پارس ناز پورتال

طنز حباب و سکه

مجموعه : مطالب طنز
طنز حباب و سکه

ترکاندن حباب در بازار سکه – در طول تاریخ هیچ‌گاه به اندازه امروز ذخایر ارزی نداشته‌ایم، نرخ کالاهای اساسی و بی‌اساس کم‌ترین نوسان در طول تاریخ را دارد، سکه در پایین‌ترین قیمت تاریخ فروخته می‌شود و نرخ دلار نیز نزولی‌ترین سیر در طول تاریخ را تجربه می‌کند.

وضعیت رشک‌برانگیز فوق‌الذکر باعث شده است که چشم حسودان به قلمبه‌ترین شکل خود در طول تاریخ دربیاید.

تنها چیزی که ذهن فعالان اقتصادی و مردم کوچه و خیابان و بزرگراه و بازار را آشفته کرده، حضور خودجوش حباب در بازار است که با اجرای روش‌های تحت‌الذکر هم‌زمان با ترکیدن چشم حسود، خواهد ترکید.

تزریق سکه
با توجه به تجربه‌ی اقتصادی، مخصوصا در چند سال اخیر، واضح است که تزریق سکه می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی بسیار موثر باشد و حتا از بغلش برای وضعیت تولید و صادرات و ترافیک و آموزش و پرورش و آنتن‌دهی موبایل نیز مفید واقع شود. اما برای ترکاندن حباب، در واقع فرقی نمی‌کند که چه چیزی تزریق شود؛ بلکه آن‌چه مهم است نفس تزریق است؛ چراکه به محض اصابت نوک سوزن با سطح حباب، ترکیدن آن را شاهد خواهیم بود. فقط در مورد این‌که تزریق در رگ باشد یا در «عضله»، باید متخصصان داخلی نظر بدهند. (منظور از «متخصصان داخلی» آن‌ دسته از پزشکانی است که تخصص داخلی دارند)

واردات از چین
پس از مدت‌ها کار کارشناسی شبانه‌روزی متخصصین معلوم شد که یک طرف کلمه‌ی چین، «چ» و طرف دیگر آن «نون» وجود دارد. هرچند که از هر طرف چین که جنس وارد کنیم، برای واردکننده نون دارد؛ اما اگر بخواهیم به قصد ترکاندن حباب جنس چینی وارد کنیم، باید از سمت «چ» وارد کنیم تا با فرو رفتن گوشه‌ی تیز «چ» در حباب، شاهد ترکیدن آن باشیم. (منظور از «آن» حباب است)

وارد کردن اتهام به یکدیگر
وارد کردن اتهام به یکدیگر نیز می‌تواند در ترکاندن حباب بسیار مؤثر باشد.

مواد لازم برای این‌‌کار:
الف: یک عدد تریبون
ب: تعدادی افراد که قبلا با ما بوده‌اند؛ اما حالا نیستند

روش کار به این‌صورت است که ابتدا پشت تریبون رفته، سپس خاطرات گذشته را به یاد آورده، سپس نقش خود را در رقم خوردن خاطرات مذکور از خاطر پاک کرده و سپس مشغول وارد کردن اتهامات تند و تیز به افراد می‌کنیم. نکته‌ی مهم این‌که تند بودن اتهامات فقط برای کیفش است؛ اما تیز بودن آن در ترکاندن حباب نقش کلیدی دارد. (منظور از «تیز بودن آن» تیز بودن آن است)

این بود روش‌های ترکاندن حباب که امروز بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد که شاعر گفته است:

یه حبابه یه حبابه

که یه عمره روی آبه

چه کنیم که این حبابه

بترکه یا بخوابه