پارس ناز پورتال

برای ازدواج، کد فرد مورد نظر را اعلام کنید..!

برای ازدواج، کد فرد مورد نظر را اعلام کنید..!
برای ازدواج، کد فرد مورد نظر را اعلام کنید..!

 
فردا: پیش از این از برخی از سایت‌ها نوشتیم که ازدواج موقت را به راحتی تبلیغ می‌کنند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. اما در این گزارش به نشریه‌ای اشاره خواهیم کرد که در یک اقدام عجیب اقدام به چاپ جدولی کرده است که در آن زنان و مردان (با هر سنی) که قصد ازدواج دارند با کدهایی مشخص شده و شما با تماسی با موسسه و اعلام کد مورد نظرتان؛ می‌توانید ازدواج کنید!
 
در زمانی نه چندان دور همیشه این جملات به گوشمان می‌خورد که دختر گلم؛ ‌ پسر عزیزم این تجربه را آویزه گوشت کن اما اکنون و تبع فراموشی بسیاری از باید‌ها و هنجارهای گذشته دیگر خبری از استفاده از تجربه‌ها و آویزه گوش کردن آن‌ها نیست، به خصوص اگر درباره امر خطیر ازدواج باشد! چندی است که سنت بزرگ و مهم اسلام «ازدواج» به دلایل متعدد با چالش‌ها و دست اندازهایی روبرو شده که تاکنون در گزارش‌هایی به آن پرداخته‌ایم. البته در اینکه ازدواج سنتی است که قرآن کریم، رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در مورد آن سفارش‌های فراوانی کرده‌اند شکی نیست اما مشخص نیست چرا و از چه زمانی این سنت دیرینه که بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته از دنیای مجازی و رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب سر در آورد. پ
 
یش از این از برخی از سایت‌ها نوشتیم که ازدواج موقت را به راحتی تبلیغ می‌کنند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. اما در این گزارش به نشریه‌ای اشاره خواهیم کرد که در یک اقدام عجیب اقدام به چاپ جدولی کرده است که در آن زنان و مردان (با هر سنی) که قصد ازدواج دارند با کدهایی مشخص شده و شما با تماسی با موسسه و اعلام کد مورد نظرتان؛ می‌توانید ازدواج کنید! در این مجله تخصصی! ‌ که به طور کلی در مورد ازدواج است و با مجوز ارشاد منتشر می‌شود بعد از ارایه مقالات و گزارش‌هایی در این زمینه در ۱۵ صفحه جداولی برای معرفی متقاضیان ازدواج منتشر شده است.
 
در ابتدای این جداول بیان شده که بحث ازدواج واحد امور اجتماعی موسسه خیریه حامی این نشریه افتخار دارد از کسانی که جویای همسر دلخواه خود هستند ثبت نام کنند. در ابتدای این متن همچنین آمده است:
 
این نشریه با درج مشخصات کلی، اقدام به معرفی افراد کرده و واجدان شرایط می‌توانند با تماس تلفنی با موسسه و یا مکاتبه با صندوق پستی همسر مورد دلخواه خویش را مشخص و اعلام نمایند تا مراحل ارتباط و معرفی متعاقبا انجام پذیرد. بدیهی است اسامی و مشخصات دقیق افراد در صورت تمایل ایشان برای همیشه نزد این موسسه محرمانه باقی می‌ماند و به هیچ وجه در معرض اطلاع رسانی قرار نمی‌گیرد. از تمامی مخاطبان نیز خواسته شده اگر اطلاعاتی از جوانان پسر و دختر مجرد آماده برای ازدواج سراغ دارند اطلاع خویش را با این موسسه در میان بگذارند. ترکیب جنسیتی این جدول نیز به این شرح است: ‌ ۱۰۰ نفر پسر (تا به حال ازدواج نکرده) از متولدان ۱۳۳۲ تا ۱۳۷۲، ۲۹۹ نفر دختر (ازدواج نکرده) از متولدان ۱۳۳۹ تا ۱۳۷۵ و ۶۸ نفر آقا از متولدان سال ۱۳۰۱ تا ۱۳۶۶ و ۶۸ خانم از متولدان سال ۱۳۳۱ تا ۱۳۷۲.
 
در این لیست آقایان و خانم‌هایی که دارای فرزند هستند با تماس با موسسه می‌توانند برای ازدواج موقت هم اقدام می‌کنند. همچنین در این جدول شهر قم با ۳۴۷ مورد و تهران با ۳۰ مورد بالا‌ترین و پایین‌ترین میزان ثبت نام را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در چند روز گذشته ابراهیم حاج ‌مظفری، مدیر کل بهزیستی استان قم اعلام کرد «متاسفانه استان قم بعد از تهران رتبه دوم طلاق در کشور را داراست.»
 
حال نمی‌دانیم با توجه به این آمار که به طور قطع به گوش مسئولان هم رسیده است چاپ چنین نشریات و جداولی برای ازدواج موقت و دائم چه توجیهی دارد؟ آیا جز این است که عدم شناخت جوانان از یکدیگر، انتظارات نامعقول، ترویج روش‌های عجیب و نامانوس برای انتخاب همسر و… از جمله موانع پیش‌روی ازدواج است که نه تنها ازدواج را به تأخیر می‌اندازد بلکه حتی بسیاری از ازدواج‌ها را هم به طلاق ختم می‌کند. پس آیا بهتر نیست برای با دقت نظر در نحوه فعالیتهای خودسرانه اینچنینی راهکاری بهتر از طراحی جدول از سوی مسئولان به وی‍زه در حوزه فرهنگی برای جوانان اندیشیده شود؟ هر کس مدعی است این گوی و این می‌دان.
 
نکات کاربردی دختران جویای همسر..!
حفظ فضای عاشقانه در ازدواج..!
5 راه برای حفظ رابطه عاشقانه..!
مهمترین اشتباهات مردان در رابطه های جنسی..!
دشمن زندگی زناشویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج..!
۲۲ توصیه مهم به تازه داماد ها..!
سوالات مهم مفید و کلیدی در خواستگاری..!
زن وشوهرهای جذاب صاحب چه فرزندی می شوند .!
10 عاملی که علاقه زنان را به رابطه زناشویی کم می‌کند..!
زمانیکه حرف های نامزدها ته می کشد..!
به نظر شما اولین سوال داماد از عروس چیست ..؟
عکس مردی با ۳۹ زن، ۹۴ فرزند..!