پارس ناز پورتال

بدون هزینه جذاب شوید

بدون هزینه جذاب شوید

شما چقدر تا بحال به رضایت درونی خود و دیگران فکر کرده اید؟ به چه میزان تلاش می کنید تا کیفیت زندگی خود را بهتر کنید ؟ آیا مهارت های زندگی مثبت تر را فراگرفته اید؟

 

زندگی یک فرایند ساده نیست. بلکه به آمادگی ها و مهارت های زیادی نیاز دارد. فرایندی است که اگر هنر و فنون آن را بلد نباشیم شاید سرگردانی و احساس های ناخوشایند زیادی را تجربه کنیم . برای داشتن لحظات با نشاط و راضی کننده باید بیاموزیم. باید یاد بگیریم که چگونه دست اندازهای مختلف را رد کنیم و با شتاب تعدیل شده به پیش رویم. باید بدانیم که به حاشیه نسپردن ناخوشی ها و برخی باید های درونی می تواند عواقب خوبی را به دنبال نداشته باشد. لذا با ما همراه باشید تا در جهت بهتر شدن و بهتر زیستن تلاش کنیم.

 

همه را ببخشایید تا همه شما را ببخشایند، آن زمان همه دروازه ها به ناگاه گشوده می شوند تا خیر و صلاحتان به سوی شما آید.

 

امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: لا یکونُ اَلعَبدُ عالِماً حَتّی لا یکونَ حاسِداً لِمَن فَوقَهُ و لا مُحَقِّراً لِمَن دُونَهُ؛هیچ بنده ای عالم نباشد تا اینکه به بالا دست خود حسد نبرد و زیر دست خود را خوار نشمارد.

(تحف العقول ص293)

 

اگر می خواهید شاد باشید سر را بالا بیاورید چهره را متبسم کنید و به سرعت خود بیفزایید.

اگر می خواهید تاثیرگذار باشید باید مخاطب خود را از ته قلب دوست داشته باشید. عشق و علاقه ذهنی شما مثل امواجی به او تابش می شود.

 

کسی که می‌خواهد رازی را حفظ کند باید این واقعیت را که رازی دارد، کتمان کند.

کسانی که شخصیتی قاطع و هدف های مشخص و ارزش های معین و برنامه مدونی دارند بی استثناء جذابند.

 

اگر شما بیشتر به شکست هایتان فکر می کنید و تصویر آن را به خاطر می سپارید و بارها و بارها آن را در ذهن خود مرور می کنید. خاطره این شکست ها در ذهن تان به وضوح باقی می ماند.

 

گاهی شما مفهوم مثبتی در ذهن خود دارید اما به شکلی منفی آن را بیان می کنید به جای اینکه بگویید من نباید خودم را ببازم بگویید باید به خود متکی باشم.

 

اگر به خودتان اعتقاد داشته باشید دیگران نیز به شما اعتقاد خواهند داشت اگر به قدرت خدا که درون شما به ودیعه گذاشته شده ایمان داشته باشید ترس و اضطراب از هم فرو می پاشد آنگاه پیرامون خود تموجی از یقین و اطمینان پدید می آورید.

 

عفو و بخشایش به معنای تعظیم و کرنش در برابر کسانی که در حق شما خطا کرده اند نیست حتی لازم نیست با آن ها کوچک تر ین تماسی پیدا کنید فقط ببخشید و از کینه توزی نسبت به آن ها دست بردارید.

 

چهار روش برای اتلاف وقت وجود دارد: کار‌ نکردن، کم کار‌کردن، بد کار‌کردن و کار بیهوده‌ کردن

 

به همه جزئیات خواسته تان فکر کنید. بارها تکرار کنید که دلسرد نیستم با پشت کار به پیش بروید و مصمم باشید از راه شگفتی که خدا برایتان در نظر گرفته، به کامیابی خواهید رسید.

هر روز نیم ساعت آرام بنشینید و همه کسانی را که با آنها هماهنگ نیستید یا نسبت به آنها احساس ناخوشایند دارید ذهناً ببخشید. اگر به کسی با تندی حرف زدید یا با شما با تندی حرف زدند ذهناً از آنها عفو بخواهید و یا آنها را ببخشایید.

