پارس ناز پورتال

دانستنی های روبات هلی کوپتر

دانستنی های روبات هلی کوپتر

هلیکوپتر هایی که به صورت ماکت ساخته می شوند معمولاً خطراتی دارند و بسیار هم دچار برخورد و آسیب دیدگی می شوند البته اگر به خود به کسی یا چیزی آسیب نزنند! شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار می توانید صاحب یک روبات هلیکوپتر کوچک با چهار پروانه شوید که خود می تواند در هوا به صورت پایدار تعادل خود را حفظ کند.

این روبات از یک کنترل از راه دور و یک هلیکوپتر تشکیل شده است. که هلیکوپتر آن ساخت شرکت نانو کیو است. نانو کیو ۳۵ گرم وزن دارد و دارای باتری قابل شارژی است که برای ۱۰ دقیقه پرواز به آن انرژی می دهد. روبات پرنده شما می تواند ۱۰ گرم بار را حمل کند و به صورت خودکار پایداری خود را حفظ نماید این کار توسط یک ژیروسکوپ سه محوره و یک سرعت سنج انجام می گیرد. می توانید از این روبات برای بازی گروهی استفاده کرد وقتی که چند تا از آنها را در اختیار داشته باشید این روبات های پرنده می توانند از طریق فرستنده و گیرنده های مادون قرمز خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و یک بازی هوایی زیبا را مدیریت کنند. شاید اولین چیزی که درباره این روبات هلیکوپتر جالب توجه باشد قیمت پایین آن باشد اما دلایلی که این روبات مورد توجه ما قرار گرفت به این شرح بود:

نانوکیو از یک پرتوکل ارتباطی آزاد استفاده می کند. می توانید ریموت کنترل آنرا با USB به کامپیوتر خود متصل نمایید. یا حتی از یک ریموت کنترل RF که دارای پورت USB است استفاده کنید و به صورت بی سیم با نانوکیو در ارتباط باشیدو به این ترتیب:

    در پارامتر های کنترلی آن دست ببرید.

    فریم ویر آنرا به روز رسانی نمایید.

    سیگنال های کنترلی را مستقیما بوسیله یک لپ تاپ برایش ارسال نمایید.

    سیگنال های کنترلی تغییر یافته خود را از طریق یک ترنسمیتر IR ارسال نمایید.

    می توانید تلمتری شناوری از آن دریافت نمایید یعنی سیگنال هایی مانند ارتفاع، فرمان های کنترلی و حتی اطلاعات سنوسور های آنرا دریافت نمایید.

    همچنین می توانید تجهیزات الکترونیکی خود از قبیل یک دوربین دیجیتال را روی آن نصب کنید برای این منظور یک درگاه سریال و یک درگاه اتصال تغذیه وجود دارد.

این هلیکوپتر نه تنها یک کامپیوتر داخلی دارد بلکه این قابلیت را دارد که با دیگر روبات های از نوع خود صحبت کند این قابلیت و کنش و واکنش بین خودشان این روبات ها را به وسیله شگفت انگیز و با قابلیت های بالا تبدیل کرده است.