پارس ناز پورتال

پدر و پسری که 30 سال با شاتل ها بودند..(عکس)

پدر و پسری که 30 سال با شاتل ها بودند..(عکس)
پدر و پسری که 30 سال با شاتل ها بودند..(عکس)

پدر و پسری که در مراسم اولین ماموریت شاتلهای ناسا حضور داشته اند، با حضور در مراسم آخرین ماموریت شاتلها و ثبت و انتشار تصویری مشابه با تصویری که 30 سال پیش گرفته شده بود، توجه بسیاری از علاقمندان به شاتلها را به خود جلب کردند.

به گزارش مهر شاتل آتلانتیس فردا به زمین خواهد نشست، رویدادی که در تاریخ فعالیتهای فضایی ناسا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود زیرا پرونده یکی از تاثیرگذارترین برنامه های این سازمان برای همیشه بسته شده و دورانی جدید و شاید دشوارتر از پیش، این بار بدون حضور شاتلها آغاز خواهد شد.

افرد بسیاری در این دوران 30 ساله از فعالیتهای شاتلها شاهد پرتاب و فرود این فضاپیماها بوده اند، اما در این میان یک پدر و پسر از طرفداران ویژه شاتلها به شمار می روند و علاقه آنها به فعالیتهای فضایی در روزهای اخیر به شدت خبرساز شده، زیرا این دو در سال 1981 شاهد آغاز ماموریت STS-1 و در 8 جولای 2011 نیز نظاره گر آغاز ماموریت STS-135 بوده اند.



پدر و پسری که شاهد اولین و آخرین پرواز شاتلها بوده اند


"کریس بری" و پدرش "کنت بری" حضور در مراسم پرتاب شاتل آتلانتیس و آغاز ماموریت STS-135 را از دست ندادند و با ثبت تصویری مشابه با عکسی که 30 سال پیش در زمان آغاز اولین ماموریت شاتلهای ناسا گرفته شده بود و قرار دادن آن بر روی وب سایت Flickr، پایان دوران شاتلها را به شیوه خود در تاریخ به ثبت رساندند.

این عکس بیش از 700 هزار بار بر روی Flickr به نمایش درآمده و در نشریات مهمی مانند واشنگتن پست و ان بی سی نیز منتشر شده است.

"کریس بری" در سال 1981 نوجوانی 13 ساله و پدرش مردی 39 ساله بود، این پدر و پسر نسبت به برنامه های فضایی علاقه ویژه ای داشته و از اینکه شاهد اولین پرتاب شاتلهای ناسا هستند، بسیار خشنود و راضی بودند.

30 سال بعد کریس به مدیر فنی موسسه تجارت تعاملی و یک موسیقیدان تبدیل شده که توانسته بلیط حضور در مراسم آخرین پرتاب شاتل آتلانتیس را ببرد. از این رو وی و پدرش تصمیم گرفتند حین حضور در این مراسم تصویری مشابه عکس 30 سال پیش را به ثبت برسانند.

پدر و پسری که 30 سال با شاتل ها بودند..(عکس)
 
شاتل آتلانتیس در حال دورشدن از ایستگاه فضایی

شاتل آتلانتیس روز گذشته برای همیشه از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و قرار است فردا برای آخرین بار در پایگاه فضایی کندی فرود بیاید، مراسمی که برای بسیاری از کارمندان، مهندسان و علاقمندان برنامه شاتلها که به گونه ای با این فضاپیماهای کهنه کار در تعامل بوده اند، بسیار غم انگیز خواهد بود.

چندش آور ترین غذاهای دنیا + تصاویر
تصویر هوایی ناسا از قله دماوند
مرگ همزمان كشیش‌ های دوقلوی جدانشدنی در 92 سالگی (تصاویر)
شهر های معروفی که پولدارترین افراد دنیا را دارند + عکس
هنرنمایی یک زن با سنجاق قفلی +عکس
حراج عجیب یک دست انسان در انگلیس + عکس
ستاره های زن سینمای ایران كه هنوز مادر نشدند +عکس
گردش پولی انگلستان چگونه است؟ ( جالب و آموزنده )
ایده هایی بسیار جالب برای بسته بندی هدایای روز مادر
پشتکار باور نکردنی پیر زن 100 ساله امریکایی +عکس
ارتباط ستاره مشهور با 11 زن و گرانترین طلاق دنیا
تجاوز مسیح دروغین به 32 زن و تولد 89 فرزند
ازدواج عجیب مردی انگلیسی با درخت + عکس