پارس ناز پورتال

آیا می دانید چاکرا چیست؟

آیا می دانید  چاکرا چیست؟

چاکرا چیست؟

چاکرا به معنای چرخ ، مر کز انرژی آگاهانه است که در نقطه ای که مجراها به هم متصل میشوند و به شکل گل نیلوفر هستند قرار دارد.

این چاکراها در کالبد اثیری هستند و شما هرگز با مطالعه کردن کتب علمی و یا کتب عرفانی ،قادر به کشف کردن آنها در  داخل کالبدتان نخواهید بود ؛ دانشمندان امروزی هنوز موفق نشده اند این چاکراها را در دستگاه های خود ثبت کنند زیرا این چاکراها ماهیتی بی اندازه لطیف و نامملوس و نامحسوس دارند.

لیکن چنانچه دست به تمرینات جدی یوگا و مراقبه بزنید یقینا" موفق خواهید شد حضور انها را در وجودتان تجربه کنید و بالا رفتن انرژی بیداریتان را به سمت بالا تجربه کنید.

در بین قالبهای روح انسانی ، ما فقط قالب عنصری را با حواس ظاهری خود درک میکنیم و قالبهای دیگر با قالبهای عنصری ما روابط بسیار عمیق و نزدیکی دارند ؛ نزدیکترین قالب به قالب عنصری ، قالب اثیری است که از یک عنصر بسیار لطیف تر از ماده تشکیل شده است و فقط اشخاص پرتو بین میتوانند آن را درک نمایند .

قالب اثیری انسان که در حقیقت پوششی است بر قالب عنصری در اشخاص معمولی به شکل ابر خاکستری رنگ کم نوری نمایان است ولی در اشخاصی که از لحاظ روحی و معنوی پیشرفته هستند  روشن تر و نورانی تر و دارای شکل منظمی است و مرتباً امواجی از قالب اثیری آنان ساطع میشود که اشیائی که در جوار این امواج هستند آن امواج را جذب کرده و به تدریج پس میدهند.

خاصیت قالب اثیری این است که اول پرانا (ماده و عصاره اصلی حیات) را به بدن میرساند و سپس به وسیله مراکز نورانی که در قالب اثیری وجود دارند قوای فوق حیاتی را از قالب های اثیری بالا گرفته به قالب اثیری و در نتیجه به قالب عنصری میرساند ، همچنین قالب اثیری نظم سلولها و وحدت روحی و هماهنگی را در قالب عنصری تامین مینماید.

ولی نباید فراموش کرد قالب اثیری مستقل از قالب عنصری نیست و هر دو باهم بوجود می آیند.

پس از مرگ قالب عنصری ، قالب اثیری حداکثر تا یک هفته میماند و بعد متلاشی میشود ؛ قالب اثیری قبل از متلاشی شدن گاهی به شکل فانتوم در بالای جسد مردگان پدیدار میشود.

در اثر تمرکز یا نیروی مغناطیسی ، قالب اثیری ممکن است از خود ماده ای به نام اکتو پلاسم بوجود اورد که آن را قالب مثالی میگویند.

لازم است اشاره کنم که قالب مثالی قالبی است که روح یا شبح با استفاده از آن تجسم پیدا میکند و چنانکه گفتم پوششی برای روح است.

 

قالب اثیری مراکزی دارد که چاکرا نامیده میشوند

چاکرای اول
   

در انتهای ستون فقرات قرار گرفته و مانند گل نیلوفر چهار پر دارد
   

چاکرای ریشه

چاکرای دوم
   

روی طحال قرار گرفته و شش پر دارد
   

چاکرای خاج

چاکرای سوم
   

روی ناف قرار گرفته و ده پر دارد
   

چاکرای خورشیدی

چاکرای چهارم
   

روی قلب قرار گرفته و دوازده پر دارد
   

چاکرای قلب

چاکرای پنجم
   

روی گلو قرارا گرفته و شانزده پر دارد
   

چاکرای گلو

چاکرای ششم
   

بین دو ابرو قرار گرفته در هر طرف 48 پر دارد که مجموعاً 96 پر میباشد
   

چاکرای پیشانی

چاکرای هفتم
   

روی سر قرار گرفته و 960 پر دارد
    چاکرای تاج

 

این مراکز که به شکل چرخ هستند دائماًدر دورانند و نیرویی از عالم بالا گرفته و ساطع مینمایند و با همدیگر نیز هماهنگی دارند.

درخشندگی و چرخش این چاکراها با تمرینات خاص و تزکیه نفس ارتباط دارد و هرکدام نیروی خاصی به انسان میدهد و هر کدام نیز به رنگ خاصی درخشندگی دارد.

چاكراهای مهم در بدن انسان 7 تا میباشند كه دائما در حال چرخش به سر میبرند ؛ چرخش چاكراها در مردان به سمت راست (در جهت عقربه های ساعت) و در زنان به سمت چپ (خلاف جهت عقربه های ساعت) میباشد.

وقتی درمانگران میخواهند چاكرایی را تقویت كنند میتوانند در جهت چرخش چاكراها كار درمان را انجام دهند ؛ مثلا در رایحه درمانی میتوان مواد معطر را به صورت دورانی در جهت چرخش چاكراها حركت داد یا اگر با سنگ های قیمتی میخواهید روی چاكراها تأثیر بگذارید باز میتوانید جهت چرخش چاكراها را در نظر داشته باشید.

 

 نکته مهم در چاکراتراپی : برای چاكراتراپی باید از بهترین كیفیت سنگ ها استفاده كرد ؛ هر چقدر سنگ شفاف تر و خالص تر باشد انرژی ساطع شده از آن شفاف تر و خالص تر است.

این سنگ ها قبل از استفاده باید تمیز شوند زیرا نه فقط انتقال دهندة‌ انرژی هستند كه عناصر زیان بخش را از بدن ،‌ امواج منفی را از بدن اتری و اطرافتان جذب میكنند و بدین ترتیب شما را پاك كرده و از شما حمایت میكنند.

روش شارژ کردن و پاک سازی سنگ ها مختلف است ، بعضی سنگ ها با قرار گرفتن به مدت ۱۲ ساعت در نور خورشید ، بعضی سنگ ها با قرار گرفتن در آب روان و بعضی نیز با قرار گرفتن در نمک خشک پاک سازی میشوند ؛ برای اطلاعات بیشتر به بخش سنگ های شفابخش مراجعه نمائید.