پارس ناز پورتال

دستورالعمل های دکوراسیون مخصوص اتاق نشیمن

مجموعه : دکوراسیون
دستورالعمل های دکوراسیون مخصوص اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمنتان به یک بازسازی نیاز دارد , آن را به بخشهای مختلف تقسیم کنید و چیزهای جدید را برای آن امتحان کنید .میتوانید از مدلهای قدیمی یا کلاسیک و یا مد روز برای دکوراسیون استفاده کنید . سبکهای طراحی مختلف برای انتخابتان وجود دارد .
درحالیکه یک دکور جدید را برای اتاق نشیمن خود انتخاب میکنید ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد . باید انتخابتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید ,دسته هایی از رنگ ، بافت ، طرح و …و این تغییر دکوراسیون را مدیریت کنید حتی گاهی این کارها برایتان سرگرم کننده خواهد بود .

دستورالعمل ها :

1  سبک و یا تمی را انتخاب کنید که برایتان دل انگیز باشد . قبل از آنکه چیزی بخرید در مورد رنگها, بافتهاو یا حالاتی که شما از آن لذت میبرید و میخواهید اتاقتان را به آن سبک تغییر دهید فکر کنید . گزینه های فراوانی هستند و آنها عبارتند از : مدیترانه ای , ایتالیایی , کانتری , مدرن , فرانسوی و آسیایی.
علاوه بر اینها شما باید سبکهای رسمی و غیر رسمی و همچنین سطح راحتی خود را نیزدر نظر بگیرید .

2    در مورد رنگ اتاق نشیمن خوب فکر کنید . رنگهای گرم عبارتند از : طلایی ,زرد,نارنجی و قرمز و همینطور رنگهای سرد عبارتند از : آبی ,سبز ,خاکستری و سفید .
به این فکرکنید که میخواهید مهمانانتان چه احساسی در اتاق داشته باشندو بعد سایه روشنی از رنگ را برای هماهنگی با سبکی که انتخاب کردید درنظر بگیرید . رنگهای ملایم معمولادر سبک کلاسیک استفاده می شود درحالیکه رنگهای تیره نشان دهنده سبکهای جسورانه میباشد .

3     مبلمانی را انتخاب کنید که با نظر و سلیقه تان هماهنگ باشد .اگر تصمیم دارید که سبک آسیایی یا مدرن را انتخاب کنید مبلمان با جزئیات کمتر و ساده تر را میخواهید و درحالیکه سبک مدیترانه ای را انتخاب میکنید باید مبلمان مزین تری خریداری کنید .

4     پارچه هایی را برای تزئین استفاده کنید که جلوه سبکتان را بیشترکند . برخی سبک ها الهام گرفته از آرامش است و از پارچه های سبک و ساده در آنها استفاده میشود. اما سبکهایی مانند ایتالیایی و یا ویکتوریا به شما این فرصت را میدهد که از پارچه های مخمل مجلل و سنگین برای تزئین استفاده کنید . صندلی و مبلمان خانه با پارچه های ابریشمی با گلهای برجسته برای اتاق, ایده آل است درحالیکه بالش با پارچه های نرم گلدار روی یک مبل زیبا و شیک سبک کانتری را برجسته تر میکند.

5    پرده هایی که در اتاق نشیمنتان آویزان کنید باید منعکس کننده سبک شما باشد و نوعی حس خوش آمدگویی در مهمانانتان ایجاد کند . پارچه های حریر و نازکی را برای پرده انتخاب کنید تا نور اتاق نشیمنتان مناسب باشد و یا شما بتوانید نمایی از منظره را نیز داشته باشید .

6    از کفپوشی استفاده کنید که هماهنگی اتاق نشیمنتان را نشان دهد . فرش شرقی برای ترکیب تم های آسیایی و مینیمالیستی ایده آل هستند .فرش با طرحهای هندسی سبک دکور مدرن را تکمیل میکند . اگر شما قالیچه ای با رنگهای بسیار را انتخاب کنید و بعد رنگ دیوار یک رنگ , پرده و فرش و وسایل دیگر نیز به رنگهای دیگر باشد این باعث میشود که اتاق نشیمنتان بسیار نامتعادل شود . پس برای جلوگیری از ایجاد احساس ناخوشایند در ترکیب رنگها دقت کنید .

7     اتاق نشیمنتان را با وسائل مناسب تزئین کنید , حس و حال خودمانی اتاق خود را افزایش دهید و از آیتمهای ساده ای مانند گیاهان , شمع وبالش و گلدان استفاده کنید تا در اتاق نشیمنتان احساس آرامش و راحتی کنید .