پارس ناز پورتال

عجیب ترین ماوس‌ های موجود در بازار (عکس)

عجیب ترین ماوس‌ های موجود در بازار (عکس)
 ماوس وسیله ای کوچک اما کاربردی در رایانه است که می تواند بسیاری از کارها را آسان کرده و مانع از هدر رفتن وقت در بیشتر مواقع می شود. ماوس ها دارای شکلی خاص و تقریبا کروی شکل هستند و به این صورت به راحتی در دست قرار میگیرند و به مچ نیز آسیبی وارد نخواهند کرد. در تمام سال هایی که ماوس تولید میشود تعدادی مدل نامتعارف نیز تولید شده اند که شکلی عجیب دارند اما در برخی شرایط کاربردی نیز می شوند.

** کامبی ماوس



 یک شرکت استرالیایی ایده ای بسیار جالب درمورد ماوس ها دارد، طراحان این شرکت بر این اعتقاد بودند که عده ای دوست ندارند دست خود را از کیبورد جدا کنند به همین علت این دو وسیله را به یکدیگر پیوند زدند. در این طرح نیمی از کیبورد به شکل یک ماوس طراحی شده است و قابلیت آن را دارد تا از کیبورد اصلی جدا شود. در این حالت شما نیازی به برداشتن دست خود از روی کیبورد ندارید و سرعت عملتان بالاتر خواهد رفت.

** ماوس هوایی
 


 یکی از مشکلاتی که همیشه گریبان گیر ماوس ها بوده است نیازمند بودن آن ها به یک سطح صاف است. تا زمانی که شما یک سطح درست نداشته باشید نمیتوانید به راحتی از ماوس استفاده کنید. "لاجیتک" چند وقت پیش ماوسی را وارد بازار کرد که در هوا هم کار می کرد. این ماوس توانایی ان را داشت تا روی هر سطحی کار کند. شما همچنین قادر هستید ماوس را روی هوا تکان دهید و ژیرسکوپ ماوس حرکات شما را دریافت میکند.

** ماوس پورتابل لپ تاپی


 با ماوس های لپ تاپ که به صورت لمسی کار می کنند اشنایی دارید. این ماوس ها به صورت پیش فرض روی همه لپ تاپ ها قرار دارد اما مدل هایی نیز ساخته شده اند که به صورت پورتابل کار می کنند. این ماوس ها بسیار باریک و کوچک هستند و میتوان آن ها را درون قسمت حافظه لپ تاپ هم قرار داد. این ماوس تنها 0.5 سانتی متر قطر دارد.

** ماوس/صفحه عدد


 
حسابدارانی که از نرم افزارهای خاص استفاده میکنند باید مدام دست خود را میان صفحه عدد و ماوس تکان دهند. یکی از طرح هایی که به کمک این افراد خواهد امد ماوس/صفحه عدد است. این ماوس به گونه ای طراحی شده است که شما یک صفحه عدد را نیز زیر دست خود دارید و می توانید بدون برداشتن دست از روی ماوس همه کارها را انجام دهید.

** ماوس قابل شست شو



دستگیره های در یکی از آلوده ترین نقاظ خانه هستند اما آلوده تر از آن ها ماوس رایانه است که روزانه نزدیک به 5 ساعت در دستان شماست و ممکن است با هر دست الوده ای ان را لمس کنید. در سال 2007 ماوسی ساخته شد که قابلیت ضد ابی بسیار بالایی داشت. این ماوس میتوانست هر مقدار آب را دفع کند از این رو این توانایی را داشتید تا ماوس را تمیز کنیدتا از بروز بیماری ها جلوگیری شود.

** ماوس بی ام و
 


 ماوس بی ام و برای آندسته از افرادی ساخته شده است که علاقه خاصی به خودروهای گران قیمت دارند. این ماوس بیسیم با برد 30 متر دارای رزولوشن 1750dpi می‌باشد و اندازه آن 4.7×2.2×1.4 می‌باشد. وزن آن 3.5 اونس بوده و مجهز به Scroll Wheel جدیدی است که باعث عملکرد بهتر آن می‌شود. وجود تایمر خودکار برای خاموش شدن ماوس از دیگر ویژگی‌های این محصول حدودا 60 دلاری است