پارس ناز پورتال

رابطه چت کردن و هک

رابطه چت کردن و هک

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم.

کاربران خطرناک را نادیده بگیرید.

نادیده گرفتن یا به اصطلاح Ignore کردن کاربران یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از مزاحمت های رایج در چت است. قبل از هر چیز باید بگویم اگر افرادی که در لیست دوستان شما نیستند مرتب مزاحم شما شوند یاهو مسنجر می تواند نرم افزاری مزاحم و بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل بهترین راه این است که افراد ناشناس را بدون معطلی نادیده بگیرید چون اگر این کار را نکنید ممکن است یکی از قربانیان افراد خرابکار باشید. اگر این افراد را نادیده بگیرید بسته هایی که برای شما می فرستند هم نادیده گرفته می شوند و شما در برابر آنها محافظت می شوید. حتی اگر بخواهید کل افرادی را که در لیست دوستان شما قرار ندارند نادیده بگیرید می توانید این کار را به سادگی به کمک توابعی که در یاهو مسنجر تعبیه شده است انجام دهید.

فایل ها نا خواسته را رد کنید.

بعضی افراد بد اندیش می خواهند شما را وادار کنند تا فایل هایی را دانلود کنید تا به این طریق کنترل کامپیوتر شما را به دست گیرند و در نهایت یا به کامپیوتر شما صدمه می زنند یا فایل ها و اطلاعات خصوصی شما را به سرقت می برند. بنابراین فقط فایل هایی را قبول کنید که مطمئن شوید هم پاک هستند و هم توسط افراد مطمئن و شناخته شده فرستاده شده اند. به عنوان مثال وقتی که یک هکر فایلی را به کامپیوتر شما خواهد فرستاد که خود به خود نصب و اجرا می شود و از طریق آن می تواند کنترل کامل کامپیوتر را تا زمانی که آنرا خاموش کنید به دست گیرد.

از دادن رمز عبور و نام کاربری چت خود به دیگران خود داری نمایید.

اخیرا شنیده ام که افرادی با ساختن نام های کاربری گمراه کننده خود را به عنوان کارمندان یاهو جا زده و از شما می خواهند رمز عبور خود را در اختیار آنها بگذارید. لطفا به خاطر داشته باشید که یاهو هیچگاه از شما نمی خواهد اطلاعات خصوصی مانند رمز عبور را در اختیارش قرار دهید. این نام کاربری می تواند به این شکل باشد: Yahoo_Admin01 و مانند آن. اگر به چنین نام کاربری برخورد کردید که از شما اطلاعات خصوصی یا رمز عبور درخواست کرد بلافاصله آنرا نادیده بگیرید یا اصطلاحاً آنرا Ignore کنید.

با هر کسی وارد کنفرانس نشوید.

مراقب باشید این یکی از روش ها مرسوم هک کردن است وقتی با کسی وارد کنفرانس می شود گویی درهای کامپیوتر خود را به روی او باز کرده اید و اگر وی یک هکر باشد یا فردی باشد که ابزار های هک را در اختیار دارد می تواند به راحتی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین فقط با دوستانی که به آنها اعتماد کامل داردید به این روش چت کنید. چون ممکن است قربانی فردی نابکار باشید.