پارس ناز پورتال

علیرضا داوودنژاد: رئیس‌ جهمور باید جلوی دزدی‌ های هنری را بگیرد

مجموعه : اخبار سینما
علیرضا داوودنژاد: رئیس‌ جهمور باید جلوی دزدی‌ های هنری را بگیرد

علیرضا داوودنژاد گفت: رئیس‌جهمور آینده باید فکری به حال این دزدی‌های هنری بکند و جلوی آن را بگیرد.

علیرضا داوودنژاد  گفت: انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور موج جدیدی را در میان اهالی هنر و سینماگران و ایجاد کرد؛ چراکه آن‌ها چشم امید به وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونت سینمایی جدید دوخته‌اند و امیدوارند با روی کار آمدن افراد جدید، انرژی جدیدی هم به سینما تزریق شود و به‌نوعی از این رکود خارج شود.

وی تصریح کرد: در هر حال این روزها یکی از دغدغه اهالی هنر مشکلات کپی‌رایت است. رئیس‌جهمور آینده باید فکری به حال این دزدی‌های هنری بکند و جلوی آن را بگیرد. شاید برای بعضی‌ها این موضوع چیز پیش‌پاافتاده‌ای باشد و عده‌ای فکر کنند در مقابل دیگر مشکلات، این مسئله بسیار پیش‌پاافتاده است؛ اما واقعیتی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد این است که ریشه بسیاری از مشکلات، همین عدم رعایت مسائل مربوط به کپی‌رایت است.

وی ادامه داد: بی‌شک هیچ نهادی به‌اندازه ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در این مورد کارآمد باشد؛ چراکه او با سایر ارگان‌ها، از وزارت اطلاعات تا نیروی انتظامی و وزارت ارشاد، در تعامل است و با کمک آن‌ها می‌تواند یک بار برای همیشه به این مشکلات پایان دهد.

او در پایان گفت: این روزها مشغول رایزی برای گرفتن پروانه نمایش فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» هستم و امیدوارم اواخر تابستان این فیلم بتواند روی پرده برود.

————

منبع: برنا