پارس ناز پورتال

معرفی لپ‌تاپی ارزان DELL

معرفی لپ‌تاپی ارزان DELL

لپ‌تاپی ارزان، محبوب و پرمخاطب از DELL در بازار
مدل ۳۵۲۱-F یکی از لپ تاپ های محبوب و پرمخاطب DELL در بازار داخلی است که توجه ها را به خود جلب کرده است.
این لپ تاپ به پردازنده  Intel 3227U Core i3 1.9 GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت مجهز است. کارت گرافیک این لپ تاپ هم   AMD Radeon HD 7670M 1024 MB UpTo 2048 MB است.

این لپ تاپ در دو مدل ۱۴ و ۱۵/۶ اینچی به بازار عرضه شده است. صفحه نمایش تمامی مدل ها براق بوده، به نور پس زمینه LED مجهز شده اند و دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ را ارائه می دهد. چنین دقتی برای صفحات نمایش ۱۴ و ۱۵/۶ اینچی متوسط محسوب می شود و برای نشان دادن جزئیات دقیق در کارهای روزانه مانند مرورگری اینترنت و تماشای ویدئو مناسب است.

در بالای صفحه نمایش هم یک وب کم یک مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری HD 720p قرار دارد که در شرایط نوری مناسب، می توان تماس های اینترنتی خوبی با آن برقرار کرد.

صفحه کلید این لپ تاپ ها هم از نوع Chiclet Style یا «جزیره ای» با کلیدهای جدا از هم است. از آنجا که مدل ۳۵۲۱ لپ تاپی ۱۵/۶ اینچی است، بنابراین بر روی بدنه ، فضای کافی برای قرار دادن یک صفحه کلید عددی (Numpad) در کنار صفحه کلید اصلی نیز وجود داشته؛ ولی مدل های ۱۴ اینچی ۳۴۲۱ فاقد بخش عددی جداگانه هستند.

در مورد باتری هم باید بگوییم که مدل های ۱۵/۶ اینچی به باتری های شش سلولی با ظرفیت ۶۵ وات-ساعت مجهز شده اند؛ در حالی که مدل های ۱۴ اینچی از باتری های چهار سلولی با ظرفیت ۴۰ وات-ساعت بهره می برند. میزان شارژدهی باتری بسته به سایز صفحه نمایش و نوع سخت افزار داخلی، متفاوت است.

به طور کلی باید بگوییم که این لپ تاپ ها، در رده کاربری عمومی (خانگی/اداری) با طراحی باریک و سبک و امکاناتی به روز و کامل هستند. DELL در این لپ تاپ ها از پردازنده های ولتاژ پایین استفاده کرده که عملکرد آنها کمی ضعیف تر از پردازنده های با ولتاژ استاندارد است؛ ولی در عوض، مصرف انرژی و گرمای تولید شده دستگاه به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

لپ تاپ محبوب DELL با قیمتی حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که نمونه ۱۴ اینچی قیمت بالاتری دارد.