پارس ناز پورتال

چگونگی جلسات احضار روح

چگونگی جلسات احضار روح

جلسات احضار روح معمولاً به دو طریق مختلف صورت میگیرند

 

طریقه اول

افراد حروف الفبا را بگونه ای مرتب میچینند و سپس شیئی که حرکت دادن آن آسان است ( لیوان یا نعلبکی) را در وسط میگذارند و دستهایشان را روی آن جسم که قابلیت حرکت دارد قرار میدهند.
 
در اسباب بازی فروشیهای کشورهای غربی تخته هایی چوبین فروخته میشود که تخته اوجا نام دارند و حروف الفبا روی آنها به همراه کلمات "درود و بدرود" و " آری و نه " روی آن چاپ شده است و جسمی شبیه ذره بین نیز همراه آن ارائه میشود.
 
افرادی که اطراف این تخته مینشینند سوالی را مطرح میکنند و بعد دستهایشان را روی جسم متحرک میگذارند و شخصی جسم را حرکت میدهد و بر روی حروف الفبا یا روی یکی از کلمات میبرد.
 
برخی از مردم گمان میکنند این حرکت ها مربوط به موجودات ماوراء طبیعی همچون روح و جن هستند، اما شک گرایان پیشنهاد میکنند که این حرکت بطور خودآگاه یا ناخودآگاه توسط کسانی که در جلسه حضور دارند انجام میشود.
 
این شک گرایان توصیه میکنند که چشمهای کسانیکه در جلسه حضور دارند بسته شود و نتوانند چیزی را ببینند، و بعد جای حروف الفبا عوض شوند یا تخته اوجا چرخیده شود، در اینصورت دیده خواهد شد که یا جسم محرک حرکت نمیکند و یا اینکه پاسخهای بی سر و ته و غلطی دریافت میشود .
 
این نتیجه تنها به این دلیل میتواند حاصل شود که حرکت جسم متحرک اساساً توسط کسانیکه در جلسه حضور دارند انجام بگیرد نه از طرف موجودات نامرئی.

نیروی ایدیوموتور : به فعالیتهای ماهیچه ای که بطور ناخودآگاه توسط بدن انجام میگیرد و سبب حرکت میشود، نیروی ایدیوموتور گفته میشود.
 
آزمایشهای علمی انجام شده توسط ویلیام جیمز، دانشمند انگلیسی مایکل فارادای و روانشناس امریکایی ری هیمن نشان دادند
 
که بسیاری از اتفاقاتی که مردم آنها را به موجودات ماوراء طبیعی و ارواح نسبت میدهند در حقیقت برخاسته از همین نوع حرکتهای ناخودآگاه ماهیچه ای هستند.
 
بنابر این تمامی جلساتی که در آنها بدن افراد شرکت کننده به نحوی در انجام آزمون نقش دارد را میتوان برخاسته از این حرکت ایدیومتریک دانست.
 
آشکار است که شخص خود پاسخ پرسشهایی که میکند را میداند و از آنجا که خود در حرکت دادن جسم متحرک نقش دارد پاسخ درست نیز به پرسشهای خود خواهد داد.
 
یک روش مسلم و بسیار ساده دیگر برای نشان دادن واقعیت اینگونه جلسات این است که افراد دستشان را از روی چیزی که حرکت میکند بردارند و اینگونه خواهند دید که جسم از حرکت بازخواهد ایستاد.

 

طریقه دوم

نوع دوم این گردهمایی ها برای احضار روح اندکی پیچیده تر از نوع اول است و در این گردهمایی ها ارواح سخن میگویند.
 
در برخی از موارد شخصی که ادعای احضار روح را میکند ادعا میکند که تنها او است  که میتواند صدای روح را بشنود و دیگران تنها در صورتی میتوانند صدای روح را بشنوند که آمادگی اش را داشته باشند و ممکن است اگر آمادگی اش را نداشته باشند دیوانه شوند(!).
 
برای همین شخص مدعی معمولا خودش تنهایی صدا را با گوش شنوا میشنود  و بعداً برای بقیه تعریف میکند که روح چه گفته است.
 
در برخی موارد هم صداهایی میاید ولی فقط شخص مدعیست که معنی آن صداها را میفهمد و در این موارد شخص مدعی خود بطور مستقیم یا غیر مستقیم صداها را تولید میکند.
 
در برخی از موارد نیز هیچ صدایی نمی آید، این در مواقعی است که شخصی خردگرا در مجلس وجود داشته باشد و بخواهد مچ گیری کند، در این مواقع گفته میشود که در مجلس انرژی منفی وجود دارد و یا به هر بهانه دیگری اجرای نمایش متوقف میشود.
 
در چنین شرایطی ارواح خجالتی نمایان نمیشوند.
 
هیچیک از ادعاهای احضار روح تابحال در شرایط آزمایشی و مشاهدات علمی با موفقیت انجام نشده اند، در تمامی مراحلی که در اینگونه مراسم انجام میشود به نوعی تقلب و کلاهبرداری وجود دارد.
 
موسسه جیمز رندی مبلغ 1 میلیون دلار به هرکس که بتواند هر عملی فراطبیعی را انجام دهد پاداش خواهد داد.
 
تا زمانیکه چنین اتفاقی نیافتاده است، میتوان فرض کرد که مدارک و شواهد معتبر و محکم و قابل توجهی در این زمینه وجود ندارد و اعتقاد به آنها بی اساس است.
 
ادعای احضار ارواح قدمت بسیاری دارد.
 
در تاریخ و افسانه های بسیاری دیده میشود که در کنار پادشاهان و حاکمین همواره جادوگران ستاره شناسان، پیش گویان، جنگیرها و افراد مشابه موجود بوده اند و حتی از جایگاه بالایی نیز در اجتماع برخوردار بودند و اطلاعات راجع به دشمنان و غیره را از این راه ها بدست می آوردند و به پادشاهان ارائه میدادند.
 
مسئله ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که ارواح قرار است طبق تعریفشان ماوراء طبیعی باشند، و چیزهای طبیعی قابل دریافت حسی نیستند .
 
یعنی اگر بتوان چیزی را ببینید، لمس کنید و یا بشنوید آن چیز دیگر ماوراء طبیعی نیست و از آنجا که در تمامی این نوع آزمونها از قبیل عکس گرفتن از ارواح، ضبط کردن صدای ارواح، احضار روح و غیره، مدعیان آنها ادعا میکنند میتوانند نمودهایی طبیعی از روح را بگونه ای قابل دریافت حسی نشان بدهند،ننیجه این آزمونها چه درست چه نادرست کاملاً بی ارتباط با روح است.