پارس ناز پورتال

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر

مجموعه : مجله خبری روز
هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر
هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر
 


خـــــــــلاف نكنیــــد

800 دوربین عكستان را می‌گیرد !


اگر از آن دسته رانندگانی هستید كه ماهانه دست‌كم چندین تخلف رانندگی در برگه خلافی خودرویتان خودنمایی می‌كند، اگر تنها ملاك شما برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی صرفا مشاهده حضور فیزیكی ماموران در فلان چهارراه یا خیابان است، اگر آنقدر زرنگ هستید كه مكان دقیق دوربین‌های ثبت تخلف در مبادی ورودی محدوده طرح ترافیك و برخی بزرگراه‌های شهر را به خوبی شناسایی كرده‌اید و می‌دانید به دلیل كمبود این دوربین‌ها در بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهر از دستشان در امان هستید، باید بدانید كه از این پس دیگر تخلف كردن برای شما بسیار سخت‌تر خواهد شد. چون از این به بعد نه تنها 110 دوربین‌ ثبت تخلف سرعت، بلكه 700 دوربین‌ نظارت تصویری در سطح شهر به طور لحظه‌ای تخلفات رانندگی را ثبت خواهند كرد.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


اعمال قانون به روش 50 سال پیش

در حالی كه هم‌اكنون در بسیاری از كلانشهرهای دنیا میزان حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در معابر و خیابان‌های شهر كمتر از 2 درصد است، اما در كشور ما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم كه همان تجهیزات و ابزارهای كنترل هوشمند و مكانیزه است، همچنان ماموران راهنمایی و رانندگی مانند نیم‌قرن پیش سر چهارراه‌ها می‌ایستند تا تردد خودروها را كنترل كنند!

این وضعیت علاوه بر این‌كه وقت و انرژی زیادی را از ماموران می‌گیرد امكان كنترل و نظارت دقیق از یك‌سو و شناسایی و اعمال قانون برای برخورد همزمان با چندین راننده متخلف را با دشواری بسیاری مواجه می‌كند.

روزانه حدود 50 هزار قبض جریمه رانندگی در تهران صادر می‌شود و این در حالی است كه به گفته مسوولان راهنمایی و رانندگی به دلیل كمبود نیرو امكان پوشش مستمر تمام تقاطع‌ها و خیابان‌های شهر توسط ماموران راهنمایی و رانندگی وجود نداشته و به همین دلیل در شرایط فعلی این امكان وجود دارد كه وقتی ماموری در حال جریمه یك راننده متخلف است، همزمان 10 راننده متخلف دیگر از كنار او رد شوند و این مامور به عنوان اهرم كنترلی نتواند آن چنان كه باید نقش خود را به درستی ایفا كند.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


كاركرد جدید دوربین‌های نظارت تصویری

رئیس پلیس راهور تهران در این راستا از آغاز ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های نظارت تصویری نصب شده در سطح شهر خبرداد و گفت: مدتی است برخی رانندگان متخلف فقط به حضور فیزیكی پلیس اكتفا كرده و زمانی كه مشاهده می‌كنند در محلی پلیس حضور ندارد اقدام به تخلف می‌كنند به همین منظور و برای جلوگیری از سودجویی متخلفان از هفته گذشته فاز جدید پلیس الكترونیك در پایتخت به مرحله اجرا گذاشته شده كه بر این اساس تخلفات رانندگان علاوه بر كنترل‌های ماموران، از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر نیز به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر

