پارس ناز پورتال

دریاچه ای شگفت انگیز به شفافی دوربین 40 مگاپیکسلی (عکس)

دریاچه ای شگفت انگیز به شفافی دوربین 40 مگاپیکسلی  (عکس)
دریاچه بلو در جزیره ساوت نیوزیلند عنوان شفاف ترین دریاچه جهان را از آن خود کرده است.
به گزارش پارس ناز، شنا کردن در یکی از زیباترین مناظر طبیعی با آب بسیار زلال و شفاف امکانپذیر نیست، اما «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از دریاچه بلو (Blue Lake) عکسبرداری کند.
پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت و بومیان مائوری که این دریاچه را بعنوان یک مکان مقدس می دانند، سفر به دل زلا ل ترین آب جهان انجام شد.
«تیمان» تأکید می کند: سفر به دریاچه بلو یک تجربه بصری فوق العاده بود و هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!


به گفته «رابرت مرریلس» از متخصصان هیدرولوژی موسسه ملی تحقیقات آب و اتمسفر نیوزیلند، دید در امتداد (آب) دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی ها است.
آب دریاچه بلو از دریاچه یخی دیگری به نام دریاچه کنستانس (Constance Lake) سرچشمه می گیرد؛ هر دو دریاچه در نزدیکی کوه فرانکلین در پارک ملی دریاچه نلسون در منطقه تاسمان واقع شده اند و آب آنها از ذوب یخچال تأمین می شود.


آب دریاچه کنستانس از طریق سنگها تصفیه و ناخالصی های آن گرفته می شود و سپس به دریاچه بلو می ریزد؛ این آب تنها 24 ساعت در دریاچه باقی مانده و پس از آن به رودخانه سرازیر می شود.
رنگهای خیره کننده این دریاچه کاملا شبیه عکس به نظر می رسند و رنگهای روشن و شفاف منعکس شده از سطح دریاچه، از داخل آب نیز بوضوح قابل مشاهده است.
این عکاس در قالب یک گروه غیرانتفاعی به نام Project Pressure قصد دارد مجموعه ای از تصاویر یخچال های طبیعی در مناطق مختلف جهان را تهیه کند؛ هدف از این برنامه عکسبرداری از یخچال های طبیعی بعنوان میراث بصری پیش از ناپدید شدن و بالا بردن آگاهی در خصوص خطرات تغییرات آب و هوایی عنوان شده است.