پارس ناز پورتال

کشف هیجان انگیز لانه‌ عجیب حشره

کشف هیجان انگیز لانه‌ عجیب حشره
 دیدن لانه پرندگان که در آن ها شاخه های مختلف با دقت به هم متصل شده اند بسیار لذت بخش است زیرا انسان را به فکر فرو می برد و بزرگی خداوند را بیشتر حس می کنیم. پرندگان هرکدام سبک خاص خود را در ساخت خانه دارند.

"تری الکساندر" یک حشره شناس آمریکایی است که سه ماه از زندگی خود را در دورترین نقطه از جنگل های آمازون با کمترین امکانات گذرانده است . او در این مدت به نوع خاصی از حشرات برخورد کرد که لانه های عجیبی می سازند.


 
 


این حشره شناس عکس هایی از این خانه های عجیب گرفته است . در این تصاویر می توان لانه های عجیبی را مشاهده کرد که به مانند یک منطقه حفاظت شده برای تخم های در حال رشد هستند.

این حشره که همچنان نامی برای آن انتخاب نشده است بر روی پوست درختان تخم گذاری کرده و سپس به دور آن حصارهایی از  جنسی شبیه به تار عنکبوت و کاملا مشابه با فنس هایی که انسان ها استفاده می کنند به دور آن ها می کشد. این حصارها مانع از ورود حشرات ریز به داخل محدوده تخم ها می شود.

تصاویر این لانه ها این روزها در میان بزرگان حشره شناسی دست به دست می شود اما هنوز کسی نمی داند چه موجودی می تواند تا این حد خلاق باشد. مطالعات نشان می دهد این موجود باید یکی از گونه های ناشناخته از عنکبوت باشد.