پارس ناز پورتال

خصوصیات مزدا RX-8

خصوصیات مزدا RX-8

 بنا به نظرسنجی که گروه خودروبانک در ۲ ماه آخر سال ۱۳۸۹ انجام داد، هیوندای جنسیس کوپه توانست با کسب بیش از ۳۴ درصد آرای بازدیدکنندگان، لقب خودروی سال ۱۳۸۹ ایران را از آن خود کند. در این نظرسنجی که بیش از ۱۲۰۰ نفر در آن شرکت کردند، مزدا ۳ جدید با ۲۶ درصد آرا و کیا سراتو ۲۰۱۰ با ۱۲ درصد آرا به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین در شکل بالا نیز می‌توانید مقام خودروهای دیگر را نیز مشاهده کنید. البته در این نظرسنجی خودروهایی مانند هیوندای ix35 با وجود اینکه در اواخر سال ۸۹ به بازار عرضه شدند اما به دلیل اینکه حضور آن‌ها در بازار کمتر از ۶ ماه بود، در لیست انتخاب خودروی سال ۸۹ گنجانده نشده بودند.
لازم به ذکر است که ممکن است تعداد زیادی از افرادی که هیوندای جنسیس کوپه را به عنوان خودروی سال انتخاب کردند، حتی شاید قدرت خرید چنین خودرویی را هم نداشته باشند اما این انتخاب می‌تواند علاقه مردم را در انتخاب خودرو مشخص کند و خط مشی مناسبی برای خودرو سازان و واردکنندگان باشد. همانطور که در نتیجه مشاهده می‌کنید، پژو ۲۰۷ آی با کمتر از ۵ درصد رتبه آخر را بدست آورد که نشان دهنده ضعف ایران خودرو در بازاریابی و انتخاب محصول مناسب است.

حال با توجه به اینکه ورود خودروهای چینی به بازار روندی رو به رشد داشته و شاید پیدا کردن یک خوردوی مناسب، کم مصرف، با تجهیزات به روز که بتواند فروش خوبی داشته باشد برای خودروسازان و واردکنندگان کاری سخت باشد(!)، ما یک پیشنهاد برای آن‌ها داریم تا شاید بتوانیم در حد خود، مخصوصا به واردکنندگانی که رو به خودروهای چینی آورده‌اند، کمک کنیم و از ورود بیشتر این نوع خودروها جلوگیری کنیم.

مزدا RX-8
این ژاپنی ۴ نفره که در سال ۲۰۰۳ به بازار جهانی معرفی شد، توانسته بیش از ۵۰ جایزه جهانی را از آن خود کند که از بین آن‌ها می‌توان به “بهترین خودروی اسپرت ایالات متحده در سال ۲۰۰۴″ و “خودروی سال ۲۰۰۴ انگلیس” اشاره کرد. همچنین مزدا RX-8 در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ توانسته بین ۱۰ خودروی برتر از نگاه مجله Car and Driver قرار بگیرد. در این خودرو، مزدا توانسته با پیشرانه‌ای که آن را RENESIS می‌نامد، با موتور ۱٫۳ لیتری خود ۲۳۲ اسب بخار در مدل گیربکس دنده‌ای تولید کند. توانی که به راحتی می‌توانید آن را با پیشرانه‌های ۶ سیلندری مقایسه کنید. شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت این خودرو، از دیگر مشخصات منحصربفرد آن برای ورود به بازار ایران است. با تمام امکانات پیشرفته‌ای که از نام بردن آن‌ها صرف نظر می‌کنیم، می‌توانید این زیبای خوش استیل را تنها با حدود ۲۵ هزار دلار تهیه فرمایید! یعنی با واردات این خودرو باید قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان برای آن پرداخت.