پارس ناز پورتال

نکاتی ساده در عکاسی از آتش

نکاتی ساده در عکاسی از آتش

در عکاسی دیجیتال گرفتن عکسی خوب و زیبا از آتش کاری چالش برانگیز است. این کار به تمرین ، مهارت، صبر و تجربه برای تنظیم درست دوربین نیاز دارد. اگر شیفته زیبایی های آتش شده اید و می خواهید عکس های فوق العاده ای از آن بگیرید توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید تا با نکاتی برای گرفتن یک عکس خوب از آتش آشنا شوید.

آشنایی با عکاسی از آتش

برای گرفتن یک عکس خوب از آتش هیچ راه مشخص و روشنی وجود ندارد که بر اساس آن مرحله به مرحله پیش بروید و در نهایت مطمئن باشید که حاصل عکس خوبی خواهد شد. اما نکته کلیدی که برای عکاسی از آتش باید به خاطر بسپارید این است که تا می توانید باید بیشتر و بیشتر عکس بگیرید تا تجربه بیشتری در کار کردن با دوربین خود هنگام عکاسی از آتش بدست آورید. اما نکته مثبتی که در عکاسی از آتش وجود دارد این است که هر چقدر بخواهید می توانید به شکل های مختلف از آتش عکس بگیرید بدون اینکه عکس شما غیر طبیعی به نظر برسد درست برخلاف عکاسی از افراد که چنین آزادی عملی را ندارید و باید مطمئن شوید که شخص تا حد امکان حالتی طبیعی دارد.

خوب اگر هنوز هم به خواندن این نکات علاقه مندید پس این نکات ساده را بخوانید امیدوارم نتیجیه خوبی در عکس شما داشته باشد.

نکاتی ساده در عکاسی از آتش

۱٫ از فلاش استفاده نکنید

این نکته برای عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه کاملا واضح و روشن است و باید بدانید این قانون شماره یک در عکاسی از آتش است. شما از نور عکس می گیرید بنابراین نیازی به یک منبع نوری دیگر ندارید.

۲٫ تنظیمات exposure را دستکاری کنید

وقتی که از آتش عکس می گیرید حتما تنظیمات exposure دوربین خود را تغییر دهید و نتیجه را در عکس های خود مشاهده کنید وقتی که بهترین تنظیم را یافتید می توانید همیشه از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از عکس خود بگیرید.

۳٫ از سرعت پایین شاتر استفاده کنید

برای اینکه جلوه ماتی به آتش بدهید بهترین کار این است که اجازه دهید دریچه لنز دوربین مدت بیشتری باز بماند. این فن همچنین به شما کمک می کند در عکاسی از زبانه های آتش که ناشی از جرقه یا آزاد شدن آب داخل چوب است تصویر زیبایی خلق کنید. تنها نقطه ضعف این تکنیک لرزیدن دوربین هنگام عکاسی است که برای غلبه بر آن می توانید از یک سه پایه استفاده کنید.

۴٫ iso بالا و سرعت شاتر بیشتر

این کار مانند عکاسی از جلوه هایی از قبیل آب در حال حرکت یا افتادن یک قطره در هواست. با استفاده از تنظیمات shutter priority می توانید از همین تکنیک برای عکاسی از آتش استفاده کنید. این روش بخصوص وقتی که کسی در حال انجام حرکات نمایشی با آتش است بیشتر به درد می خورد. با این کار شما زمان را متوقف کرده اید و در لحظه جلوه ای را به تصویر می کشید که با چشم نمی توان آن را دید. برای اینکه باز هم عکس بهتری بگیرید می توانید ISO دوربین را روی عددی بالا تنظیم کنید ISO 1600 برای این کار مناسب است.

۵٫ ISO پایین و سرعت پایین تر شاتر

اگر یک سه پایه  ندارید و هنور می خواهید از آتش عکسی زیبا بگیرید بهترین کار این است که ISO دوربین خود را تا حد امکان پایین بیاورید آنگاه سرعت شاتر را روی پایین ترین مقدار قرار دهید این کار به شما کمک می کند تا جلو های زیبایی از بازی آتش و جنبش آن خلق کنید.

۶٫ پشت زمینه آتش

هنگامی که از آتش عکس می گیرید بهتر است بیشتر به پشت زمینه دقت کنید و تا حد امکان سعی کنید در زاویه ای عکس بگیرید که پشت زمینه تیره تر باشد البته می توانید با پشت زمینه روشن هم عکس بگیرید اما در اکثر موارد عکاسی با پشت زمینه تیره یا مشکی جلوه های بیشتری را از آتش در عکس نمایان می کند.