پارس ناز پورتال

تصاویر منتشر شده از سریال جدید مهدی سلطانی

مجموعه : اخبار سینما
تصاویر منتشر شده از سریال جدید مهدی سلطانی
تهیه‌کننده «هفت سنگ» با اشاره به اپیزودیک بودن این سریال، گفت:‌ پیش از این علیرضا بذرافشان ایده طرح این سریال را ارائه داده بود که شبکه نیز با آن موافقت کرد. از طرفی با توجه به اینکه سریال‌هایی با این ساختار همچون «خانه سبز» موفق بوده‌اند، صداوسیما علاقه‌مند است از کارهای این‌چنینی حمایت کند.

سریال جدید شبکه سه سیما تحت عنوان «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی مجید مولایی به تازگی کلید خورده است.
این سریال که به صورت اپیزودیک ساخته شده است و داستان‌های مجزا دارد، یک سریال آپارتمانی محسوب می‌شود.


مجید مولایی – تهیه‌کننده این سریال – در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا گفت: نویسندگی این سریال حدود هشت ماه پیش آغاز شد و اکنون نیز ۲۰ قسمت از آن نوشته شده است.
مولایی همچنین با بیان اینکه اپیزودهای این مجموعه هر کدام داستانی مجزا دارند، گفت:‌ داستان این مجموعه در سه خانواده می‌گذرد.

وی همچنین به این نکته نیز تأکید کرد که مدت‌هاست در کارهای شبانه سریالی با این ساختار نداشته‌ایم به همین جهت شبکه نسبت به ساخت آن موافقت کرد.

وی همچنین درباره‌ی چینش بازیگران در این سریال توضیح داد: به دلیل نوع کار بنا داشتیم ترکیبی از بازیگرانی که مردم نسبت به آن‌ها رویکرد طنز داشتند از جمله بهنام تشکر و یا در عین حال کسانی از جمله مهدی سلطانی که تجربه طنز نداشتند را در این سریال متفاوت‌تر نشان بدهیم؛ بنابراین عقیده دارم اگر سریال «نابرده گنج» طنز است، این سریال هم طنز است.


این تهیه‌کننده همچنین با اعتقاد بر اینکه «هفت سنگ» سریال شیرینی است، گفت:‌ بیشتر داستان این سریال در سه آپارتمان است که برای سه خانواده است و به طور کلی ۷۰ درصد قصه‌ها در داخل این سه آپارتمان می‌گذرد و می‌توان آن را به عنوان یک سریال آپارتمانی دانست.

تهیه‌کننده مجموعه «نابرده رنج» همچنین در خصوص تفاوت سریال هفت سنگ با مجموعه‌های روتین و هر شبی طنز تلویزیون بیان کرد: در رابطه با ویژگی‌های این سریال می‌توان به دو – سه مورد خاص اشاره کرد. نخست این که در تولید این سریال تلاش می‌شود تا از فضای حاکم بر مجموعه‌های طنز امروزی فاصله گرفته شود. چراکه در بعضی از این سریال‌ها متاسفانه گاهی از مضمون غفلت می‌شود و به طرح جدی مفاهیم در این دست کارها توجه چندانی صورت نمی‌گیرد. اما در این سریال تلاش می‌کنیم تا قصه‌ها در خدمت مضامین قرار بگیرند. در واقع در هر قسمت از این سریال سه قصه خواهیم داشت که در پایان آن به یک نتیجه‌گیری کلی و برآیند نهایی می رسیم.

مولایی با اشاره به این که در مقاطعی از سریال از طنز هم بهره گرفته می‌شود، افزود: البته این سریال فضای شیرین و دلچسبی دارد و گاهی به طنز هم نزدیک می‌شود. اما نه به معنای مرسوم و متداول در تلویزیون.
وی با نزدیک دانستن فضای این سریال به مجموعه هایی همچون «خانه سبز» و «همسران» تصریح کرد: سریال هفت سنگ قصه سه خانواده از طبقه متوسط است که حرفه و جایگاه اجتماعی شان در قصه تاثیر چندانی ندارد.



بلکه بیشتر تاکید بر روابط و مناسبات خانوادگی آن‌هاست. در واقع ما محور را بر حل مشکلات به صورت گروهی در خانواده گذاشته ایم. در این سریال همین طور به کودکان اهمیت داده ایم و مسائلی که آن ها در جامعه امروز با آن درگیر هستند مثل استفاده از اینترنت و تلفن همراه را مطرح می کنیم. به همین دلیل است که این مجموعه را به سریال هایی همچون «خانه سبز» و «همسران» نزدیک می دانم.

مجموعه «هفت سنگ» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که در ۴۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی علیرضا بذرافشان مراحل تصویربردرای خود را پشت سر می گذارد.
علیرضا بذرافشان، سارا خسرو آبادی ،حسین تراب نژاد و فروغ فروهیده نیز گروه نویسندگان این مجموعه اپیزودیک را تشکیل می دهند.


مهدی سلطانی، پرویز پور حسینی ، بهنام تشکر ،الهام پاوه نژاد ، شبنم مقدمی ، فرناز رهنما ، عزت الله مهرآوران، مهتاج نجومی، ارسلان قاسمی، سیما مطلبی، پارسا قراخانلو، حامد کیازال، حنانه احدی و روژین نفوتی‌نژاد نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.
این مجموعه داستان زندگی سه خانواده را روایت می‌کند که کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. داستان‌های متفاوتی با یک مضمون مشترک در هر قسمت مطرح می‌شود که این سه داستان سرانجام به یک برآیند می‌رسند.

برخی دیگر از عوامل و دست اندرکاران این سریال عبارتند از:
مجری طرح: کامبیز دارابی، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار: شهرام متولی باشی، طراح چهره پردازی : محمد قومی، طراح صحنه و لباس : محسن نوروزی، مدیر تولید: فواد بور بور، دستیار اول کارگردان : رضا شریفی، منشی صحنه : غزل رشیدی، دستیار برنامه ریزی :مریم پدمه، دستیار دوم کارگردان : محمد اسماعیلی، عکاس : علیرضا حمید نژاد، مدیر تدارکات : حامد پرهیز.