پارس ناز پورتال

چگونگی انجام کارهایی که دوست نداریم

چگونگی انجام کارهایی که دوست نداریم

انجام برخی کارها برای همه ما دشوار است. به طور مثال، وقتی کاری در دست انجام داریم، نمی توانیم روی مطالعه کتاب موردعلاقه خود تمرکز کنیم. گویا چیزی از درون ما را مجبور می کند تا اول آن کار را انجام دهیم سپس به کتاب خوانی مشغول شویم. گاهی هم بیشتر از اینکه کارهای خود را انجام دهیم، استرس انجام آنها را داریم و در آخر هم کاری از پیش نمی بریم. فقط خود را نگران و کارهایمان را بیشتر کرده ایم.

 

برای اینکه برای انجام کارهای ساده خود در زندگی انگیزه کافی داشته باشید، می توانید از سه راهکار زیر کمک بگیرید.

 

3 راه برای تمرکز روی انجام کارها

 

1.   باور کنید از عهده انجام کارها بر می آیید

شاید این مساله بسیار آسان به نظر برسد اما واقعیت این گونه نیست. با ایمان داشتن به خود و مسایل پیش رو، همه چیز تغییر خواهد کرد.

بیشتر مواقع عدم تصمیم گیری درست دلیل موفق نبودن تلاش ها است. به قول مایکل مونتین: «کسی که از رنج می ترسد، در واقع از ترس هایش رنج می برد.»

 

به جای ترسیدن از اینکه چه پیش می آید، با این کارها به خود امید موفقیت بدهید:

 

•   با همسالان خود که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید در مورد برنامه هایتان صحبت و مشورت کنید.

•   برای رسیدن به اهداف خود راه های احتمالی و مناسب را پیدا و مشخص کنید.

•   مراحلی که باید در مسیر خود طی کنید را تصور و پیش بینی کنید.

 

با احساس اعتماد به نفس بسیار بهتر می توانید در زمینه های مختلف تصمیم گیری کنید. با اعتماد داشتن به خود همه مسایل بسیار بهتر پیش خواهند رفت.

انجام کارهای ساده در زندگی , تمرکز روی انجام کارها

2.   استرس و نگرانی را از خود دور کنید

تمام کردن کارها مثل این است که با چتر نجات در اطراف قدم بزنید. چرا این کار را انجام می دهید؟ کلنجار رفتن با احساس خستگی در زندگی و کشیدن بار کارهای ناتمام، راهی برای رسیدن به شادکامی و خوشبختی نیست. البته این کار در زندگی لازم است. اما به جای به تعویق انداختن کارها، آنها را در همان لحظه انجام دهید تا استرس های ناشی از انجام آن کارها را از بین ببرید.

 

•   ببینید کدام بخش از زندگی به شما استرس بیشتری وارد می کند.

•   کارهای لازم برای از بین بردن موارد استرس زا را با سرعت هرچه تمام انجام دهید.

 

مسلما استرس شما به این سرعت از بین نمی روند اما با دانستن راهکارهای لازم برای دفع اضطراب ها می توانید دردهای زندگی را کمتر کنید. فهرستی از کارهای لازم را بنویسید و نفس عمیق بکشید و به جنگ اضطراب های زندگی بروید. زندگی جایی برای غصه خوردن و نگران بودن ندارد.

 

3.   حذف مراحل غیرضروری

چند بار برایتان پیش آمده است ایمیلی را بارها خوانده اید و پاسخ دادن به آن را به زمان دیگری انداخته اید؟ می دانید چقدر زمان را برای دوباره خوانی آن ایمیل صرف می کنید در حالیکه می توانید با یک بار خواندن و پاسخ دادن کار را تمام کنید؟

 

بیشتر مردم همیشه از اینکه وقت خود را برای معوقه کردن کارهایشان بیهوده هدر داده اند، ناراحت هستند. اما باید بدانید راهکار مناسبی برای انجام کارهای پیش پا افتاده در کمترین زمان وجود دارد. برای این منظور باید کارها را در همان لحظه انجام دهید تا هم وقت بیشتر داشته باشید و هم کمتر خسته شوید.

 

•   با شستن ظرف ها بلافاصله پس از صرف غذا، زمان شستن آنها را کاهش داده اید زیرا مجبور به سابیدن آنها در روز آینده نیستید.

•   با قرار دادن وسایل و لباس ها در جای خود دیگر لازم نیست کوهی از آنها را که در گوشه ای از خانه جمع شده است، جمع کنید.

•   کارهای مهم خود را در ابتدای روز انجام دهید تا در بقیه روز نگران انجام آنها نباشید.

منبع:برترین ها