پارس ناز پورتال

درمان اسیب های ورزشی با گرما درمانی

درمان اسیب های ورزشی با گرما درمانی
 
موارد استفاده
گرمادرمانی سبب کاهش درد رفع اسپاسم عضلانی، کاهش خشکی مفصل و نرم شدن بافتهای نرم و عضلات می گردد از گرمادرمانی می توان در فاز گرم کردن عضلات قبل از شروع به ورزش هم استفاده نمود. بعنوان مثال می توان با استفاده از یک حوله مرطوب و گرم قبل از دویدن عضلات ساق و قبل از والیبال عضلات شانه را نرم و انعطاف پذیرتر نمود.


موارد عدم استفاده
از گرمادرمانی نباید در 48 ساعت اول پس از بروز آسیب های ورزشی بر روی محل آسیب استفاده کرد چرا که سبب تشدید علائم و درد می شود. باید پس از 48 ساعت اول از آن در جهت کاهش علائم استفاده گردد


عوارض احتمالی
• تشدید التهاب در صورت استفاده شدن در 48 ساعت پس از آسیب ورزشی
• سوختگی محل مورد استفاده در  صورت گرمای زیاد یا باقی ماندن طولانی کیسه حاوی آب گرم در محل


نمونه گرمادرمانی
حرارت مرطوب به مراتب اثر بیشتری از حرارت خشک دارد چرا که نفوذ حرارت در حرارت مرطوب بیشتر است و گرمای عمقی ایجاد شده توسط آن در عضلات و مفاصل بیشتر است. می توانید یک حوله را در آب گرم قرار دهید و آنرا روی محل دچار التهاب یا اسپاسم قرار دهید لازم است درهر دوره گرمادرمانی حدود 20 دقیقه محل را حرارت دهید. بطور معمول حوله گرم و مرطوب طی 10-5 دقیقه حرارت خود را از دست می دهد لذا لازم است 3-2 بار حوله را در داخل آب گرم قرار دهید و دوباره روی محل بگذارید.

البته موارد تجاری نیز در بازار وجود دارد که استفاده راحت تری دارند. کرمهای حرارت زا نیز در بازار وجود دارند که البته چندان حرارت عمقی ایجاد نمی کنند که با ماساژ محل می توان نفوذ حرارت را کمی عمقی نمود.