پارس ناز پورتال

پذیرفته نشدن فیلم اصغر فرهادی توسط ارگان های دولتی

مجموعه : اخبار سینما
پذیرفته نشدن فیلم اصغر فرهادی توسط ارگان های دولتی

فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی هنوز از سوی بخشی از ارگان های دولتی و نیمه دولتی پذیرفته نشده است.

با وجود شروع اکران فیلم فرهادی از تاریخ 29 خرداد ماه در برخی سینماها تبلیغات و اکران این فیلم هنوز با مشکلاتی مواجه است.

مسوولان دفتر پخش فیلمیران به سینماپرس می گویند که مذاکراتشان با صدا و سیما هنوز به نتیجه نرسیده و موافقت این سازمان برای پخش تبلیغات «گذشته» جلب نشده است. این مذاکرات ادامه دارد و صدا و سیما گفته است که هنوز امکان پخش آنونس و تیزر «گذشته» وجود ندارد.

این در حالی است که با پیگیری سینماپرس از بخش بازرگانی صدا و سیما این مسوولان گفتند: صدا و سیما هیچ مشکلی با فیلم «گذشته» ندارد و پخش کننده فیلم هنوز اقدامی برای تبلیغات فیلم در صدا و سیما نداشته است.

گفتنی است که به غیر از سینما آزادی هنوز هیچ یک از سینماهای حوزه هنری حاضر به نمایش فیلم «گذشته» نشده اند و این فیلم در سکوت تبلیغاتی به اکران خود ادامه می دهد. البته این فیلم طی یک هفته اکران فروش قابل توجهی داشته و بر تعداد سینماهای آن طی این هفته افزوده خواهد شد.

در فیلم «گذشته» علاوه‌ بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین»، «سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» به ایفای نقش پرداخته اند.

در این فیلم احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد

————–

منبع: سینما پرس