پارس ناز پورتال

خمیر دندان و جوش های شما

خمیر دندان و جوش های شما

پس به دنبال راهی ارزان و کارآمد برای رها شدن از دست جوش‌هایی که ناگهان بیرون می‌زنند هستید! از این و آن می‌پرسید و تصمیم می‌گیرید یکی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی را که تا جایی که یادتان می‌آید همیشه درباره اش شنیده‌اید را امتحان کنید؛ خمیر دندان! کمی خمیر دندان روی جوشتان می‌زنید و صبر می‌کنید تا اثرش را ببینید.

آیا این کار به طور معجزه آسایی جوش‌هایتان را از بین خواهد برد؟ آیا جایی که خمیر دندان را زدید مثل دندانتان برق خواهد افتاد؟ آیا واقعا اثر می‌کند؟ آیا ممکن است به پوست آسیب بزند؟ احتمالا این‌ها سوال‌هایی است که در هنگام استفاده از این روش به ذهنتان می‌آیند.

جوش صورت

بهتر است به جای نگرانی قبل از امتحان کردن این درمان خانگی درباره‌ی جوانب مثبت و منفی استفاده‌ی خمیر دندان به عنوان درمان جوش مطالعه کنید.

خمیر دندان مدت‌هاست که به عنوان درمانی خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی‌ها سر آن قسم می‌خورند و به هر درمانی ترجیحش می‌دهند. در حالی که برخی دیگر به فواید واقعی آن مشکوکند. پس چه کسی درست می‌گوید؟ اگر به دنبال پاسخی صریح و مستقیم هستید مشکوک‌ها جواب درست را در این مورد دارند. استفاده از خمیر دندان به عنوان درمان جوش روش خوبی نیست. بعضی‌ها، خصوصا همان‌هایی که سرش قسم می‌خورند، درواقع جواب سریع می‌گیرند و جوش‌هایشان خشک می‌شود. ولی اغلب مردم متوجه می‌شوند که خمیر دندان پوستشان را خشک و ملتهب خواهد کرد.

خمیر دندان‌های بسیاری حاوی تریکلوزان هستند. این ترکیب آنتی باکتریالی است که به کالاهای بهداشت شخصی بسیاری از جمله صابون، دئودورانت، شامپو بدن و خمیر دندان اضافه می‌شود. این ترکیب به طور موثری باکتری‌ها را می‌کشد در محصولات درمان جوش هم یافت می‌شود. این دلیلی است که مردم فکر می‌کنند این کار به درمان جوش کمک می‌کند ولی تریکلوزانی که در محصولات ضد جوش وجود دارد نقش نگه دارنده را دارد.

خمیر دندان ترکیبات مضر دیگری برای پوست نیز دارد. پوست صورت بسیار لطیف است و استفاده از محصولات ناملایم می‌تواند باعث خشکی و سوزشش شود. از آنجایی که جوش پیش از این باعث التهاب و تحریک پوست شده است، افزودن آسیب بیشتر می‌تواند خطرناک باشد. خمیر دندان می‌تواند باعث احساس سوختگی شود و دردی ایجاد کند که التهاب جوش را به طور چشمگیری بدتر کند. آیا واقعا یک درمان ارزان خانگی به ریسکش می‌ارزد؟

به جای امتحان خمیر دندان روی جوشتان می‌توانید روش موضعی دیگری را برای درمان سریع جوش استفاده کنید. درمان‌های بدون نیاز به نسخه‌ی موضعی زیادی وجود دارند که قیمت معقولی دارند. آنهایی که حاوی بنزوئیل پراکسید، سالیسیک اسید یا سولفور هستند قرمزی را کاهش می‌دهند، روند التیام را تسریع می‌کنند و آسیب دیگری به پوست وارد نمی‌کنند. ممکن است کمی خشک کننده باشند ولی آن را می‌توانید با یک مرطوب کننده‌ی قوی برطرف کنید.

درمان‌های خانگی زیادی وجود دارند که اثر می‌کنند و محصولاتی که به شیوه‌های مختلفی سودرسان‌اند. در واقع خمیر دندان تمیزکننده‌ی فوق العاده‌ای برای کفش‌های کتانی یا چرم است، ولی بهتر است خمیر دندان را در همان جا که باید استفاده کنیم نه روی صورتمان.