پارس ناز پورتال

چگونگی جذاب سازی موبایل

چگونگی جذاب سازی موبایل

رشد سرسام آور صنعت تلفن همراه به گونه ای است که اگر امروز یک گوشی بخرید، دیری نمی گذرد چند مدل جدیدتر با کارایی های بیشتر وارد بازار می شود، که در این صورت باید هم ناراحت این موضوع باشید که گوشی ای روی دست گوشی شما آمده و هم قیمت گوشی شما پایین تر می آید. البته این اصول تکنولوژی و دنیای دیجیتال است و گزیر ناپذیراست و همواره باید آمادگی چنین پیش آمدهایی را داشته باشید. وقتی تلفن ها چنین قابلیتی داشته باشند، باید از آن استفاده کرد. می شود با استفاده از عکس های پیش زمینه، محافظ های صفحه نمایش، و تم های متفاوت، روح تازه ای به آنها بخشید. پس با ما همراه باشید تا چندین ترفند مفید برای هر چه جذاب تر کردن گوشی خود بیاموزید.

این موارد بستگی زیادی به کیفیت تصویر تلفن همراه هم دارد ولی خوشبختانه گوشی هایی که جدیدأ به بازار می آیند، همگی از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردارند.
با استفاده از رنگ های متفاوت، بازی های مختلف و فیلم های ویدئویی هم می توان بر جذابیت تلفن همراه افزود. اگر گوشی تان این قابلیت را داشته باشد، می توانید از فایل های MP3 هم در آنها استفاده کنید و آن را تبدیل به یک دستگاه MP3 Player کنید.
اگر بتوانید فایل های ویدئویی خنده دار یا فیلم جالبی در آن بریزید، می توانید هر وقت خسته شدید، آنها را تماشا کنید تا شاید خستگی تان برطرف شود، حتی اگر حوصله تان سر رفت می توانید از بین بازی های مختلف، یکی را انتخاب کرده و بازی کنید تا حوصله تان سرجایش بیاید. خلاصه اینکه این روزها، تلفن های همراه تبدیل به دستگاه های همراه همه فن حریفی شده اند که می توانند ساعت ها شما را با خود سرگرم کنند.

 

از کجا؟
خب تا اینجا کلی از مزایای این برنامه ها و جذابیتشان تعریف کردیم. شاید این فکر به مغزتان برسد که گفتنش جالب است، اما از کجا می توان آنها را پیدا کرد؟
سایت های بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که انواع مختلف این فایل ها را در اختیارتان قرار می دهند. اما بعد از اینکه جست و جو کردید و فایل دلخواهتان را یافتید و خواستید آن را در کامپیوترتان ذخیره کنید می فهمید که هیچ کدامشان رایگان نیستند! اما نگران نشوید. سایت هایی هم هستند که به صورت مجانی این فایل ها را در اختیارتان قرار می دهند.

در اینجا به معرفی تعدادی از این سایت ها هم می پردازیم. یکی از معروف ترین و بهترین سایت ها، سایت http://www.zedge .no است. در این سایت می توانید تم ، عکس پیش زمینه، فایل های ویدئویی، عکس های انیمیشنی، رینگ تون، بازی و برنامه های کاربردی مخصوص به تلفن همراهتان را به صورت رایگان پیدا کنید.تنها محدودیتی که در این سایت با آن مواجه می شوید، این است که تنها به شما اجازه می دهد در روز 20 فایل را از آن دانلود کنید، ولی به نظر ارزشش را دارد.
اولین کاری که باید بکنید این است که عضو این سایت شوید. فقط در این صورت است که اجازه دریافت فایل ها را به شما می دهد. بعد از پر کردن یک فرم ساده، نوبت به گشت و گذار در این سایت جالب فرا می رسد. در این سایت با ردیابی از فایل های مخصوص تلفن همراه مواجه می شوید که گاهی انتخاب از بین آنها، کار بسیار دشواری به نظر می رسد، مخصوصا اینکه روزی 20 فایل هم بیشتر نمی شود دانلود کرد. علاوه بر فایل های رایگان، فایل های پولی هم وجود دارند که چندان برای ما کارایی ندارد پس بهتر است که آنها را فراموش کنید.


