پارس ناز پورتال

چگونگی تمدد اعصاب

چگونگی تمدد اعصاب

راه حل های غیرخوراکی برای تمدد اعصاب

کاهش وزن آنچنان هم که فکر می کنید، کار مشکلی نیست. دانشمندان معتقدند بخش عظیمی از نیاز ما به خوردن، جنبه احساسی دارد و همیشه این احساس فیزیکی نیست که ما را به سمت یخچال می کشد.

این بدین معنی است که شما زمانی که استرس و اضطراب دارید، ناراحت و یا خسته هستید، سعی می کنید حال خودتان را با خوردن بهتر کنید. در واقع این نوع خوردن می تواند حال عمومی شما را خراب کرده و کل برنامه کاهش وزنتان را به هم بریزد. در صورتی که از چیزی ناراحت هستید و یا با شریک زندگیتان دعوا کرده اید، به جای راحت کردن خود با خوردن غذا، بهتر است به سراغ ترفندهای زیر بروید و خودتان را اندکی آرام کنید.

 

بخندید و جیغ بزنید.

باور کنید یا نه، دیدن کمدی مورد علاقه تان و خندیدن، می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد و روحیه شما را بهتر کند. تحقیقات نشان می دهد که یک ساعت خنده شدید می تواند به میزان نیم ساعت تمرین ورزشی از شما کالری بسوزاند. اگر هم تنها چند دقیقه برای خندیدن وقت دارید، می توانید یک از کلیپ خنده دار را در اینترنت مشاهده کنید.

همچنین تحقیق جدیدی در دانشگاه وست مینستر نشان می دهد که تماشا کردن فیلم های وحشت آور می تواند از شما کالری بسوزاند. با تزریق آدرنالین در خون، شما به اندازه یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای انرژی مصرف می کنید.

به عنوان مثال دیدن فیلم سینمایی The Shining می تواند ۱۸۴ کالری را از شما بسوزاند.

به تغییرات کوچک افتخار کنید.

گاهی اوقات تنها چیزی که ما نیاز داریم، نگاهی به گذشته است و اینکه ببینیم راه را چگونه آمده ایم. همینکه می خواهید لباسی را بپوشید و لباس برایتان اندکی گشاد است، شما را حسابی خوشحال می کند. به تغییرات کوچک توجه کنید، آنها شما را خوشحال خواهند کرد. تغییرات کوچک را بر روی کاغذ های یادداشت کوچک بنویسید. آنها را به آینه حمام و یا به تقویم خود بچسبانید تا با دیدنشان خوشحال شوید و ببینید که به چه چیزهایی دست یافته اید.

در حرکت باشید.

به جای اینکه در اوقات کوتاهی مانند زمان پخش پیام های بازرگانی تلویزیون به دنبال خوراکی بروید، از جلوی تلویزیون برخیزید و دور خانه بچرخید. تحقیقات نشان می دهد که افراد در هنگام تماشا کردن تلویزیون به میزان ۴۰ درصد موادغذایی بیشتری می خورند. از جایتان برخیزید و برای خودتان آواز بخوانید و نوازندگی را هم فراموش نکنید. مطمئن باشید که حسابی به شما خوش می گذرد. بدین ترتیب به محض اینکه بخواهید به سراغ خوراکی بروید، پیام های بازرگانی پایان یافته اند.

از خودتان بپرسید که آیا واقعا تشنه هستید.

وقتی که ما خسته و یا دلواپس هستیم، سعی می کنیم هر چیزی که دم دستمان در خانه هست را بخوریم. زمانی که به سمت آشپزخانه روانه می شوید و می خواهید درب یخچال را باز کنید، بهتر است به جای خوردن هر چیزی، یک لیوان آب بنوشید و خودتان را با یک فعالیت دیگر همچون ورق زدن یک مجله سرگرم کنید. گاهی اوقات مغز شما تشنگی و گرسنگی را با یکدیگر اشتباه می کند.

اثر نور خورشید شگفت انگیز است.

حالا که زمستان نزدیک است و هوا زودتر از همیشه تاریک می شود. این تاریک شدن سبب می شود تا شما زودتر از تابستان به خانه بروید و با لم دادن بر روی کاناپه به دنبال خوردن غذاهای پر کالری باشید. بهتر است تا در طول روز اندکی پیاده روی کنید و در زیر نور خورشید قرار گیرید. حتی اگر هوای بیرون ابری و یا بارانی است، ترکیب نور روزانه و اندکی حرکات ایروبیک می تواند شما را حسابی سرحال کند.

منبع:سالم زی