 

چگونه می توان مشکلات را از سر راه برداشت؟ با این شیوه که تمام توجه خود را به هدفی بزرگ معطوف کنید. هدف بزرگ با کوچک همراه است. و هدف بزرگ به هدف های کوچک سر راه خود، جامه عمل می پوشاند.

 

وقتی همه نیروهایتان را به طرزی سازنده متوجه هدفی خاص کنید هر آنچه غیر ضروری است فرو می افتد وقتی اندیشیدن به زندگی دلخواهتان را آغاز کنید فکرهای کوچک، روابط بیهوده، بدخلقی ها و هیجانات مخرب که به بیماری و دلسردی و شکست می انجامد در زندگی تان جایی نخواهد داشت.

 

به هنگام دلسردی وظیفه تان تمرکز به آرمان های برتر و کارهای رضایت بخش و دلخواهی باشد که انتظارتان را می کشد.

 

عفو و بخشایش به معنای تعظیم و کرنش در برابر کسانی که در حق شما خطا کرده اند نیست حتی لازم نیست با آن ها کوچک تر ین تماسی پیدا کنید فقط ببخشید و از کینه توزی نسبت به آن ها دست بردارید.

 

هر گاه مشکلی برای تان پیش می آید خواه شخصی و شغلی آن را با خود نگاه ندارید صبر نکنید تا بزرگتر شود منتظر نشوید تا سر فرصت خودتان را از شر آن خلاص کنید. بی درنگ رهایش سازید.

 

بهترین کارها سه کار است:

 

تواضع به هنگام دولت، عفو هنگام قدرت و بخشش بدون منت.

 

برای یافتن عشق لازم نیست به بیرون از خویش بنگریم. می توانید آگاهانه عشق به خدا و عشق به خود و عشق به نوع بشر را در وجود خودتان بیافرینید.

 

حسد به دارایی دیگری نشانه این اعتقاد است که به اندازه همه، برکت و نعمت وجود ندارد. یعنی نعمت های خدا را محدود انگاشتن.

 

کلام مهرآمیز هزار برابر به سوی خودتان باز می گردد زیرا هر آنچه از خود صادر کنید چند برابر به خودتان بر می گردد.

 

هیچ کس نسبت به کسی که اعتماد به نفس ندارد توجه چندانی نشان نمی دهد او نمی تواند دیگران را به سوی خویش بکشاند و مجابشان کند زیرا در ذهنش نیرویی منفی است که به جای جذب، دفع می کند. همیشه قیافه انسان های مطمئن و موفق را داشته باشید.

مراقب گرایش های ذهنی خود باشید. اگر مدام درباره شکست صحبت کنید هیچ کس بدادتان نمی رسد فقط باعث بروز شکست های بعدی می شوید.

 

3 گام تا رسیدن به هدف:

 

1- داشتن طرح و برنامه و نوشتن آرزوهای مربوط به آنها.

 

2- تجسم ذهنی که طرح ها و برنامه ها به طور دلخواه تحقق یافته اند.

 

3- تکرار مداوم عبارات تاکیدی مربوط به انجام یافتن کامل و عالی آنها.

 

بنابراین:

 

1- هر روز فهرست موهبت های دلخواه تان را بنویسید.

 

2- ذهناً مجسم کنید که به آرزوهایتان رسیده اید.

 

3- جسورانه و آگاهانه به ثمرات نیکو و نتایج دلخواهتان فرمان تجلی بدهید.

 

رسول خدا (ع) می فرمایند: خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ؛ بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار. (تنبیه الخواطر، ج2، ص123 )

 

بیشتر افراد کامل، متوازن و متعادلی که در زندگی دیده اید همواره اشخاصی بوده اند که نسبت به زندگی نگرشی محکم و موکد داشته اند.

 

اگر با کسی مشکلی دارید که نتوانسته اید حل کنید به این معنی است که از راه های معمولی نتوانسته اید مشکل تان را حل کنید. پس بکوشید که مخفیانه و از طریق ضمیر برتر خود با او ارتباط برقرار کرده و مشکل را حل کنید.

 

بدون هیچ گونه شرطی همه مردم را دوست بدارید تا همه مردم نیز بدون هیچ شرطی شما را دوست بدارند.