پارس ناز پورتال

با ورزش گونه های خود را پروتز کنید

با ورزش گونه های خود را پروتز کنید

دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و مو با بیان این که استفاده از چربی بدن یکی از راه‌های تقریبا دائمی برای حجیم‌تر کردن بافت صورت است، گفت: از چربی بدن خود فرد برای این منظور استفاده می شود.

وی گفت: چربی از قسمتی مناسب مانند کناره خارجی ران یا شکم، پهلو یا کناره داخلی زانو برداشته و سپس به قسمت دلخواه صورت تزریق می‌شود. ممکن است پس از یک نوبت تزریق، طی مدت چند ماه بخش اعظم چربی تزریق شده جذب شود اما معمولا با تکرار تزریق‌ها بعد از دو یا سه جلسه، مقداری از چربی برای همیشه در منطقه تزریق شده باقی می ماند.

این متخصص پوست و مو گفت: استفاده از این روش که بی‌خطر و دائمی است موجب می شود صورت فرد حالتی طبیعی داشته باشد.

دکتر باریک بین خاطرنشان کرد: تزریق چربی نیز مانند تزریق ژل باید توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود. از آنجا که تزریق ژل‌های استاندارد یا چربی خود فرد مستلزم پرداخت هزینه است و برخی از افراد نمی‌توانند از پس هزینه آن برآیند، بنابراین انجام حرکات ورزشی صورت می‌توانند تا اندازه‌ای کارساز باشند.

وی گفت: سفت و پر بودن بافت گونه‌ها به پرتر نشان دادن حالت صورت کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل می‌توان با انجام چند حرکت ورزشی ساده تا حدودی به تقویت بافت و افزایش حجم عضلات گونه‌ها کمک کرد.

این متخصص پوست و مو گفت: برای انجام ورزش گونه، ابتدا باید یک انگشت را داخل دهان گذاشته و آن را به مدت 5 ثانیه با قدرت تمام بمکید به حدی که عضلات گونه کاملا سفت و منقبض شوند. پس از 5 ثانیه، عضلات صورت و گونه‌ها را شل و دوباره حرکت را تکرار کنید. لازم است این حرکت حداقل روزی یک نوبت و هر مرتبه 15 بار انجام شود. انجام این حرکت ورزشی به سفت شدن عضلات گونه‌ها کمک می‌کند و باعث افزایش گردش‌ خون و اکسیژن‌رسانی بیشتر و بهتر صورت می‌شود. به این ترتیب، بعد از مدتی گونه‌ها سرخ‌تر و صورت پرتر می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: حرکت بعدی به این صورت است که ابتدا لب‌ها را به حالت فوت کردن درآورده و سعی شود که لب‌ها و عضلات کناری‌شان را کاملا سفت نگه‌ داشته شود. سپس لب‌ها را از این حالت به حالت خنده درآورده و 5 ثانیه در این وضعیت بماند. 15 مرتبه این کار تکرار شود. در طول انجام این حرکت ممکن است خستگی و ضعف عضلات صورت احساس شود که کاملا طبیعی است.

دکتر باریک بین گفت: حرکت آخر این است که انگشت اشاره و میانی هر دست را روی گونه‌های همان سمت گذاشته و به آرامی گونه‌ها را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. این ماساژ به تحریک عضلات گونه‌ها و ضخیم‌ترشدن بافت آنها کمک می‌کند و به این ترتیب، صورت پس از مدتی پرتر از سابق به نظر می رسد، انجام این ورزش‌ها به افراد جوان بیشتر توصیه می‌شود.