پارس ناز پورتال

چگونگی بالا بردن رتبه هر وب سایت

چگونگی بالا بردن رتبه هر وب سایت

الكسا یكی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت هایی است كه رتبه هر وب سایتی در آن می تواند نقش مهمی در موفقیت آن داشته باشد كه در این مقاله به راهكار های افزایش رتبه سایت در آلكسا می پردازیم

 

1- مقالات و مطالب جدیدی كه مخاطبان زیادی دارند بنویسید. باید سعی كنید در وب سایت خود مطالبی داشته باشید كه به درد همه اقشار جامعه بخورد این كار نه تنها ترافیك سایت شما را بهبود می بخشد بلكه سبب می شود رتبه (رانكینگ) وب سایت شما در آلكسا و موتور های جستجو بهبود یابد. و این كار صادقانه ترین و موثرترین كاری است كه می تواند رتبه شما را در هر سیستم رده بندی وب سایتی بهتر كند.

 

2- در وب سایت خود صفحات و پست های مورد علاقه مدیران سایت ها و بلاگ ها را قرار دهید. این دسته از مخاطبان شما بیش از دیگران از ابزار رده بندی آلكسا در مرورگر خود استفاده می كنند. همانطور كه می دانید این ابزار كه به Alexa Toolbar معروف است. نقش مهمی در رده بندی سایت ها دارد. و هر چه تعداد افرادی كه این ابزار را روی مرورگر خود نصب كرده باشند و از سایت شما دیدن می كنند بیشتر باشد رتبه سایت شما در آلكسا بهبود خواهد یافت.

 

3- Alexa Toolbar را روی مرورگر خود نصب كنید. همانطور كه گفتیم Alexa Toolbar یكی از موثرترین روش های بهبود رتبه هر وب سایتی در آلكسا است. برای این منظور باید این ابزار را از وب سایت آلكسا دانلود كنید. این ابزار بسیار كم حجم است بنابراین حتما آنرا از سایت رسمی آلكسا دانلود كنید. چون نسخه های كپی شده ممكن است مشكلات امنیتی داشته باشند. در ابتدا این ابزار یكی از مهمترین عوامل رده بندی یك سایت در آلكسا بود اما اكنون الگوریتم آن پیشرفته تر شده و عوامل بیشتری در این رده بندی دخیل هستند. اما این روش هنوز اثر زیادی دارد و نصب كردن آن ارزشش را دارد. به خصوص اگر شماره IP شما برای اتصال به اینترنت متغییر است ( اگر روش اتصال شما Dial Up است IP شما دینامیك است. یعنی هر بار كه به اینترنت وصل می شوید به احتمال زیاد شماره IP شما عوض شده است.) و از چند كامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده می كنید حتما از این روش استفاده كنید. چون اثر آن بیشتر است.

 

4- اسكریپت ویجت را در وب سایت خود نصب كنید. برای این منظور باید كدی را از وب سایت آلكسا دانلود كنید و بر روی وب سایت خود قرار دهید كه میزان پیشرفت وب سایت شما را در آلكسا نشان خواهد داد.

 

5- یك لینك به سایت آلكسا در وب سایت خود قرار دهید. در مورد اینكه این روش كار می كند یا نه مطمئن نیستم ولی قرار دادن آن ضرری ندارد و بیشتر سایت ها حتی وب سایت های بزرگ به اینكه برای انها ترافیك بفرستید اهمیت می دهند. و زمانی می رسد كه ترافیك سایت شما بالا می رود و این موضوع اهمیت بیشتری می یابد.