در این سایت بخشی هم برای آپلود فایل هایتان به داخل این سایت وجود دارند که برای فعال نگهداشتن و جذاب کردن بیشتر این سایت، می توانید فایل هایی که خودتان هم دوست دارید و می توانند برای دیگران هم جذاب باشند، در آن قرار دهید.

بعد از این سایت، نوبت به سایت http://k500i.atw .hu می رسد. اما یک مشکل عمده دارد و آن هم این است که سایت به زبان لهستانی است. اما اصلا جای نگرانی نیست چون با استفاده از عکس ها، می توانید راه خود را به آسانی پیدا کنید. نکته ای که در مورد این سایت بد نیست بدانید این است که این سایت به طور اختصاصی، مخصوص گوشی های Sony Ericsson K500i است، اما شما به راحتی می توانید از فیلم ها، عکس های پیش زمینه، فایل های انیمیشنی و رینگ تون های آنها به صورت رایگان استفاده کنید. همچنین فایل هایی که در این سایت پیدا می کنید، همگی فایل هایی هستند که در اکثر سایت ها به فروش می رسند. اما اگر خودتان گوشی سونی اریکسون F500i ،K508i و یا Z500i دارید که خیلی بهتر است چون می توانید از تم ها و نرم افزارهای مخصوص این گوشی ها در این سایت هم استفاده کنید.

سایت های این چنینی در اینترنت زیاد هستند و با کمی حوصله می توانید بسیاری از آنها را پیدا کنید. برای به دست آوردن فایل های دلخواه، یک راه حل خلاقانه دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که با کمی حوصله، خودتان تمام این فایل ها را به سلیقه خودتان بسازید. ساختن عکس پیش زمینه چندان سخت نیست فقط کافی است یکی از این نرم افزارهای ویرایش عکس ها مثل ACDSee را داشته باشید و اندازه صفحه نمایش تلفن های همراهتان را هم بدانید. بعد با بریدن و تغییر اندازه عکس مورد نظرتان، می توانید عکس پیش زمینه دلخواهتان را داشته باشید. برای ساخت تم هم، نرم افزارهای مخصوص ساخت آن برای هر گوشی در اینترنت موجود است. بعد از دانلود آن نرم افزار، کافیست کمی خلاقیت نشان بدهید و با تنظیم مناسب رنگ ها و عکس هایتان ، تم زیبایی بسازید.

 

انتقال فایل ها به تلفن همراه
بعد از اینکه فایل ها را دانلود کردید به این فکر می افتید که چگونه آنها را به تلفن همراهتان انتقال دهید. در اینجا باید بگویم که همه چیز به تلفن خودتان بستگی دارد و اینکه گوشی تان چه امکاناتی برای انتقال فایل در خود دارد. برخی گوشی ها، فایل ها را از طریق کابل USB با کامپیوتر، رد و بدل می کنند. برخی دیگر به Infrared مجهز هستند و از طریق اشعه مادون قرمز، اطلاعات را دریافت و انتقال می دهند. برخی دیگر هم به وسیله Bluetooth این کار را انجام می دهند. با توجه به نوع امکانی که تلفنتان دارد، می توانید راه انتقال فایل ها را پیدا کنید و کابل مخصوص به آن را تهیه کرده و فایل هایتان را بین کامپیوتر و تلفن همراهتان انتقال دهید و از داشتن آنها روی تلفتان لذت ببرید. البته راه دیگری هم وجود دارد و آن انتقال فایل ها از طریق اینترنت است.

اگر تنها یک بار به یکی از این سایت ها سر بزنید و فایل های آنها را ببینید طوری شما را جذب می کند که مایلید بازهم در آن جست و جو کرده و هر روز به دنبال این خواهید بود که فایل های جذاب تر و زیباتری پیدا کنید. در این صورت خود گوشی تان هم جذاب تر می شود و دوست دارید مرتب با آن کار کنید و عکس ها و فایل هایش را زیر و رو کنید. آن وقت است که از روی گوشی تان هم می شود فهمید چقدر با ذوق و خوش سلیقه هستید!

منبع:ترفندستان