پارس ناز پورتال

توصیه های دوران نامزدی

توصیه های دوران نامزدی

مهم ترین دغدغه کسانی که پا در راه ازدواج گذاشته اند و به تازگی عقد کرده اند این است که چه چیزی باعث خوشبختی و یا شكست یك ازدواج می شود؟ حالا که وارد عمل شده اند چطور باید زندگی شان را محافظت کنند و به سمتی بروند که خوشبخت ترین زوج فامیل باشند؟ اگر شما هم در این مقطع از زندگی هستید، این توصیه ها را بخوانید.

خودتان را اصلاح كنید

 

از همین ابتدای زندگی بنای خود را بر بیان صادقانه احساساتتان بگذارید. خانم ها اغلب فکر می کنند مردها باید ذهنشان را بخوانند! در صورتی که شما تا زمانی که به مرحله ذهن خوانی برسید زمان زیادی راه دارید. تازه اگر به این مرحله برسید! شما باید احساسات خود را بیان كنید و بگویید چه چیزی در درجه اول برایتان اهمیت دارد. زوج های موفق و خوشبخت احساسات خود را در مواقع حساس به راحتی بیان می كنند.

 

مواظب لحن خود باشید

 

بیشتر درگیری ها زمانی آغاز می شوند كه یكی از شما با لحن منتقدانه از دیگری ایراد می گیرید. ذهنیات خود را بیان كنید، ولی به صورتی كه شنیدنش، هم برای شما و هم برای طرف مقابلتان راحت باشد. به خصوص اگر قرار است درباره مسائلی صحبت کنید که همسرتان روی آن حساس است: خانواده پدری، کار، مسائل شخصی و زناشویی.

 

تأثیر پذیر باشید

 

یك ازدواج زمانی موفق است كه شوهر بتواند از همسرش تأثیر بپذیرد. تأثیرپذیری شوهر از همسرش (برخلاف زن از شوهرش) بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است كه زنان در حالت عادی آماده تأثیر پذیری از شوهرانشان هستند. پس ازدواجی موفق است كه هر دو طرف به یك میزان از دیگری تأثیر بگیرند.

 

 

استانداردهای خود را بالا ببرید

 

زوج هایی كه تازه ازدواج كرده اند معمولا توقع بالایی از یكدیگر دارند. خوشبخت ترین زوج ها معمولاً توقع رفتارهای زننده از یكدیگر را ندارند، به هم پرخاش نمی کنند، حرف رکیک نمی زنند و تحمل زیادی در مقابل رفتارهای اشتباه یک دیگر دارند. این رویه را در همه زندگی حفظ کنید تا همیشه مثل این روزها عشقتان تازه بماند.

یاد بگیرید چگونه یك مشاجره را آرام كنید

 

زوجهای موفق می دانند یك مشاجره را چگونه خاتمه دهند و می دانند چگونه می توان یك مسئله پیچیده را ترمیم كرد پیش از آن كه مشاجره به طور كامل از كنترل خارج شود. از همین حالا روی این کار تمرین کنید. اگر با والدین، دوستان و خواهر و برادر خود دچار اختلاف نظر شدید، سعی کنید تمرین کنید که از کوره در نروید و به جای مجادله، با هم به توافق برسید. آن هم از راه گفتگو. این تمرین ها در زندگی بسیار به کارتان می آید.

 

شیوه ترمیم یك مشاجره به این شرح است

 

موضوع بحث را با یك موضوع كاملاً بی ربط عوض كنید.

 

از طنز استفاده كنید.

 

طرف مقابل را با یك جمله كه نشان دهنده اهمیت دادن به اوست، متوجه كنید؛ مثلا من می دانم این مسئله برای تو سخت است و به این ترتیب او را متوجه این نكته كنید كه هر دوی شما در این مورد وضع مشابه دارید. مثلاً بگویید این مشكل هر دوی ماست.

 

از مشاجره عقب بكشید. در زندگی زناشویی گاهی شما باید كوتاه بیایید تا برنده شوید.

 

اهمیت دادن و قدردانی از احساسات همسر بسیار مؤثر است؛ مثلاً متشكرم که در فلان موقعیت این طور رفتار کردی…

 

اگر یك مشاجره خیلی به بن بست رسید، 20 دقیقه به خود فرصت دهید و پس از این كه هر دو خونسردی خود را به دست آوردید، دوباره گفتگو كنید.