پارس ناز پورتال

چگونگی برخورد با مشکلات

چگونگی برخورد با مشکلات

از نظر روانشناسان، اتفاقات زندگی ما برداشتی از افکارماست، هر آنچه که در خیال ما بگذرد و به آن فکر کنیم، ناخودآگاه برای ما پیش خواهد آمد.

متأسفانه امروزه بیشتر مردم با بدبینی و غرق شدن در افکار منفی و تأثیر آن در توانایی هایشان، خود بر خود ضربه میزنند، بی شک با ادامه این رویه، افسردگی تمام روح بیشتر مردم را تسخیر خواهد کرد.

در این بین و با همین افکار، ناگهان خود را در مسیر مشکلات می بینیم، اما فقط با اندکی تحمل و خواندن این مطلب خواهید دید در هر وضعیت آشفته و به هم ریخته ای که باشید، با اجرای دقیق نکات زیر میتوانید خود را از این بحران نجات دهید :

 

۱. با واقعیت روبرو شوید و به جای اینکه دائماً بترسید که چه پیش خواهد آمد، از خود بپرسید، بدترین حالتی که ممکن است اتّفاق بیفتد چیست؟

احتمال وقوع آن را در ذهن خود تصور کنید و بپذیرید. سپس با خود بگویید: در بدترین حالت ممکن، چطور می توانم خود را کنترل کنم و بر اعصابم مسلط باشم؟

بطور مثال، اگر نهایتاً بعد از یک مشکل و بحران مانند از دست دادن شغل چطور بر اعصاب خود مسلط خواهید شد؟

در این وضعیت موارد زیر را اعمال کنید …

» آخرین سابقه کاری خود را با ثبت تمام مهارتها، تحصیلات و تجربیات خود تهیه کنید.

» موضوع بی کاری خود را با تمام نزدیکان و آشنایانی که برای یافتن شغل جدید و یا حداقل کمک فکری، مفید هستند، در میان بگذارید.

» از همه مهم تر اینکه، با جبران کسری های قبلی خود و بکارگیری حداکثر توان در به اتمام رساندن کارهای در دست اجرای خود در محیط کار قبلی، بکوشید تا بتوانید قدمهایی مثبت و درآمدزا، هرچند کم بردارید.

با تلاش و تحقیق خود در مورد مشکلات اساسی و بحرانی شرکت و در میان گذاشتن آن با مدیریت از طریق کارهای گروهی، شانس ابقای خود را بیشتر کنید.

۲. از همین حالا شروع کنید، در اینترنت و روزنامه ها، بدنبال کار باشید و رزومه خود را از طریق ایمیل، نمابر و حتی حضوری برای نیازمندهای استخدام، ارسال کنید.

۳. پیشرو شوید و سبقت بگیرید، در این راه از تمام مهارت ها، استعدادها و تجربیات خود برای تثبیت موقیت خود استفاده کنید.

۴. به دیگران خدمت کنید، همواره در زندگی به یاد داشته باشید که کسانی در موقعیتی بدتر از شما هم هستند، سعی کنید در این بین به آنها کمک کنید، کسان بی سرپرست، بی سرپناه و … حتی در صورت بیکاری و از دست دادن شغلتان، به این کارهای خیر رو بیاورید.

۵. همواره شکرگزار باشید، یکی از رازهای موفقیت در انسانهای خوشبخت، قدردانی از نعمتها و توانایی های هر چند کم در زندگیست.

با این تفکر و تمرکز برآن مسیر خود را بسوی مقصود خود هموار میسازید و خواهید دید که چطور موفقیت های غیرمتقربه و جدید ناخودآگاه در زندگیتان آشکار میشود.