پارس ناز پورتال

عضویت در گروه
عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مروری بر گذشته

وزنه زدن چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟ وزنه زدن چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟ نکته هایی مهم برای ورزش کردن در هوای سرد نکته هایی مهم برای ورزش کردن در هوای سرد مواد غذایی لازم برای ورزشکاران مواد غذایی لازم برای ورزشکاران کارهایی که بهتر است با شکم خالی انجام دهیم؟ کارهایی که بهتر است با شکم خالی انجام دهیم؟ مقابله با گرفتگی عضلات بدن با روش های خانگی مقابله با گرفتگی عضلات بدن با روش های خانگی خطرات بد کنار گذاشتن ورزش برای بدن انسان خطرات بد کنار گذاشتن ورزش برای بدن انسان تمرینات ورزشی کششی و قدرتی مناسب افراد خوش اندام تمرینات ورزشی کششی و قدرتی مناسب افراد خوش اندام از بین بردن درد عضلات پس از ورزش کردن از بین بردن درد عضلات پس از ورزش کردن شنا کردن ورزشی مناسب برای حفظ تعادل سالمندان شنا کردن ورزشی مناسب برای حفظ تعادل سالمندان چند تمرین و نرمش ساده برای جلوگیری از کمردرد +تصاویر چند تمرین و نرمش ساده برای جلوگیری از کمردرد +تصاویر اندازه‌های نرمال و مناسب عضلات برای یک بدنساز معمولی اندازه‌های نرمال و مناسب عضلات برای یک بدنساز معمولی روش های کارامد برای بزرگ کردن سایز سینه ها روش های کارامد برای بزرگ کردن سایز سینه ها آشنایی با تمرین هایی جهت افزایش حجم پشت بازو آشنایی با تمرین هایی جهت افزایش حجم پشت بازو ورزش مناسب افزایش سوخت و ساز بدن ورزش مناسب افزایش سوخت و ساز بدن اندامی متناسب با تمرینات بدنسازی ویژه اندامی متناسب با تمرینات بدنسازی ویژه زمان مناسب رشد عضلات پس از ورزش زمان مناسب رشد عضلات پس از ورزش آشنایی با ورزش های مناسب کارمندان و پشت میزنشین ها آشنایی با ورزش های مناسب کارمندان و پشت میزنشین ها ورزش های خانگی ارزان برای نرفتن به باشگاه ورزش های خانگی ارزان برای نرفتن به باشگاه دلایل متقاعد کننده در رابطه با فواید بدنسازی برای خانم ها دلایل متقاعد کننده در رابطه با فواید بدنسازی برای خانم ها تمرینات ورزشی مناسب برای جوان سازی صورت تمرینات ورزشی مناسب برای جوان سازی صورت

ورزش هایی برای رفع قوز

ورزش هایی برای رفع قوز


مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی باشد . علل و بیماریهای مختلفی می تواند زمینه ساز آن باشد .گاه ممکن است بیماریهایی که باعث درگیری مهره ها می شود سبب تغییر درانحنای مهره ها شود . به همین دلیل لازم است معاینات لازم در مورد میزان این انحنا و نیز علل زمینه ای احتمالی توسط متخصص ارتوپدی انجام شود . درمان آن هم بستگی به نتیجه معاینات و بررسی ها خواهد داشت . برای معاینه و ارایه راهکارهای مناسب به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید .

تشخیص این موارد می بایست با معاینه دقیق و عکس برداری های متداول آن انجام گردد.

كمترین فشار با زمانی به ستون مهره ها وارد می شود كه وضعیت نشستن و ایستادن به حالت طبیعی نزدیك باشد.بنابراین بدون اینكه در نشستن فشار خاصی به ستون مهره ها وارد كنید سعی كنید در حالت طبیعی و با استفاده از صندلی مناسب یا مبلمان ستون مهره را در بهترین و راحت ترین حالت قرار دهید. راحتی پشت در این حالت مهم است.در صورت بر طرف نشدن ممكن است دچار انحراف ستون فقرات باشید در این حالت درمانهایی لازم است كه از آن جمله ورزشهای خاص است.در این مورد به یك متخصص ارتوپدی مراجعه كنید.

 

در این موارد بهترین روش، استفاده از ورزشهایی برای تقویت عضلات پشتی است:

دو استخوان كتف خود را از پشت به هم برسانید و 60 ثانیه نگه دارید و سپس رها كنید پس از رها كردن دوباره حركت را تكرار كنید.

این ورزش را روزی حداقل 15 تا 20 دقیقه انجام دهید.تغییر این وضعیت به چند ماه تمرین در انجام این ورزش دارد .

به پشت و بر روی فرش دراز بكشید ،زانو ها را خم كنید بطوری كه كف پا ها روی زمین بماند، ناحیه كمر خود را با قدرت بر روی زمین بفشارید، 30 ثانیه نگه دارید ، 30 تا 60 ثانیه استراحت كنید و دوباره این حركت را انجام دهید.این عمل را هر روز حداقل 15 دقیقه انجام دهید. پس از 1 تا 2 ماه بسته به شدت تمرین ،كاهش قوس محسوس خواهد بود. قوز كمر ناشی از نشستن نامناسب است بنابراین صحیح نشستن وتكیه زدن باید همیشه مد نظرفرد باشد .استفاده از قوز بند هم می تواند تا حدی موثر باشد .برای آشنایی با نرمش هایی برای كنترل قوز كمر با كارشناس تربیت بدنی مشاوره نمایید.





تبلیغات سمت چپ 1

جدید ترین مطالب سایت

تبلیغات سمت چپ 3
تبلیغات سمت چپ 4
تبلیغات سمت چپ 5

مرتبط با سلامتی با ورزش

تبلیغات سمت چپ 6
تبلیغات سمت چپ 7