پارس ناز پورتال

نصیحت های پدرانه

نصیحت های پدرانه

بهترین نصیحتی كه پدرم به من كرده و او هم خود از پدرش شنیده این است كه در شب اقدام به رفع و رجوع مشكلات نكنم چرا كه در شب خاصیتی هست كه موجب می شود مشكلات وجهه بغرنج تری پیدا كنند .

 

 

مری یوسن Mary Usen از نیویورك گفته است :

 

پدر من اهمیت مرتب كردن رختخوابم در هر صبح را به من آموخت . شش ساله بودم و او به من نشان داد كه افراد در ارتش چگونه تختخوابشان را مرتب می كنند و بدین منظور هر روز تختخواب مرا چک می كرد . امروزه تختخوابم تنها چیز موجود در زندگیم می باشد كه همواره مرتب و منظم می باشد .

 

مونیك سیترون استامپلمن Monique Citron Stampleman   از نیویورك گفته است :

 

شاد بودن چقدر مهم است . پدر من هرگز خسته نبود ؛ او اغلب روی سرش می ایستاد تا سه فرزندش را تحت تاثیر قرار دهد و با انجام كارهای ساده این چنینی این زندگی یكنواخت و بی هیجان ما را شور و هیجان می بخشید . به عنوان مثال یك بار ما را ترغیب كرد یكی از داستانهای پر مخاطره ژول ورن به نام سفری به ماهی فروش ( با اختاپوس زنده اش ) را تجسم كنیم . پدرم آموخت كه زندگی وقتی قرین شادی گردد بهتر خواهد بود و دیگران را همراه ما می سازد .

 

هیلاری هیندل Hilary Heindl از ماساچوست گفته است :

 

اكثر صبح ها زمانی كه پدرم مرا به مدرسه می رساند این ضرب المثل را تكرار می كرد " كلاهت را بپا " منظورش این بود كه قدر و منزلت خودت را فراموش نكن . بارها در طول زندگی این ضرب المثل را مورد استفاده قرار دادم . این ضرب المثل انگیزه بخش من برای اتمام روابط خطرناك بود و خاطر نشان می كرد كه در كار، تواناییهای خودم را دست كم نگیرم . به یمن این نصیحت حكمت آمیز اجازه ندادم عدم خودباوری مانعی برای تحقق اهدافم گردد .

 

وینفرد نوروود Winifred Norwood از ماینی Maine گفته است :

 

در اوایل دهه 1960 كه من در حال بزرگ شدن بودم پدرم مطمئن شد كه هر آنچه را كه یك مرد باید بتواند انجام دهد را من یاد گرفته ام . او به من یاد داد چگونه از لوازم برقی استفاده كنم ، برای نصب آنتن رادیو به پشت بام بروم. او می خواست من تشخیص دهم كه می توان زن باشم اما كاملا متكی به خود و مستقل .

 

كارولین ژوریس Carolyn Juris از نیویورك گفته است :

 

وقتی برای اولین بار پا به دنیای كار گذاشتم پدرم به من گفت به خاطر داشتن نام معاون شركت به اندازه از یاد نبردن نام كار فرما اهمیت دارد . اگر شما چیزی نیاز داشته باشید این درخواست شما به گوش كارفرما نخواهد رسید مگر اینكه با كسی كه برنامه های رییس را مدیریت می كند رابطه خوبی داشته باشید و این فرد كسی نیست به جز معاون و دستیار رییس . بعد از مدتی كه خودم به عنوان دستیار شركتی كار كردم اقرار می كنم مطلبی كه پدرم گفت كاملاً صحت دارد .

 

كیم پریوس بلومبرگ Kim Prywes Bloomberg از شیكاگو، ایلینویس Illinois گفته است :

 

پدرم می گوید " اگر می خواهی كاری انجام شود آن را به فرد پر مشغله ای بسپار تا آن را انجام دهد .او پزشك كوشا و سخت كوشی است كه تلاش می كند بیمارانش را خوب بشناسد. با فرزند بزرگش توپ بازی می كند و سرگرمی های بی شمارش را دنبال می نماید . در زندگی شخصی ام دریافتم هر زمان كه مشغله ام بیشتر می باشد فعالتر و خلاقتر می شوم .

 

لارا كار وینتون LaraCarr-Winton از آلاباما Alabama گفته است :

 

پیش از ازدواج پدرم توصیه كرد كه هرگز شكایت همسرم را نزد دوستان نبرم اگر مشكلاتمان را با همسرمان حل نكنیم زمینه دلخوری های پنهان فراهم می شود و باعث می شود كه دوستان نسبت به همسرم دیدگاه خوشایندی نداشته باشند . با رعایت این راهنمایی پدرم، ازدواج موفقی داشتم .

 

جسیكا بار- گابریل Jessica Bar-Gabriel از آلبرتا Alberta گفته است :

 

به دلیل اینكه تلفن دارد زنگ می خورد مجبور نیستید آن را جواب دهید . پدرم همواره احساس می كرد اگر در كنار دوست یا عضو خانواده ای هست آن فرد به شخص آن سوی خط ارجحیت دارد . او به من آموخت كه بدون توجه به شرایط، بر روی افرادی كه در كنارشان هستم تمركز كنم .چرا كه آنها شایسته دریافت توجه كامل من هستند .

 

لائورا سینرود Laura Sinrod از نیویورك گفته است :

 

بهترین نصیحتی كه پدرم به من كرده و او هم خود از پدرش شنیده این است كه در شب اقدام به رفع و رجوع مشكلات نكنم چرا كه در شب خاصیتی هست كه موجب می شود مشكلات وجهه بغرنج تری پیدا كنند . اگر چه گاهی اوقات این موضوع را رعایت نكردم اما در این سالها گذر زمان بر درستی این پند صحه گذاشت . تاریكی شب می تواند باعت شود كه كوچكترین موانع نفوذ ناپذیر و غیر قابل عبور به نظر آیند .

 

كریستین موناكو Kristin Monaco از واشینگتن دی سی گفته است :

 

به یمن حرفهای پدرم دانستم كه قبل از آنكه شروع به قلمه زدن كنم میانگین زمان آخرین یخبندان در منطقه ای كه زندگی می كنم را بررسی كنم . آرزو دارم حیاط خانه ام روزی به مانند حیاط خانه او رشك برانگیز شود .

 

ایمی كنبی Amy Canby از كلورادو Colorado گفته است :

 

پدرم می گفت برای جلوگیری از بروز افسردگی می بایست همواره چشم انتظار تحقق اتفاق خوبی باشید . حالا زمانی كه بد خلق می شوم به آن چیز خوب فكر می كنم این چیز خوب می تواند یك تفرجگاه آفتابی ، سفر و … باشد .

منبع:  سیمرغ