پارس ناز پورتال

کیک مخصوص هویجی پرگردو

مجموعه : آموزش آشپزی
کیک مخصوص هویجی پرگردو

ما در اینجا یک دسر کم کالری خوشمزه و لذیذ به شما معرفی می‌کنیم. این دسر در هر وعده تنها 100 تا 150 کالری انرژی به بدن شما منتقل خواهند کرد.
 
تهیه شده از هویج، گردو با چاشنی پای کدو حلوایی و پنیر خامه ای نرم برای تزیین روی کیک. این کیک مطمئنا" مورد تایید و مطبوع طبع افراد خانواده قرار خواهد گرفت.

کالری :  در هر برش 121 کالری
مواد مغذی در هر کیک
کیک  : حاوی 20 برش
کالری  : 121
مجموع چربی  : 7 گرم
چربی اشباع شده  : 2 گرم
کلسترول : 5 میلی گرم
سدیم  : 64 میلی گرم
کربوهیدرات : 12 گرم
فیبر  : 1 گرم
پروتئین : 3 گرم

مواد لازم :
 آرد سفید      3/4 فنجان
 آرد گندم الک شده      1/4 فنجان
 شکر :
1/2 فنجان      یا جایگزین شکر معادل
1/2 فنجان شکر
 چاشنی پای کدوحلوایی     1-1/2 قاشق غذاخوری
 بیکینگ پودر     1 قاشق چایخوری
نمک     1/8 قاشق چایخوری
هویج خلال شده     1 فنجان
گردوی خرد شده یا گردوی آمریکایی بو داده     3/4 فنجان
سفیدۀ تخم مرغ     3عدد
روغن خوراکی     1/4 فنجان
شیر بدون چربی     1/4 فنجان
پنیر خامه ای پف کرده (به دستور تهیه آن توجه فرمایید)     1 بسته

1/3 فنجان پودر تخم مرغ فریز شده یا 3 سفیدۀ تخم مرغی که به آرامی زده شده است

دستور پخت :
1- فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود و درجه حرارت آن را روی 350 درجۀ فارنهایت تنظیم کنید. یک قالب به ابعاد 9x9x2 تهیه کنید و کف آن یک ورقۀ آلومینیوم فویل پهن کنید و لبه‌های فویل را زیر قالب جمع کنید. روی فویل را به آرامی با کمی روغن چرب کنید و آن را کنار بگذارید.

2- در یک کاسۀ متوسط آرد سفید، آرد گندم، شکر، چاشنی پای کدو حلوایی، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس هویج‌ها، ½ فنجان گردو ، تخم مرغها، روغن و شیر را به مواد اضافه کنید و همۀ مواد را آنقدر هم بزنید تا کاملا" با هم مخلوط شوند. در آخر مواد مخلوط شده را کمی هم با همزن به هم بزنید.

3- حال مواد را در قالب ریخته و 15 تا 18 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. توجه داشته باشید که کیک وقتی آماده می‌شود که اگر خلال دندان در آن فرو کنید مواد کیک به آن نچسبد. کیک را از فر در آورید و به آن دست نزنید تا وقتی که خنک شود.

4- با استفاده از لبه‌های فویل کیک را از قالب بیرون بیاورید. روی کیک را با پنیر خامه ای پف کرده تزئین کنید و ¼ از مابقی گردو‌ها را روی آن بپاشید. کیک را به 20 قسمت برش بزنید.

پنیر خامه ای پف کرده برای تزیین روی کیک :
در یک کاسۀ متوسط، نیمی از یک بسته پنیر خامه ای کم چرب 220 گرمی را بریزید و با همزن برقی با سرعت متوسط هم بزنید تا وقتی که صاف و یکدست شود. سپس ¼ فنجان ماست وانیلی کم چربی را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. و در آخر این پنیر خامه ای را برای تزیین روی کیک بریزید.
 
جایگزین شکر :
می‌توانیداز شکر های مخصوص افراد دیابتی استفاده کنید. به برچسب روی محصول دقت کنید. هر بسته باید معادل ½ فنجان شکر باشد.
 
طریقۀ نگهداری :
برش‌های کیک را در یک ورق کاغذ روغنی بپیچید بطوریکه هوا در آن نفوذ نکند. آن را در یک ظرف در بسته بگذارید. این بسته بندی کیک را در یخچال تا 3 روز و در فریزر تا 3 ماه سالم نگه می‌دارد.