پارس ناز پورتال

ویژگی شغلی همسر آینده برای ازدواج

ویژگی شغلی همسر آینده برای ازدواج

كی از مهم‌ترین عواملی كه دختران باید در هنگام ازدواج در نظر بگیرند، شغل همسر آینده‌شان است. نوع كار یک مرد بر زندگی مشترک تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل، هنگام خواستگاری شغل و میزان درآمد، جزء مهم‌ترین سئوالاتی است كه پرسیده می‌شود. داشتن شغل مناسب لازمه‌ی هر ازدواجی است، چرا که می‌تواند بر میزان هزینه‌های زندگی مشترک تاثیر بگذارد.

 

وقتی پسری به سن ازدواج برسد و شغل مناسبی داشته باشد یكی از مهم‌ترین موانع ازدواجش از سر راه برداشته می‌شود، چرا که بدون كسب درآمد، شروع زندگی مشترك کاری بسیار دشوار است. اما واقعیت این است که نوع شغل هم در بقای زندگی مشترک، اهمیت زیادی دارد. شغل باید مفید و در شان خانواده باشد و درآمد از راه حلال كسب شود. پول درآوردن به هر قیمت، شاید آسان، ولی روش درستی برای زندگی مشترك نیست.

 

کفویت شغلی

در حال حاضر که تعداد دختران شاغل زیاد شده است، کفویت شغلی داشتن اهمیت بیشتری پیدا می کند. این که شغل زن و مرد هم شان و هم جایگاه باشد. سطح درآمد مرد باید همیشه بالاتر از زن باشد تا تعادل و تناسب زندگی حفظ شود. در دوره فعلی که زن و مرد مجبور به فعالیت اقتصادی بیشتری هستند، نباید توازن شغلی بهم بخورد. به این معنی که زن دو جا کار کند و مرد یک جا.

 

از طرف دیگر، داشتن زمینه های شغلی مشترک می تواند فضای فکری شما و همسرتان را به هم نزدیک کند. مثلا به سختی می توان زمینه مشترکی بین شغل مردانی که به مشاغل آزاد، فعالیت های بازرگانی، فعالیت های خدماتی (مثل رانندگی تاکسی و کامیون، ساختمان سازی و…) مشغول هستند، با زنی که فعالیت فرهنگی و هنری (آموزگار، نویسنده، نقاش و…) انجام می دهد پیدا کرد. چنین ازدواج هایی بعد از مدتی ممکن است دچار شکاف های عمیقی شوند. چرا که شغل، فقط تامین کننده درآمد ما نیست. فضایی است که ما ساعت های زیادی از روزمان را با آن سر می کنیم و ذهنمان را درگیر می کند. تعداد زیادی از افرادی که هر روز با آنها ارتباط داریم همکاران و ارباب رجوع های ما هستند که می توانند دنیای اجتماعی ما را شکل دهند و شبکه ای برای روابط اجتماعی ما تعریف کنند. تفاوت این دنیاها و روابط و ذهنیت ها، می تواند بین زن و مرد فاصله ایجاد کند.

 

ویژگی شغلی همسر آینده

مدت زمان كار كردن مرد در زندگی مشترك تاثیر زیادی دارد. مرد باید فرصت این را داشته باشد كه مدت زمانی را به زندگی شخصی‌اش اختصاص دهد و وقتش را صرف خانواده نماید نه اینکه تمام زندگی خود را وقف کار و فعالیتش کند. بعضی مشاغل، آنقدر خسته‌كننده‌اند كه دیگر برای مرد خانواده فرصتی نمی‌گذارد كه به خانواده‌اش رسیدگی كند. برخی از مشاغل ماموریتی هستند. مثلا فرد مجبور است در طی سال چند ماهی را دور از خانواده بگذراند. تحمل این‌گونه مشاغل برای هر زنی میسر نیست. با در نظر گرفتن این ویژگی‌های می‌توانید در هنگام انتخاب بهتر تصمیم بگیرید و شرایطی را بپذیرید که مطابق شیوه‌ی زندگی شماست.

 

این خطرات را می‌پذیرید؟

شغل‌هایی هستند كه پرخطر به حساب می‌آیند مثل مشاغل نظامی. كارهایی مانند گروه‌های امداد و نجات نیز همیشه مخاطره‌آمیز هستند و استرس زیادی را به خانواده تحمیل می‌كنند. ممكن است دختری كه قصد ازدواج دارد، دوست داشته باشد همسرش آتش‌نشان باشد. او باید تمام جوانب این شغل را در نظر بگیرد و بتواند تمام خطرات و استرس‌ها را تحمل كند. دوست داشتن یك شغل كافی نیست، باید اطلاعات كامل از آن شغل داشت و خود را برای معایبی كه این شغل دارد آماده كرد.

 

در شغل‌های پرخطر ممكن است فرد در حین كار، مجروح شود یا برای همیشه عضوی از بدنش را از دست دهد. اگر همسر، خود را برای این‌گونه مشكلات آماده نكرده باشد، ممكن است با بوجود آمدن بحران های این چنینی، تحمل خود را از دست داده و کانون زندگی از هم بپاشد. هر دختری باید توانایی‌های خود را برای تحمل شغل همسرش در نظر بگیرد.

 

لحظه‌های بی‌همسری

مشاغلی هستند كه مختص شیفت شب می‌باشند. مانند پزشكی، پرستاری یا بعضی از شغل‌های نظامی. برای بعضی از خانم‌ها تنها ماندن در شب سخت است و غیرقابل تحمل. بنابراین هنگام ازدواج باید به این مسائل توجه داشته باشد تا بعداً با همسر خود دچار اختلاف نشوند. شما باید از ویژگی‌های مثبت و منفی چنین مشاغلی به خوبی آگاه باشید تا در آینده نسبت به آن دچار مشکل نشوید. سعی کنید به طور منطقی این مسئله را با خود حل کرده و سپس برای انتخاب همسر تصمیم‌گیری کنید.

 

و در پایان اینکه دختران جوان باید بدانند پاسخ مثبت گفتن به تقاضای ازدواج هر مرد با شغلی که دارد می‌تواند تاثیری مستقیم بر زندگی شخصی و اجتماعی خانواده‌ی کوچک آنها و حتی تربیت فرزندانشان بگذارد. پس، بهتر است در این مرحله، دقت و تامل کافی را داشته باشند که بعد از ازدواج، شاید دیگر پشیمانی سودی نداشته باشد!

منبع:باشگاه مجردها