پارس ناز پورتال

دانستنی های رنو داستر

دانستنی های رنو داستر

 پارس‌خودرو پس از تولید محصولاتی از رنو مانند L90 و مگان، حال تصمیم به معرفی محصولی دیگر از این کمپانی را دارد. داچیا داستر که متعلق به رنو است یک شاسی بلند کوچک و ارزان می‌باشد که مراحل طراحی آن در رومانی انجام شده است. از نظر طراحی جز نمای جلو که ساده و شکیل است، زیاد حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌توان آن را با شاسی بلندهای موجود بازار مانند سانتافه مقایسه کرد ولی از ارزان‌ترین هم‌کلاسی خود یعنی رونیز خوش‌قیافه‌تر است! طراحی داخلی داستر کاملا ساده است و ما را به یاد L90 می‌اندازد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که داچیا قصد تولید یک خودروی ارزان را داشته و نمی‌توان از داستر طراحی‌هایی مانند هیوندای توسان ۲۰۱۱ را انتظار داشت.

داستر دارای یک موتور ضعیف ۱٫۶ لیتری است که ۴ سیلندر خطی دارد و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار تولید کند. البته با توجه به ابعادش شتاب خوبی دارد و می‌تواند در عرض ۱۱٫۵ ثانیه وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. اما جایی که برگ برنده داستر رو می‌شود، مصرف سوخت فوق‌العاده کم آن است. داستر در جاده ۶٫۴ لیتر، در شهر ۹٫۷ لیتر و به صورت ترکیبی ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند که برای یک شاسی‌بلند بی‌نظیر است.

داچیا داستر در ساده‌ترین مدل در اروپا حدود ۱۱ هزار یورو قیمت دارد و پیش بینی می‌شود با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان به بازار بیاید. در کل داستر یک شاسی‌بلند ارزان قیمت است که با امکاناتی خوب می‌تواند آرزوی شاسی‌بلند سواری را برای مشتریان زیادی فراهم کند!