پارس ناز پورتال

کیف هایی با ابهت تابستان (عکس)

مجموعه : مدل کیف و کفش
کیف هایی با ابهت تابستان (عکس)
این لباس تابستانی است، آن یکی پاییزی. این کفش را فقط باید در روزهای گرم تابستان پوشید اما دیگری زمستان، و لاغیر! این جمله‌ها، جمله‌هایی آشنا هستند که اصلا هم عجیب و غریب به نظر نمی‌آیند اما وقتی صحبت از کیف تابستانی می‌شود حق دارید که گرهی به ابروهای‌تان بیندازید و بگویید کیف تابستانی، مگر کیف هم تابستان و زمستان برمی‌دارد؟! اما اگر تا پایان این گزارش با ما باشید می‌بینید کیف‌هایی هم هستند که از جنس تابستانند و بس! کیف‌هایی که خودتان می‌توانید هم از پس طراحی هم دوخت و دوز آنها بربیایید.

کیف‌ها هم برای خودشان زمان دارند. بعضی کیف‌ها فقط تابستانی‌اند بس! گزارش کیف‌های این شماره ما مختص به کیف‌هایی است ویژه فصل تابستان،کیف‌هایی که حتی خودتان هم می‌توانید از پس دوختن‌شان بربیایید!


همان پارچه‌ای‌های خودمان

در کیف‌های تابستانی نشانی از چرم و جیر نیست. این کیف‌ها طراحی‌های ساده‌ای دارند و اتفاق اصلی در آنها پارچه‌ای است که برای دوخت‌شان به کار می‌رود. دیگر لازم نیست که بگوییم کیف‌های تابستانی همان کیف‌های پارچه‌ای خودمان هستند. کیف‌هایی ساده که ویژگی اصلی آنها غیر از تنوع در طرح و رنگ، سبکی‌شان است. وقتی کیف‌پارچه‌ای دست می‌گیرید فقط باید حساب وزن وسایل درون کیف‌تان را داشته باشید چون این کیف‌‌تابستانی‌تان هیچ وزنی را به آنها اضافه نمی‌کند. فرم قابل انعطاف این کیف‌

مزیت دیگر آن است. این کیف‌ها معمولا به شکل وسایلی درمی‌آیند که قرار است داخل‌شان جا بگیرند. از طرف دیگر به دلیل فرم قابل انعطاف‌شان همانطور روی دست یا شانه‌ شما  جا می‌گیرند که شما می‌خواهید و بالاخره مهم‌تر از همه این نکات اینکه شما می‌توانید با کمی ذوق و سلیقه خودتان کیف تابستانی‌تان را بدوزید چون این کیف‌ها الگوهای ساده‌ای دارند و متریال آنها یعنی پارچه و یراق هم همیشه دردسترس است. تنها ایرادی که به این کیف‌های پر نقش و نگار وارد است این است که در برابر باران عایق نیستند و دقیقا همین ویژگی است که این کیف‌ها را تابستانی می‌کند.

 کیف‌های پیشنهادی ما ایده‌های ساده‌ای هستند که شما را به دوخت و دوز تشویق می‌کنند. برای داشتن این کیف‌ها نیازی نیست سراغ فروشگاهی را بگیرید؛ فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید و کمی حوصله. پارچه دلخواه‌تان را انتخاب کنید و سوزن و قیچی را دست بگیرید! ایده از ما دوخت و دوز هم از شما.

گیس‌بافت‌های رنگی
طراحی این کیف برخلاف ظاهر پیچیده‌اش بسیار ساده است. فقط کافی است  در آن دقیق شوید و به جزئیاتش دقت کنید. نکته اصلی این کیف انتخاب تنوع رنگی مناسب از پارچه‌های تریکوست. بعد کافی است این پارچه‌ها را با دقت لوله کنید و به هم ببافید. مرحله بعدی دوختن ظریف گیس‌بافت‌های تریکو روی سطح اصلی کیف‌تان است. می‌بینید که  به همین راحتی شما می‌توانید صاحب این کیف متفاوت باشید!



