در نخستین آگهی تبلیغاتی این کمپانی به بهانه افتتاح نخستین رستوران آن طراحی شده بود هیچ نشانی از دقایق هنری و زیبایی شناختی دیده نمیشود و یگانه هدف آن اطلاعرسانی درباره شروع به کار یک فروشگاه است. ویژگی سرعت عمل در پذیرایی از مشتریان در این آگهی جلب نظر میکند که «مکدونالدز» همچنان از این صفت در تبلیغات خود بهره میگیرد. فرمهای زردرنگ مشهوری که در نشان تجاری این شرکت خودنمایی میکنند برگرفته از طراحی نخستین فروشگاه «مکدونالدز» است.
نشان تجاری «مکدونالدز» پس از مدتی به مهمترین ویژگی فعالیتهای تبلیغات آن تبدیل شد که حضور آن را میتوان بهروشنی در تبلیغات این خوراکی بلندآوازه جهانی -از پوسترها، بیلبوردها گرفته تا تیزرهای تلویزیونی و ویدئوهای آنلاین- دید.