پارس ناز پورتال

چگونگی بهبود ارتباط با همسر

چگونگی بهبود ارتباط با همسر

راهکارهایی برای ایجاد و بهبود ارتباط با همسر

زوجین برای ارج نهادن به گفتگوهای یکدیگر و همین طور استحکام روابط خود باید به مواردی توجه کافی داشته باشند، این موارد عبارتند از :

 

سعی داشته باشید زبان شریک زندگی خود را بهتر متوجه شوید: اگر متوجه می شوید که پندهای شما به همسرتان، تنها باعث ناراحتی و تکدر خاطر وی می شود، راه حل مناسب دیگری را پیدا کنید.

 

صحبت های همسرتان را قطع نکنید: هیچ گاه وسط حرف های همسرتان سخن نگوئید، اگر از طرف یکی از زوجین چنین اتفاقی افتاد سریع از این مسئله تعبیر منفی نکنید و فرض را بر این بگذارید که این روش صحبت کردن اوست و یا این که اتفاقی بوده است.

 

از مطرح کردن سوالات و پاسخ های نامناسب خودداری کنید: سوالات خود را به شکل ماهرانه ای بپرسید تا پاسخی درست دریافت دارید و از آن بهره ببرید. مطرح کردن پرسش هایی از موضوعات مناسب و جالب به مکالمه مفید و ادامه دار می انجامد.

 

از شیوه های عاطفی استفاده کنید: زیاد سخت گیر نباشید. هر کسی حساسیتی دارد حتی همسر صمیمی نیز شاید در معرض صدمه دیدن از این حساسیت باشد. در ارتباط با همسر با آگاهی و بینش عمل کنید. توجه داشته باشید که هیچ زوجی به طور صد در صد متناسب با هم نیستند، شاید همین عدم تناسب صد در صد باعث جذب دو فرد به هم می شود. یاد بگیرید تفاوت های فردی یکئیگر را بپذیرید و از برخوردهای سخت و خشن خودداری کنید. توجه داشته باشید که تفاوت های شما ناشی از بی وفایی یا فقدان اعتماد و احترام متقابل نیست. تفاوت ها خود عامل کشش هستند و نه نشانه ای از ناپسند بودن.

 

به هنگام گفتگو با همسرتان ساکت و مبهوت نمانید: زمان صحبت کردن از طریق اشاره و حرکت دست و صورت یا با صدا و… به همسر خود، این پیغام را برسانید که نسبت به حرف های او بی تفاوت نیستید. در این صورت همسرتان نیز متوجه می شود که شما به حرف هایش گوش می دهید و سخنان او برای شما نیز مهم و با اهمیت است.

منبع:تبیان