چین‌دارش را بدوزید
این مدل تا دل‌تان بخواهد ساده‌است. یک کیف بلند کیسه‌ای که فقط با نگاه‌کردن به آن می‌توانید ریزه‌کاری‌های دوخت و دوزش را در بیاورید. نکته اصلی طراحی این کیف در نظر گرفتن 2 تکه پارچه است؛ یکی برای قسمت ساده و دیگری چین‌دار. نیازی به یادآوری این نکته هم نیست که خواه‌ناخواه مقدار پارچه‌ای که برای قسمت چین‌دار نیاز دارید باید بیشتر باشد! البته می‌توانید تکه بالا و پایین را از 2 رنگ یا حتی 2 طرح متفاوت انتخاب کنید.


ایده‌ای قدیمی
ایده اصلی طراحی این کیف پارچه‌های چهل‌‌تکه قدیمی است. الگوی طراحی آن هم بسیار ساده است؛ یک نوار مستطیل  البته با عرضی کم برای کف کیف نیاز دارید و باقی ماجرا هم که در گرو سلیقه خودشما برای در کنار هم نشاندن تکه‌های مربع شکل (در هر ابعادی که می‌خواهید )در کنار هم است. دسته پیشنهادی ما همانطور که می‌بینید یک دسته چوبی حلقه‌ای است. منگوله زیپ  و پلاک دوخته شده روی کیف هم از بازی‌هایی است که برای جلوه بیشتر کیف‌تان می‌توانید سراغ‌شان بروید.


یک حلقه چوبی
این کیف مدل کیسه‌ای‌ است. یعنی به الگوی کف  نیازی ندارد فقط کافی است پارچه‌تان را به شکل یک مستطیل ببرید و  آن را از وسط نصف کنید و درزهای کناری را هم بدوزید. اما دهانه کیف؛ در این مرحله باید کمی سلیقه به خرج بدهید و درست مانند تصویر دهانه کیف را با فاصله چین بدهید. بقیه ماجرا را هم بسپارید به بندینک‌های ساده و یک حلقه چوبی.


الگوی چند تکه
اگر کیف‌های کشیده و بلند به کارتان می‌آید می‌توانید به این مدل فکر کنید. البته این مدل بر خلاف ظاهر ساده‌اش به یک الگوی چند تکه نیاز دارد. غیر از 2 تکه جلو و پشت کیف شما به الگویی برای نوارهای کناری هم نیاز دارید. عرض این نوارها را به دلخواه و طول آن ‌را باید چیزی حدود 20 سانت اضافه‌تر از بلندی اصلی کیف‌تان در نظر بگیرید. این مقدار اضافه در چین‌های گوشه‌های پایین کیف به کارتان می‌آید! برای تکه جلویی هم مثل طرح پیشنهادی ما می‌توانید سراغ پارچه‌ای از یک طرح متفاوت بروید!


یک کتابی ساده
این روزها کیف‌‌های کتابی حسابی روی کار آمده‌اند اما همان‌طور که در این مدل می‌بینید با استفاده از پارچه و کمی هنر دوخت و دوز، شما می‌توانید حتی از پس دوختن این کیف‌ها هم بر بیاید آن هم باهر رنگ و نقشی که خودتان می‌پسندید. مدل پشنهادی ما یک ایده ساده ‌است که خودتان می‌توانید پخته‌ترش کنید. مثلا با در نظر گرفتن طول بیشتر یا حتی عرض بیشتر جلوه‌ای متفاوت به آن بدهید.
 


کمی تا قسمتی ساده
این هم یک کیف کمی تا قسمتی ساده! اگر اصرار دارید فرم کیف‌تان به هم نریزد و تحت هر شرایطی به همین شکل بماند باید در طراحی این مدل به یک لایی تلقی هم فکر کنید. این لایی بین پارچه اصلی و آستر کیف جا می‌گیرد و به کیف شما یک فرم ثابت می‌دهد.