سردار حسین رحیمی با اشاره به این كه این طرح در راستای فعال‌سازی هرچه بیشتر پلیس نامحسوس در تهران است، افزود: ماموران آموزش دیده پلیس راهور تهران با استفاده از بیش از 600 دوربین كنترل ترافیك، علاوه بر كنترل ترافیك پایتخت با تخلفاتی مانند تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، توقف‌های دو و سه ردیفه، توقف در محل‌های ممنوع و داخل و حریم میادین، عبور از چراغ قرمز و… برخورد می‌كنند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این‌كه در چند ماه گذشته با همكاری خوب شهروندان بیش از 90 درصد عابران، رانندگان خودرو و موتورسواران قوانین و مقررات رانندگی را رعایت كرده و در پشت گذرگاه عابرپیاده متوقف می‌شوند، تصریح كرد: بحث پاكسازی گذرگاه عابرپیاده از برنامه‌های اصلی پلیس است و گذشت آن زمانی كه راننده خودرو یا راكب موتورسواری روی گذرگاه عابرپیاده بایستد و پس از حضور مامور بگوید كه حواسش نبوده است. به گفته سردار رحیمی قطعا هر خودرو یا موتورسیكلتی كه روی گذرگاه عابرپیاده توقف كند، برابر قانون جریمه می‌شود.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


ما مدرك داریم

اگر فكر می‌كنید می‌توانید مثل گذشته در نهایت خونسردی مرتكب تخلف رانندگی شوید و وقتی هم كه قبض جریمه‌تان به منزل ارسال شد، براحتی تخلف خودتان را با این بهانه همیشگی كه در ساعت و روز مذكور اصلا در آن محل حضور نداشته‌اید كتمان كنید، سخت در اشتباهید چراكه تصویر خودروی شما هنگام ارتكاب تخلف در ساعت و روز مورد نظر در بانك اطلاعات پلیس راهور تهران ثبت شده است.

سردار رحیمی این را هم می‌گوید كه شهروندان در صورتی كه نسبت به تخلف خود اعتراض دارند، می‌توانند با مراجعه به مركز كنترل ترافیك راهنمایی و رانندگی تهران، عكس خودروی خود را هنگام ارتكاب تخلف مشاهده كنند.

این روزها وقتی كمی دقیق‌تر به ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در سر چهارراه‌ها و خیابان‌های شهر نگاه می‌كنیم كمتر افسر راهنمایی و رانندگی را با قبض جریمه و خودكار به دست می‌بینیم، دلیلش هم این است كه قبض‌های جریمه جای خود را به دستگاه‌های كوچكی شبیه كارتخوان داده‌اند تا دیگر بتدریج روش سنتی جریمه كردن كه همان نوشتن قبض‌ها به صورت دستی و با خودكار است، حذف و به جای آن شیوه الكترونیكی صدور قبض جایگزین شود.

رئیس پلیس راهور تهران با تاكید بر این كه یكی از برنامه‌های اصلی پلیس راهور تهران در سال جاری حذف كامل صدور قبض جریمه به شیوه سنتی و به جای آن صدور قبض جریمه الكترونیكی است، گفت: در حال حاضر تمامی افسران كادر در پایتخت مجهز به دستگاه‌های الكترونیكی ثبت تخلف شده‌اند و قبوض جریمه دستی جمع‌آوری شده است.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


كنترل محدوده زوج و فرد بزودی با دوربین

هم‌اكنون كنترل تردد خودروها در محدوده طرح ترافیك و بخصوص ورودی‌های آن با كمك دوربین‌های نصب شده در این محدوده انجام می‌شود و به گفته سردار رحیمی قرار است تا سال آینده با تجهیز تمامی ورودی‌های محدوده زوج و فرد به دوربین، كنترل تردد خودروهای غیرمجاز در این محدوده و اعمال قانون برای آنها نیز به طور الكترونیكی پوشش داده شود.

