پارس ناز پورتال

عجایب گردشگری زیر زمینی (عکس)

عجایب گردشگری زیر زمینی (عکس)
عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا   
همیشه همه عجایب روی زمین نیستند و نمی توان آنها را به راحتی و بدون زحمت دید! گاهی باید برای دیدن عجایب و ماجراجویی سر از اعماق زمین درآورید.در بعضی از نقاط دنیا اماکن زیر زمینی وجود دارند که تعجب و حتی وحشت اولین واکنش هاییست که نسبت به دیدن آنها نشان می دهید.

این گزارش به معرفی 10 مکان زیرزمینی می پردازد که با دیدن آنها حتما هم شگفت زده می شوید و هم در مواردی برایتان وحشتناک است.
1. قبرستان زیرزمینی پاریس، فرانسه
 


 جمعیت زیاد مناطق مرکزی پاریس در قرن هجدهم، مقامات دولتی را بر آن داشت تا قناتی به عنوان گورستان دسته جمعی بنا کنند. در طول یک دوره 18 ماهه، استخوان ها و اجساد مردگان به محل استراحت ابدی شان در زیر زمین انتقال می یافت.
در این محل که به "امپراطوری مرگ" شهرت دارد، میلیون ها استخوان وجود دارد و دیدن بخشی از آن نیز برای عموم آزاد است.

2. کوبر پدی، شمال استرالیا
 


 کوبر پدی، یکی از عجیب ترین اماکن زیرزمینی دنیا محسوب می شود، چراکه حدود 80% مردم آن به خاطر گرمای زیاد در زیر زمین زندگی و کار می کنند.
در واقع کوبرپری یک شهر معدنی است و پس از اینکه یک پسر نوجوان در سال 1915 ، عقیق در این شهر کشف کرد، همواره مقصدی برای مهاجرات کارگران معدن بوده است.آنچه بیش از هر چیز در این شهر به چشم می خورد، تونل است و معدن ها هم هنوز در آن خودنمایی می کنند.

درست است که این شهر در زیر زمین بنا شده، اما این دلیل نمی شود که از وجود کلیسا، گالری هنری، هتل، انواع مغازه ها و فروشگاه ها و سایر کسب و کار ها محروم باشد.

3.غار باتو کوالالامپور، مالزی
 


 برای رسیدن به غار عظیم باتو باید 272 صخره را پشت سر بگذارید ، خوب است بدانید که بیش از یک میلیون معلول هر سال در ماه ژانویه این مسیر را طی می کنند تا به غار برسند و جشنواره هندوها را برگزار نمایند.
این جشن رنگارنگ هندوها که در این غار برگزار می شود به افتخار خدای قدرت، جوانی و فضیلت یعنی لرد سابرامانیام است!

فرو کردن اجسام فلزی در بدن، قطعا برای بیننده ای که از بیرون این مراسم را می بیند، بسیار عجیب است، اما از نظر خودشان این نوعی ابراز ارادت به خدایان است. البته گفته می شود آنها چون برای ساعاتی از خود بیخود می شوند، هیچ دردی را احساس نمی کنند.

4.معدن سلامت رادون، مونتانا، آمریکا
 


 پیشینه استفاده و بهره برداری از این معدن نقره و سنگ سرب به سال 1924 باز می گردد. در سال 1949 کشف شد که این معدن که از آن پس استفاده از آن ممنوع شد، دارای مواد رادیواکتیو است، چراکه خانمی که قصد سرمایه گذاری در این معدن را داشت، پس از بازدید از ان دریافت که هیچ اثری از بیماری مزمنی که داشت در بدنش نیست.

از آن پس این مکان به معدن رادون درمانی تبدیل شد و بسیاری از بیماران مزمن با حضور در این معدن عجیب درمان شدند و حتی کار از درمان انسان ها هم گذشت، چرا که حیوانات خانگی هم با حضور در این معدن سلامت خود را بازیافتند.

5.معدن نمک ویلیکزا، کراکو، لهستان
 

 
این مکان جالب و شگفت آور با هیچ کجای جهان قابل قیاس نیست. این معدن نمک ازقرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته و معدنچی ها هم با نهایت ظرافت برای خودشان در آن اتاق هایی ساخته اند. در این مکان حتی می توانید مجسمه هایی را ببینید که نمک اطرافشان رافرا گرفته است.

اما عجیب ترین و دیدنی ترین قسمت این معدن، کلیسایی است که همه چیزش با نمک ساخته شده از سقف و کف و دیوارها گرفته تا تمام وسایلی که در آن قرار دارد. حتی لوسترها از بلورهای نمک ساخته شده اند.

6.گورستان زیرزمینی مومیایی ها، سیلسیل، ایتالیا
 


اگر علاقه مند به دیدن اجساد مومیایی شده باشید، اماکن زیادی در دنیا وجود دارند که می توانید آنها را ببینید، اما بدون شک "موزه مرگ" با همه جاهایی که می شود دید، متفاوت است.
در این محل وهم آور و غمبار، 8 هزار جسد مومیایی وجود دارد که قدمتشان به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد.
اما نکته جالب درباره این مکان این است که به هیچ وجه بوی تعفن نمی دهد. این مرده ها که حالا از اکثرشان جز اسکلتی باقی نمانده همچنین لباس های ظریفی به تن دارند که در طول زمان فاسد شده اند ولی مو، و حتی چشم های برخی از آنها هوز سالم است.

7.رستوران زیر دریایی ایتها، جزیره رانگالی، مالدیو
 


این رستوران، نخستین رستوران زیر دریایی جهان است و از جمله ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به دیوارهای انحنا دار و  سقف 125 میلی متری اشاره کرد.
این پروزه 5 میلیون دلار هزینه داشته و بدین معناست که غذا خوردن در آن خرج های نجومی روی دستتان می گذارد، چون بهرحال باید هزینه هایی که در آن شده از جای دیگری جبران شود!

8.غار کرم شب تاب وایتومو، اوتوروهانگا، نیوزلند



 اگر فرصت سفر به نیوزلند و دیدن این غار برایتان پیش آمد، آن را به هیچ وجه از دست ندهید، چون  گشت زدن با قایق در این غار عجیب، تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.
غار شب تاب به خاطر ویژگی خاصش یعنی شب تابی و نوری که می تاباند، با دیگر همتایانش متفاوت است.

9. سیاه چال لندن، لندن، انگلستان
 


 سیاه چال لندن، بزرگترین جاذبه دیدنی تاریک اروپاست که ورود به آن شهامت می خواهد، چراکه با صحنه های ترسناک مواجه می شوید.

اعدام های خوفناک قرون وسطایی، آتش سوزی بزرگ لندن، قایق سواری به مقصد جهنم و هزارتوی گمشدگان تنها بخشی از جاذبه های دیدنی این سیاه چال است. پس اگر دل دیدن چنین صحنه هایی را ندارید، حتی فکر رفتن به این سیاه چال را هم از سرتان بیرون کنید.