پارس ناز پورتال

گونه های زشت و عجیب حیوانات نادر (عکس)

گونه های زشت و عجیب حیوانات نادر (عکس)
هر وقت حرف از چهره و حالت صورت می شود کلماتی مانند زشت، زیبا و عجیب به ذهن می رسد و این موضوع در میان حیوانات نیز وجود دارد. حیوانات از آنجایی که چهره های متفاوت دارند دارای گونه های زشت و زیبا نیز هستند. از میان تمام حیواناتی که تا به حال پیدا شده اند تعدادی هستند که دارای چهره هایی عجیب هستند.

 

** افعی سبز



 در سال 2002 دانشمندان به گونه ای جدید از افعی ها دست پیدا کردند که به افعی های سبز شهرت دارند. این مارها در جنوب آسیا یافت می شوند و البته جمعیت زیادی ندارند. این مارها در کنار آنکه سمی و کشنده اند دارای چهره ای عجیب و جالب نیز هستند. سری تخت و بدنی سبز رنگ با چانه ای آمده از جمله مواردی هستند که در مارها کمتر مشاهده می شوند و چهره ای عجیب را به این مار داده اند.

 

** ایسوپاد
 


 یکی از شکارچیان کف دریاست که چند سال پیش از عمق 2 هزار متری آب پیدا شد. این شکارچی دارای چهره ای بسیار شبیه به یک حشره خاکی اما غول پیکر است که به عنوان یکی از موجوداتی شناخته می شود که تنها در تاریکی مطلق زیر آب زندگی می کند. این آبزی عجیب از لاشه حیوانات مرده یا مواد غذایی که در کف آب باقی مانده است تغذیه می کند.

 

** موش کور بینی ستاره ای
 


 یکی از عجیب ترین ستاره های دنیا روی زمین زندگی می کند و این ستاره که یازده شاخه صورتی دارد دقیقا روی بینی یک نوع موش کور خاص زندگی می کند. این ستاره عجیب به این موش کور اجازه می دهد تا بتواند بیشتر با محیط تعامل داشته و حتی به عنوان دست های اضافی نیز می تواند از آن ها استفاده کند. هر کدام از شاخه های این ستاره دارای قدرت حسی بسیار بالایی هستند  ضریب خطای ان ها یک در 25 هزار است.

 

** مارمولک بادبزنی
 


 این مارمولک که در دو رنگ قهوه ای و زرد پیدا می شود یکی از عجیب ترین مارمولک هایی است که روی زمین زندگی می کند و زادگاه اصلی آن نیز استرالیا است.  این مارمولک در کناره های سرش دارای باله های بسیار بزرگی است که در هنگام عصبانیت یا متوجه شدن خطر آن ها را باز می کند. این بادبزن ها گاهی می توانند تا 90 سانتی متر طول داشته باشند. این موجود غالبا روی درخت ها زندگی می کند اما ممکن است بر روی زمین نیز دیده شود.

 

** مارمولک دم برگی
 


 یکی دیگر از مارمولک های بسیار عجیبی که در دنیا وجود دارد با نام "دم برگی" شناخته می شود. این مارمولک در ماداگاسکار دیده می شود و نهایت به طول 330 میلیمتر می رسد. این مارمولک ها دارای اندامی بسیار نازک با دست و دمی که اصلا شباهت به حیوانات ندارند هستند. همچنین چهره آن ها نیز بسیار عجیب است و چشم هایی ترسناک دارند. صدای این مارمولک ها بیشتر شبیه به جیغ زدن است و دهانشان به نسبت بدنشان بسیار بیشتر باز می شود.


منبع: باشگاه خبرنگارن