پارس ناز پورتال

بیماری خارش 24 ساعته (عکس)

بیماری خارش 24 ساعته (عکس)
به گزارش پارس ناز، بیماری های نادر و عجیب می توانند مشکلات مختلفی را برای بدن ایجاد کنند و حتی خارش بیش از اندازه بدن هم می تواند نشانه ای از بیماری های خاص باشد. خاراندن بدن تنها در یک اندازه محدودی ضرری برای بدن ندارد اما اگر از مقداری بیشتر شود به پوست آسیب وارد می کند.

"آرون هیجین" پسر بچه 4 ساله ای است که از یک مشکل بسیار نادر پوستی رنج می برد. این مشکل باعث می شود تا بدن احساس خارش دائمی داشته باشد و این حس به حدی زیاد می شود که فرد بیمار احساس می کند پشه ها اندام ها داخلی آن ها را نیز خورده اند.

 
 


بیماری "الاجی"، در دنیا تنها در بدن 150 نفر وجود دارد و از جمله نادرترین بیماری ها به حساب می اید. این پسر بچه انگلیسی که مبتلا به سندروم "آلاجی" شده است گاهی اوقات خود را تا حد خونریزی می خاراند و باعث شده تا پوست بدنش تقریبا رشته رشته  شود.

تا به حال 15 عمل جراحی برای کاهش اثرات این بیماری روی این پسر 4 ساله انجام شده است که از مهمترین آن ها می توان به عمل قلب باز اشاره کرد.  تا به حال به علت خارش ها چندین بار بدنش عفونت های شدید کرده است.

این بیماری برخلاف دیگر مشکلات نادر دنیا درمان دارد اما طول درمان آن زیاد و بسیار پیچیده است. عمل پیوند و تعویض کبد تنها یکی از جراحی هایی است که باید این بیماران انجام دهند. تا به حال افراد زیادی بوده اند که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.