پارس ناز پورتال

اتفاقات دیروز مجلس و تذکر لاریجانی به نمایندگان

مجموعه : مجله خبری روز
اتفاقات دیروز مجلس و تذکر لاریجانی به نمایندگان

در نشست غیرعلنی مجلس صورت گرفت
تذکر لاریجانی به نمایندگان درپی اتفاقات دیروز مجلس/ شئونات را رعایت کنید
نمایندگان مجلس صبح امروز پیش از آغاز رسمی جلسه علنی خانه ملت، در نشستی غیرعلنی و غیررسمی، مسائل و اتفاقات عصر روز گذشته را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی رسمی صبح امروز پارلمان، درباره اتفاقات و مسائل پیش آمده روز گذشته نکاتی را به نمایندگان مجلس در سخنان کوتاهی متذکر شده است.

در این جلسه غیررسمی نحوه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه معرفی شده و همچنین اتفاقات عصر روز گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفتت.

خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کسب اطلاع کرده که رئیس مجلس در این جلسه غیر علنی و غیر رسمی به نماینگان متذکر شده که با توجه به پخش زنده نشست‌های علنی مجلس، شئونات را رعایت کنند و از کسی نام نبرند، همچنین برای دفاع از هر موردی از مقام معظم رهبری مایه نگذارند.

همچنین رئیس مجلس گفته است که حرف ما در هیئت رئیسه این بود که چون خسته بودید، اتفاقات روز گذشته رخ داده است، به همین دلیل امروز تا ساعت 18 جلسه علنی خواهیم داشت.

به گزارش فارس، عصر روز گذشته پس از آنکه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در سخنانی به عنوان مخالفت وزیر پیشنهادی بهداشت خطاب به نمایندگان گفت که شما به خاطر پول آقای هاشمی از او دفاع می کنید و گرنه اگر او وزیری از مستضعفین جامعه بود، از او دفاع نمی‌کردید، این جملات خشم نمایندگان مجلس را برانگیخت و موجب اعتراضات و انتقادات شدید وکلای ملت نسب به سخنان قاضی‌پور شد.

همچنین تاج‌گردون نماینده گچساران و پیرموذن نماینده اردبیل هنگم نطق قاضی‌پور مدام به وی می‌گفتند که از پشت تریبون پایین بیا و این مسئله هم اعتراض شدید جواد جهانگیرزاده دیگر نماینده ارومیه را برانگیخت و خواستار بیان تذکر و انتقاد نسبت به این رفتار برخی نماینگان مجلس شد.

—————————————————
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی
مخالف ویر پیشنهادی تعاون/چرا برنامه صیانت از بیکاران ندارید؟
صابری پرسید: شما به بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرده اید، شما چگونه از این بیت المال بهره می گیرید؟

صابری، نماینده رامیان مخالف علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نسبت های تجبری و علمی ربیعی با این وزارتخانه چیست؟ با اعتراف به تجربه کارگری ایشان ولی 30 سال ممارست در کار امنیتی و دانشگاهی متناسب با کار این وزارتخانه نیست.

وی افزود: کار این وزارتخانه تاکید بر تجربه علمی اقتصاد و حقوق دارد البته دانش مدیریت و جامعه شناسی برای شناسایی صابری گفت: ربیعی یک فعال سیاسی است. چه تضمیمی است که تصمیمی های وزارتخانه آلوده به سیاست نشود؟

صابری گفت:در برنامه ها هم نکاتی هست. شما در برنامه، بیکاری را اولین چالش موجود ذکر کرده اید و در دومین برنامه تضمین روابط کار و صیانت از نیروی کارضیانت از نیروی کار توامان بیکار و شاغل است. شما به 14 مورد اشاره کرده اید و فقط یک بند به حمایت از بیکاران است. آیا فقط صیانت از شاغلان مهم است؟

وی سوال کرد: مدل شما در حل کوتاه مدت و بلندمدت بیکاری چیست؟ این که می گویید برنامه اشتغال تنها به وزارت کار مرتبط نیست و اشتغال به کار تمامی نهادها مرتبط است، شما را به اینجا نمی رساند که بعدها به ما بگویید من مسوول اشتغال نیستم؟

وی ادامه داد: به بیکاران بدهکار بانکی در سیاست زودبازده ها اشاره کرده اید، چگونه سیاست وام خوداشتغالی فاقد این ضعف و نتیجه است؟

صابری پرسید: شما به بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرده اید، شما چگونه از این بیت المال بهره می گیرید؟

وی سوال کرد: مشکلات بازنشستگان فولاد حل نشده و این کار با وعده 6 ماهه نباید حل شود با وضع بودجه گنونی چگونه این را حل می کنید؟

صابری خاطرنشان کرد: امروز حتی معلولان را نمی شود پوشش خدماتی داد، اما یک جواب از سازمان شما می شنود که توان حمایت نداریم. پاسخ شما به معلولان چیست؟
————————————————–
مخالف وزیر پیشنهادی تعاون/شستا را حیات خلوت صاحبان قدرت نکنید
نماینده نور خواستار حمایت بیشتر وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهادهای کارگری و کارفرمایی شد.

 فیاضی، نماینده نور مخالف وزیر علی ربیعی، پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ربیعی از چهره های پاک دستی است ولی در مورد برنامه ایشان ذکر کنم که زیر بنایی بودن وزارت کار بر کسی پوشیده نیست. در برنامه ایشان افزایش سهم تعاونی ها را کم رنگ دیده اند.

وی سپس چندین سوال را مطرح کرد: در ارتباط تقویت نظام تولید و توزیع چه برنامه دارند؟ برنامه شما در بخش تولید مبتنی بر تعاونی ها جدی است؟ شما برنامه مشاغل خانگی را چگونه اجرا خواهید کرد؟سه جانبه گرایی در اشتغال و تولید مهم است، برنامه شما برای کاهش تقابل بین کارگر و کارفرما چیست؟

فیاضی تاکید کرد: به اتحادیه های کارگری توجه کنید. حمایت از کارفرما ضروری است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان شستا، تا حالا حیات خلوت صاحبان قدرت بوده، از شما که پاک دست هستید انتظار داریم شستا را فرصتی اقتصادی برای همگان بدانید.
فارس/خبرآنلاین