پارس ناز پورتال

ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

مجموعه : مدل لباس جدید
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر
 
 
 
طلق از جنس همان طلقی است که همراه با شیرازه برای فنری کردن جزوه‌های‌تان استفاده می‌کنید. با این تفاوت که کمی ضخیم‌تر است. طلق‌های روسری به شکل ذوزنقه بریده شده‌اند و لبه‌های تیزشان گرد شده است.

طلق با اینکه محکم است، انعطاف‌پذیر است. کافی است یک لایهٔ باریک طلق بین دو لایهٔ روسری بگذارید تا وقتی روسری را زیر چانه محکم می‌کنید، قسمت لبهٔ بالایی روسری‌تان به شکل یک نیم دایره بایستد؛ گرد و شکیل.

با این حساب دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبهٔ روسری‌تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممکن است کمی در اطراف صورت‌تان احساس گرما کنید.

 
 
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

طلق روسری را خودمان درست کنیم
طلق را می‌شود از بعضی از فروشگاه‌های حجاب (خصوصا در قم) تهیه کرد. در عین حال، خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید؛ کاری که ما پیش از اینکه طلق‌ی در ایران بیابیم می‌کردیم.

برای این کار از عکس‌های رادیولوژی استفاده کنید. احتمالا همه چند ورق عکس رادیولوژی توی منزل‌شان هست و اگر نبود حتما در منزل پدربزرگ و مادربزرگ‌تان یکی دو ورقش پیدا می‌شود.

عکس‌های رادیولوژی ضخامت لازم را برای این کار دارند، تنها یک عیب دارند که آن هم وجود مواد شیمیایی روی آن است که طبعا برای پوست و مو مفید نیست. البته رفع این عیب هم زیاد کار سختی نیست. کافی است یک ورقه از عکس‌های رادیولوژی را توی تشتی از آب و سفیدکننده بگذارید تا کم‌کم تبدیل به یک ورقهٔ شفاف شود. (با عکس‌های MRI خودتان را خسته نکنید، سفیدکننده هیچ اثری روی‌شان ندارد!)

 
 
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

بعد، از آن یک ذوزنقه در ابعاد تقریبی ۳۲ سانت در بیاورید. یعنی ذوزنقه‌ای که ضلع بزرگ‌ترش ۳۲ سانتی‌متر باشد، ضلع کوچک‌ترش حدود ۲۸ سانتی‌متر و ضخامتش حدود ۶ و نیم سانتی‌متر. سعی کنید ضلع بزرگ‌تر را منطبق کنید بر لبهٔ ورقهٔ رادیولوژی؛ چون این قسمت از طلق بیشترین تماس را با روسری یا مقنعه دارد و اگر خوب قیچی نخورد، هم ممکن است نتیجهٔ دلخواه را به‌تان ندهد هم احتمال اینکه صیقلی نبودنش روسری را نخ‌کش کند هست.

بعد که ذوزنقه را درآوردید، چهار گوشهٔ آن را گرد کنید که تیزی آن به روسری گیر نکند. به همین راحتی حالا شما هم یک طلق ِ آمادهٔ استفاده دارید.

 
 
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

چطور از طلق در روسری و مقنعه استفاده کنیم؟
برای استفاده از آن، آن را بین دو لایهٔ روسری قرار بدهید و بعد روسری را سر کنید. یا می‌توانید ابتدا روسری یا مقنعه را سرتان کنید و بعد طلق را بین دو لایهٔ آن قرار دهید و با نوک انگشتان‌تان آن را به جای خودش هدایت کنید. فقط دقت کنید که ضلع بزرگ‌تر آن باید به طرف لبهٔ تاخوردهٔ روسری باشد.

یک طلق در این ابعاد، تقریبا اندازهٔ استاندارد است، ولی اگر احساس کردید که طلق، زیادی بلند است و مانع از این می‌شود که گوشه‌های روسری‌تان را تو بزنید، می‌توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، یکی دو سانت کوتاه‌ترش کنید. و برعکس، اگر احساس می‌کنید که اندازهٔ طلق برای صورت شما کوتاه است، یک طلق دیگر با طول بیشتر ببرید و استفاده کنید.
 
 
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

طلق روسریچه کار کنیم که طلق توی نور برق نزند؟
گاهی طلق‌ها توی نور برق می‌زنند و ممکن است شما این را دوست نداشته باشید. خصوصا اگر جنس روسری‌تان نازک باشد. برای رفع این مشکل طلق‌هایی ساخته‌اند که یک لایهٔ پارچه‌ای روی آن کشیده شده است که هم مانع از انعکاس نور می‌شود و هم از سُر خوردن و جابجایی آن جلوگیری می‌کند. حتی این نوع از طلق را هم در منزل می‌شود تهیه کرد.

یک مقدار لایی‌چسب مشکی با طولی مساوی طول طلقی که برش زده‌اید و عرضی دو برابر آن، تهیه کنید. (می‌شود تقریبا ۳۲ در ۱۳سانتی‌متر). بعد طلق را طوری روی آن بگذارید که ضلع بزرگ‌ترش بیفتد درست وسط لایی‌چسب. (حواستان باشد که یک طرف لایی‌چسب، چسب دارد و طرف دیگرش ساده است. طلق را روی طرفی که چسب دارد بگذارید.)

بعد لبهٔ دیگر لایی‌چسب را روی طلق برگردانید و برای احتیاط یک تکه پارچهٔ نازک روی آن بیندازید که اتو مستقیما با طلق و لایی‌چسب تماس نداشته باشد. حالا اتوی داغ را روی آن بگذارید تا چسب ِ لایی‌چسب به طلق بچسبد. دقت کنید که حرارتِ زیاد به طلق ندهید، پلاستیک است و آب می‌شود!

بعد که مطمئن شدید لایی‌چسب خوب به طلق چسبیده است، با قیچی گوشه‌های اضافی آن را ببرید. حالا طلق آمادهٔ استفاده است. دیگر نه لیز می‌خورد و نه انعکاس نور دارد.

می‌توانید یک طلق سفید هم، درست مثل همین طلق مشکی، با لایی‌چسب سفید درست کنید برای استفاده در روسری‌هایی که رنگ روشن دارند.

 
ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر

آن دخترهای لبنانی‌ای که گفتم را یادتان هست؟ بعضی از آن‌ها طلق را به جای اینکه بین دو لایهٔ روسری بگذارند، بعد از پوشیدن روسری‌شان، زیر روسری (بین سر و روسری‌) قرار داده بودند. این‌ جوری هم می‌شود استفاده کرد. فقط اگر استفاده از طلق در ابتدای کار، برای‌تان مشکل به نظر می‌رسد، نگران نباشد؛ خیلی زود برای‌تان عادی می‌شود.