پارس ناز پورتال

ثبت لحظات زندگی در دکوراسیون

مجموعه : دکوراسیون
ثبت لحظات زندگی در دکوراسیون

شما چقدر به ثبت لحظات زندگی تان در قالب تصویری ثابت (عكس) علاقه مندید؟

 

اگر از جمله كسانی هستید كه دوربین عكاسی تان همواره در دسترس است احتمالاً با مجموعه زیادی از عكس های مختلف مواجه اید. در فصل تابستان هم كه به خاطر گشت و گذار های متعدد درون شهری و برون شهری بازار عكس و عكاسی بسیار داغ است. بنابراین به این مجموعه نیز روزبه روز افزوده می شود.

 

 

همان طور كه می دانید هر مجموعه ای نیازمند مكانی برای نگهداری است. رایج ترین جایگاه حفظ عكس نیز آلبوم است كه امروزه در شكل ها و فرم های مختلف به بازار آمده ولی اشكال اینجا است كه رجوع به آلبوم و یادآوری خاطرات ثبت شده هر چند صباحی یك بار انجام می گیرد حال آنكه بسیاری از ما دوست داریم عكس های عزیزانمان و یا تصاویر شكار شده از وقایع به یادماندنی زندگی مان مانند عكس های عروسی، فارغ التحصیلی و غیره را به دفعات بیشتری ببینیم. بنابراین باید عكس های مورد نظر را از میان بقیه عكس ها برگزیده و به طریقه دیگری نگهداری كنیم.

 

رایج ترین راه برای این منظور خرید چند قاب عكس و نصب آنها بر روی دیوار است با این روش نگهداری از عكس گذشته از مزایای آن دارای مشكلاتی است زیرا كه برای نصب قاب ها باید تعداد زیادی سوراخ بر روی دیوار ایجاد كرد. به این ترتیب تغییر مكان قاب عكس ها سبب بر جای ماندن سوراخ های ناشی از نصب های قبلی است كه ظاهری نازیبا را پدید می آورند.پس برای هر نوع تغییری تا تعمیر و رنگ آمیزی بعدی دیوار باید صبر كرد.

 

 

روش دیگر برای نگهداری عكس ها اختصاص دادن مكانی جهت قرار دادن مجموعه ای از قاب عكس ها است برای این منظور سطح روی سنگ شومینه، طبقات مجزای نصب شده بر روی دیوار و میز های كنار مبل، مكان های مناسبی هستند.

 

 

حال آنكه امروزه ترتیب دادن میزی كه معمولاً گرد هم انتخاب می شود به همین منظور برای قرارگیری قاب عكس های مختلف به عنوان یك قاب عكس از جمله پرطرفدارترین عناصر دكوراسیونی خانه های امروزی به شمار می آید. وجود چنین جایگاهی دیگر مشكلات نصب و محدودیت های بعدی آن را ندارد و فضایی زیبا و پر از خاطره را در گوشه ای از محیط خانه به وجود می آورد ولی با توجه به موارد فوق اگر از اختصاص دیوار و یا دیوار هایی از فضای زندگی تان به عكس های عزیزانتان لذت بیشتری می برید و یا آنكه امكان اختصاص چنین میزی به جهت محدودیت های فضا برایتان میسر نیست، راهكار ی ابتكاری برای حل مشكلات نصب تابلو به دیوار وجود دارد.

 

 

برای این منظور كافی است میله ای به طولی متناسب با دیوار مورد نظر از جنس فلز یا چوب و یا حتی پلاستیك با قطری حداكثر ۳ سانتی متر تهیه كنید. بهترین محل برای تهیه این میله ها و تجهیزات مورد نیاز برای نصب آنها فروشگاه های مخصوص فروش چوب پرده و لوازم مربوط به آنها است. شما می توانید از چوب پرده های میله ای ساده از یكی از جنس های یادشده در فوق برای این منظور استفاده كنید كه در میان این موارد میله پرده های فرفورژه زیباتر هستند. زیرا آنها از تركیب یك میله فرد و كله گی مدل دار تشكیل شده اند كه با نظر و طرح شما قابل انتخاب و سفارش هستند. به این ترتیب همین تركیب و نصب آن به دیوار خود عنصری دكوراتیو محسوب می شود.

 

 

مرحله بعدی نصب این میله ها وسط دیوار و در ارتفاع مورد نظر است. برای این منظور به تجهیزات دیوار كوب مخصوص همان میله پرده نیازمندید كه با تهیه آن و نصب این میله پرده و تنها با ایجاد دو سوراخ بر روی دیوار برای همیشه جایگاه مناسبی برای قاب عكس های خانوادگی تان خواهید یافت.

 

 

حال نوبت به قاب عكس ها می رسد در واقع هدف آویختن قاب عكس ها به میله است لذا به مقداری روبان یا نوار و یا هر چیز دیگر شبیه به آن كه از مقاومت خوبی برخوردار باشد نیاز دارید ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد طول مورد نیاز از روبان یا نوار است این طول به ابعاد هر یك از قاب عكس های انتخابی و فاصله قسمت پایینی قاب تا دیگر لوازم دكوراسیونی قرار گرفته در پای دیوار و ارتفاع محل نصب میله از زمین بستگی دارد.

 

 

پس از آنكه به نتیجه ای مطلوب برای محل قرارگیری قاب عكس بر روی دیوار دست یافتید، فاصله ضلع بالای قاب عكس را تا میله اندازه بگیرید سپس آن را دو برابر كرده و به عدد ۳۵ اضافه كنید. عدد به دست آمده میزان نوار و یا روبانی است كه برای آویختن آن قاب عكس مورد نیاز است. ممكن است شما بخواهید از قاب عكس هایی با ابعاد و فرم های مختلف استفاده كرده و یا حتی آنها را در فواصل گوناگونی از سطح میله بیاویزید. در این صورت محاسبات نوار مورد نیاز هر كدام را جداگانه انجام دهید.