پارس ناز پورتال

چگونگی برطرف کردن سلولیت

مجموعه : رژیم و تغذیه
چگونگی برطرف کردن سلولیت

    اگر فکر می کنید که هیچ راهی برای از بین بردن سلولیت وجود ندارد, بهتر است دوباره فکر کنید. زیرا راه هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها سلولیت را تا حد زیادی از بین برد و یا کاهش داد .

    اگر شما از داشتن سلولیت رنج می برید باید بدانید که تنها نیستید و اکثرخانم ها دارای این مشکل هستند. آمار های جهانی نشان می دهد که از هر 10 زن 9 نفر به نوعی با این مسئله در گیر است. هرساله در دنیا خانم ها بطور متوسط 12 میلیون دلار صرف خرید کرم های ضد سلولیت می کنند . بهتر است این مسئله را از پایه و اساس بر رسی کنیم.

    سلولیت چیست و چگونه بوجود می آید؟

    سلولیت توده هایی از کیسه های کوچک چربی است که روی عضله ها و زیر پوست بدن قرار دارند. نداشتن تحرک و داشتن رژیم غذایی ناسالم و از همه مهمتر هورمون ها باعث بوجود آمدن سلولیت می شوند. سلولیت در خانم ها به علت داشتن پوست نازک و ظریف بیشتر از آقایان نمودار است .

    درمان و مبارزه با سلولیت

    در حالی که هنوز هیچ درمان قطعی برای سلولیت وجود ندارد ولی راه هایی هست که به کمک آن میتوان تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کرد.

    1 – ماساژ برای از بین بردن سلولیت
    ماساژ سلولیت را کاملا از بین نمی برد ولی باعث جابه جا شدن توده های چربی و سرعت بخشیدن به دفع آنها می شود. اندرمالوژی ( Endermologie ) موثرترین نوع ماساژ برای سلولیت هست.

    2 – کرم ضد سلولیت
    کرم های ضد سلولیت فقط باعث کمتر نشان داده شدن سلولیت می شوند ولی آن را از بین نمیبرند.

    3 – لیزر
    لیزر گران تمام میشود و اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد, دوباره سلولیت ها به حالت اول برمی گردند. نام جدیدترین و بهترین جراهی با لیزر برای از بین بردن سلولیت, سلولیز ( Cellulaze ) میباشد.

    4 – لایپوساکشن
    گران و خطرناک است و به دلیل اینکه بدن بلافاصله بعد از عمل شروع به جمع کردن چربی میکند اگر رژیم غذایی نداشته باشید و ورزش نکنید در زمان کوتاهی بدن به شکل قبلی خود برمی گردد.

    5 – ورزش و رژیم برای از بین بردن سلولیت
    فقط ورزش و رژیم غذایی سالم است که در از بین بردن سلولیت موثر می باشد. ورزش نه تنها خطری برای شما ندارد بلکه برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید می باشد.

    رژیم غذایی صحیح برای رفع سلولیت بر اساس حذف یا کاهش مصرف شکر, نمک و چربی می باشد. در درجه اول باید مصرف شکر را به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش دهید. خوردن شکر باعث رشد سلول های چربی زیر پوست می شود . سعی کنید در شبانه روز بیشتر از شش قاشق چایخوری شکر نخورید. این فقط در مورد شکر سفید نیست. انواع میوه های شیرین, عسل, آب میوه ها و هر چه دارای طعم شیرین است حاوی شکر می باشد.

    نمک را تا جایی که میتوانید از غذایتان حذف کنید. نمک حاوی سدیم می باشد و باعث جمع شدن آب در سلول های چربی گردیده و سلولیت را افزایش می دهد. از خوردن غذاهای شور که دارای بیشتر از 200 گرم سدیم می باشند پرهیز کنید. باید بدانید که این مقدار سدیم بسیار کم است یعنی تقریبأ باید نمک را از برنامه غذایی تان حذف کنید.

    مصرف ویتامین ث و کلسیم هم به کم کردن وزن و آب کردن چربی ها کمک میکند.

    درد و تورم در هر نقطه از بدن باعث انواع بیماری های قلبی و همچنین بوجود آمدن سلولیت میشود. بروملاین نوعی آنزیم است که در آناناس به مقدار بسیار زیادی وجود دارد. این آنزیم باعث از بین رفتن درد و تورم میشود. به همین دلیل است که دکترها بعد از عمل های جراحی به بیمارانشان توصیه می کنند که آناناس بخورند. همچنین برای از بین بردن سلولیت میتوانید آناناس یا قرص هایی که دارای ماده بروملاین هستند بخورید. البته توجه داشته باشید که میوه و آب آناناس دارای شکر فراوان است و اگر در خوردن آن زیاده روی کنید اثر معکوس خواهد داشت.

رطوبت کافی در بدن و پوست باعث کاهش سلولیت میشود. پس آب زیاد بنوشید و از میوه و سبزیجات آبدار مثل کرفس, کاهو و خیار بیشتر مصرف کنید. با یک امتحان ساده می توانید پی ببرید که آیا رطوبت بدنتان به اندازه کافی هست یا نه. پوست پشت دست تان را با کمک دو انگشت دست دیگر جمع کنید سپس آنرا رها کنید. اگر پوست دست بلافاصله به حالت اول برگشت پوست تان مرطوب است ولی اگر با کمی مکث برگشت پوست تان خشک است و باید بیشتر آب و میوه و سبزیجات آبدار بخورید .

تا میتوانید ورزش و پیاده روی کنید و بدانید که هنوز هیچ دارو و وسیله لیزری بوجود نیامده که بتواند بکلی سلولیت را از بین ببرد.