پارس ناز پورتال

توصیه های طلایی برای اتاق خواب رویایی

مجموعه : دکوراسیون
توصیه های طلایی برای اتاق خواب رویایی
 
داشتن یک اتاق خواب رویایی کار چندان سختی نیست تنها کافی است کمی بیشتر از گذشته به رنگ ها، دکوراسیون، چیدمان وسایل و نوع فرش، پرده و ملحفه هایی که برای تخت خواب تان استفاده می کنید توجه کنید تا بتوانید زیباترین، آرام ترین و رویایی ترین اتاق خواب جهان را در اختیار داشته باشید.

 

● بالش یعنی آرامش


سعی کنید برای تخت خواب تان تعداد زیادی کوسن و بالش های کوچک و بزرگ درنظر بگیرید. تماشای این بالش ها وقتی وارد اتاق خواب می شوید حس آرامش، امنیت و خواب را به شما تلقین می کند. باید دقت کنید انتخاب تعداد، سایز، شکل و رنگ این بالش ها و کوسن ها نیز بسیار اهمیت دارد. در حقیقت تناسب این کوسن ها با تخت خواب شما و رنگ ملحفه ها، تشک و بالش شما در ایجاد فضایی آرام و دلنشین بسیار موثر است. بنابراین پیش از آن که دست به کار شوید دقت کنید با کدام یک از انواع کوسن های گرد یا چهارگوش ارتباط بهتری دارید یا کدام سایز برای تخت شما مناسب تر است. سپس متناسب با رنگ تخت خواب تان برای این کوسن ها رنگی را درنظر بگیرید. بهتر است از رنگ هایی مانند قهوه ای، طلایی، آجری، آبی و سبز برای تهیه این بالش های کوچک استفاده کنید.

 

● قرمز و نارنجی را فراموش کنید


رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی و طیف های وابسته به آن از جمله رنگ هایی هستند که استفاده از آن ها در رنگ اتاق خواب مناسب نیستند؛ این رنگ ها به دلیل خاصیت نشاط آور و محرکی که دارند مانع از تمرکز فرد شده و موجب بروز اختلال در ساعت خواب او می شوند؛ از این رو طراحان دکوراسیون توصیه می کنند تا از انتخاب رنگ دیوار، پرده ها، روتختی، فرش یا موکت به رنگ قرمز یا نارنجی در اتاق خواب پرهیز کنید و به جای آن از طیف رنگ های تسکین دهنده و آرامش بخش مانند آبی، بنفش و سبز برای رنگ آمیزی و دکوراسیون استفاده کنید. علاوه بر این، طراحان بر این باورند که استفاده از رنگ های تند و براق موجب انعکاس نور شده و در ساعت خواب مانع از تمرکز فرد و داشتن خوابی آرام و عمیق می شود.

 

● چقدر خوب است منظم باشید


مرتب بودن و چیدمان صحیح لوازم، لباس ها و اسباب در اتاق خواب یکی از مهم ترین اصول برای داشتن یک اتاق خواب رویایی است. به اعتقاد بسیاری از طراحان دکوراسیون در صورتی که اتاق خواب، کمدها و قفسه های موجود در این اتاق منظم و مرتب باشند افراد هنگام خواب احساس آرامش و امنیت بهتری دارند و راحت تر به خواب می روند. بنابراین همواره کمدها، قفسه ها و وسایلی را که زیر تخت تان نگهداری می کنید به صورت مرتب و منظم در فضاهای موجود بچینید. سعی کنید وسایل، لباس ها و ابزاری را که به آن ها نیاز ندارید از اتاق خواب دور کنید و تا حد امکان از وسایلی نگهداری کنید که نگهداری از آن ها برای شما ضروری است.

 

● باید با بالش و ملحفه تان دوست باشید


یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که به داشتن اتاق خوابی رویایی کمک می کند، داشتن تختی آراسته با تشک، روتشکی، ملحفه و روبالشی های تمیز و اتو کشیده است. همیشه به نظافت و تمیزی ملحفه ها و روبالشی ها توجه کنید زیرا آن ها نزدیک ترین تماس را با پوست، مو و بدن شما دارند. سعی کنید در انتخاب رنگ آن ها از رنگ هایی استفاده کنید که آلودگی و کثیفی را به سرعت در خود نشان دهند. علاقه شما به رنگ بالش و ملحفه تاثیر زیادی در تمرکز و عمق خواب تان دارد. بنابراین علاوه بر آن که به رنگ آن ها اهمیت می دهید مراقب باشید دستکم هر یک ماه یک بار تمیزی و آراستگی آن ها را بررسی کرده و از تمیزی آن ها مطمئن شوید.