پارس ناز پورتال

نکات یک دکوراسیون شاد

مجموعه : دکوراسیون
نکات یک دکوراسیون شاد

تصور کنید پس از یک روز کاری سخت که سپری کرده اید و هزاران مشکل ریز و درشتی که داشته اید، رسیدن به خانه و لم دادن روی یک مبل در کنار یک خانواده پر انرژی و شاد چه قدر می تواند خستگی را از تن شما به در کند. روان شناسان بر این باور هستند که استراحت در محیطی آرام، خلوت و شاد به راحتی و در مدت کوتاهی می تواند موجب شود شما با سرزندگی بیشتری به امور روزانه خود برسید؛ بنابراین توجه به شاد بودن دکوراسیون خانه کمک زیادی برای رفع خستگی و ایجاد آرامش اعضای خانواده خواهد کرد. در این نوشتار چند پیشنهاد به شما می کنیم که خانه ای شاد داشته باشید:سعی کنید تا آن جا که امکان دارد و البته فرصت رسیدگی هم دارید، از گل های طبیعی و آپارتمانی در گوشه وکنار منزل خود بهره بگیرید.

 

 

عکس هایی از اعضای خانواده را در گوشه و کنار خانه تان بچینید و با دیدن آن ها از لبخندشان انرژی بگیرید. بکوشید هر چیزی سر جای خودش باشد و از به هم ریختگی و شلختگی به شدت پرهیز کنید که بر اعصاب و روانتان اثر ناخوشایندی می گذارد. سعی کنید چند شاخه گل تازه در خانه بگذارید و روحیه شادی از آن بگیرید، البته اگر هزینه آن به اقتصاد خانواده آسیبی نمی زند.ضمن این که به هماهنگی در رنگ دکوراسیون خانه اهمیت می دهید، اما سعی نداشته باشید لوازم منزل را همیشه هم رنگ انتخاب کنید. تزیین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد. در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا، خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح، رنگ و پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.

 

هنگام جور کردن پارچه هایی با طرح های مختلف یک یا دو رنگ پایه را همسان در نظر بگیرید. لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام، حس با صفایی به خانه می دهد و آن را به یک آشیانه گرم مبدل می کند. به خاطر داشته باشید که گاهی یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند با گوشواره و دستبند یک شکل جلب توجه پیدا می کند. در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد. ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آن که در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبلمان و میز و صندلی یک شکل خواهد بود. حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با شمع تزئین و با صابون های خوشبو، عطرآگین کنید. جزئیات کوچک مانند رومیزی، بشقاب ها، لیوان ها، زیر بشقاب ها، گل و دیگر لوازم روی میز را که تفاوت فراوانی ایجاد می کنند از یاد نبرید. این رنگ ها و ریزه کاری ها ممکن است به نظر دست و پاگیر باشد، اما آن قدر موثر هستند که ارزش زحمتش را دارد.

 

 

از آن جایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شماست، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کند. اتاق های خود را پر از وسایل نکنید. هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می شود، کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک و بزرگ، اشیای چوبی، کاغذ دیواری و برگ های طلایی پر نکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت، غافلگیری های خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزیینات زیبایی که دوستشان دارید. در پایان، مهم ترین چیز در دکوراسیون خانه پرده است.

 

 

به این ترتیب که اگر خانه کوچکی دارید سعی نکنید پرده هایی را که والان دارند، به آن آویزان کنید چون هر چه پرده ضخیم تر و پر لایه تر باشد خانه را کوچک تر جلوه می دهد. بنابراین برای خانه های کوچک از پرده های تور و یک لایه که از آن چیزی آویزان نیست، به عبارتی والان ندارد، استفاده کنید یا در صورت تمایل از والان های کوچک و خیلی ظریف استفاده کنید.