نمی‌دانیم تاكنون سر و كارتان به خودروهای كنترل محسوس یا نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی افتاده یا نه، اما رانندگان متخلفی كه تاكنون به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، لایی كشیدن و حركات نمایشی بخصوص در بزرگراه‌ها جریمه شده‌اند حتما گشت‌های كنترل نامحسوس پلیس بزرگراه را بخوبی می‌شناسند. در راستای جلوگیری از بروز تخلفات و تصادفات همزمان با اجرای طرح كنترل بزرگراه‌ها، طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در بزرگراه‌ها نیز در دستور كار پلیس راهور قرار گرفته است.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


تشدید برخورد با تخلفات در بزرگراه‌ها

قرار است داخل خودروهای محسوس و نامحسوس پلیس بزرگراه‌های تهران نیز دوربین‌های ثبت تخلف نصب شود. به گفته رئیس پلیس راهور تهران، این دوربین‌ها ضمن فیلمبرداری از تخلف رانندگان به سامانه استعلام پلاك خودرو و نمره منفی مجهز هستند و در صورتی كه خودرویی تخلف حادثه‌ساز داشته باشد و تعداد نمرات منفی‌اش به 30 رسیده باشد از طریق سیستم مركزی به اطلاع افسر حاضر در تیم گشت پلیس بزرگراه می‌رسد.

سردار رحیمی این را هم گفت كه به ماموران راهنمایی و رانندگی دستور داده شده بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد و نمره منفی را در سوابق رانندگان ثبت كنند، همچنین رانندگان متخلف می‌توانند به طور همزمان فیلم تخلف خود را مشاهده كنند.

رانندگان تهرانی می‌توانند برای دریافت آخرین وضعیت خلافی‌شان شماره (وی. آی. ان) خودروی خود را كه پشت كارت خودرو به طور عمودی نوشته شده و برای اطلاع از نمره منفی‌شان شماره گواهینامه خود را به شماره 30005151 پیامك بزنند.

هشدار به رانندگان پرتخلف تهران با نصب 800 دوربین!+ تصاویر


كنترل 75 درصد بزرگراه‌ها با دوربین

در حالی كه به گفته رئیس پلیس راهور تهران قرار است تا پایان امسال تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز با دوربین كنترل شود، مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهرداری تهران از تجهیز 75 درصد بزرگراه‌های پایتخت به دوربین‌های كنترل سرعت تا پایان امسال خبرداد و گفت: در حالی كه قرار بود تمامی بزرگراه‌های شهر تهران تا پایان سال به دوربین‌های كنترل سرعت تجهیز شوند اما امسال این سیستم تكمیل نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تنها 75 درصد بزرگراه‌های شهر زیرپوشش دوربین‌های ثبت سرعت قرار بگیرد. به گفته حجت‌الله بهروز، اولویت نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت با بزرگراه‌هایی است كه بیشترین میزان تردد خودروها و همچنین بیشترین آمار تصادفات و حوادث رانندگی را دارند.

با فراهم شدن پوشش بهتر دوربین‌های نظارت تصویری در ثبت تخلفات رانندگی، مسوولان راهنمایی و رانندگی و متولیان ترافیك در شهرداری تهران امیدوارند امكان نظارت و برخورد هرچه بهتر با تخلفات رانندگی در تمام سطح شهر فراهم شود، چراكه تجربه نصب این دوربین‌ها در سطح خیابان‌ها و معابر شهر نشان داده كه این دوربین‌ها در كاهش تخلف سرعت در شهر بسیار موثر بوده است.

دیوید بکام هم اجاره‌نشین می‌شود ! (فوتبالیست)
مسابقات كودكان آهنین + (گزارش تصویری)
رسوایی اخلاقی بازیكن تیم بانوان ژاپن پس از قهرمانی در جهان
علی دایی قراردادش را در هیات فوتبال تهران ثبت کرد+تصاویر
فیلم برداری مخفیانه از رختکن بانوان ورزشکاردرهمدان
خانوم اوباما در حال تاب بازی..(عکس)
دستگیری اراذل اوباش تهران..(تصاویر)
افشین قطبی و همسرش در ژاپن..(عکس)
این شخص قاتل اصلی داداشی هست..(عکس)
خاطره خواندنی رضا صادقی از داداشی..!
عرضه قلیان در ۱۴ استان ممنوع شد..!
اقدام جدید دیوید بکهام پس از تولد دخترش..عکس