایرین خرج کنید :

 

بسیاری از زوج‌های جوان نمی‌توانند پس‌انداز کنند و بیش از حد هزینه می‌کنند. خرج کردن پا به پای دیگران، اکثرا منجر به بدهی شده یا حداقل آن است که نمی‌توانند پس‌انداز کنند. درآمد و هزینه باید بر اساس نیاز زوج‌ها باشد نه بر حسب عادات دیگران.

 

– با دید بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید :

 

زوج‌های جوان فرصت زیادی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری دارند. در نتیجه نسبت به سایر زوج‌ها به سرمایه‌گذاری مشتاق‌ترند.

 

در واقع مشاوران مالی زوج‌های جوان را به سرمایه‌گذاری به خصوص در سهام و سرمایه‌گذاری با ریسک کم‌تر (مانند اوراق قرضه) تشویق می‌کنند.

 

داشتن افق و دید بلندمدت، آینده‌ای مرفه‌تر و هزینه کردن با پشتوانه مالی را به همراه دارد.