پارس ناز پورتال

تکنیک های برای جهیزیه و چید مان آن

مجموعه : دکوراسیون
تکنیک های برای جهیزیه و چید مان آن
 

جهیزیه و چیدمان آنها یکی از دغدغه های همیشگی خانواده عروس بوده و در سالهای اخیر نیز متأسفانه به علت چشم و هم چشمی این نگرانی ها اوج گرفته است.

همچنین اجاره های بالا بابت رهن یا اجاره خانه،منجر به کوچکتر انتخاب کردن خانه تازه عروس و داماد شده است.

همگی این عوامل دست به دست هم می دهند تا علاوه بر اضطراب مراسم عروسی برای تازه عروسها،نگرانی چیدمان درست و به چشم آمدن جهیزیه اش نیز اضافه خواهد شد.

تصمیم داریم تا تکنیکهایی کوتاه اما کاربردی را برایتان شرح دهیم تا شاید اندکی از این نگرانی کاسته و شما در مقابل خانواده همسرتان سرافراز کنیم!

البته قبل از هر اقدامی توصیه ای دوستانه برای تازه عروسهای عزیز و خانواده های محترمشان داریم،و آن اینکه بنای زندگی را بر پایه حرف های مردم و نظرات آنها بنا نکنید و مستقلا برای خودتان زندگی کنید.آنطور که شما می پسندید،نه آنچه دیگران برایتان می پسندند.اگر بتوانید بر روی رفتارها و هنجارهای اجتماعی تان از همان ابتدای زندگی مدیریت داشته باشید، می توان گفت آسوده خاطر زندگی خواهید کرد.البته این به معنای بی احترامی و شکستن حرمتهای بزرگترها نیست،بلکه می توانید در عین احترام به آنها،اما بنا به نظر خودتان زندگی کنید.

اندکی از حوزه دکوراسیون فاصله گرفتیم.حال به این مقوله می پردازیم.

گفتیم که خانه های امروزی کوچک هستند و متراژ آنها ناچیز.خصوصا اگر خانه،خانه تازه عروس و داماد باشد.پس اولین نکته در گره گشایی این مشکل،انتخاب درست و هوشمندانه خرید است.یعنی مبلمان و وسایل خانه را مطابق با فضای سالن و متراژ خانه انتخاب کنید.اگر تنها و تنها به همین یک نکته عمل کنید، می توان گفت 80 درصد مشکلات را از بین برده اید.

اما نکات کلیدی در چیدمان؛

1. از مبلمانتان به عنوان جداکننده برای سالن نشینمن استفاده کیند،از محاسن این کار بزرگتر نشان دادن فضای خانه و تفکیک پذیری آن است.البته برای اینکار،پارتیشنها و دربها گزینه مناسبی نیستند!

2. ستونهایی که گاهاً در وسط سالن وجود دارند،را فراموش نکنید.آنها می توانند جلوه خاصی به خانه تان بدهند،به شرط آنکه درست تزئین شوند.می توانید از آنها به عنوان یک کتابخانه گرد استفاده کنید.

3. از راهروهای منزلتان نیز به درستی استفاده کنید.اگر پهنای آن زیاد است،به عنوان سالن غذاخوری و محل قرار دادن میز نهارخوری می توانید استفاده کنید.اما اگر پهنای آنها کم است،می توانید با نصب قفسه هایی بر روی دیوار،از آن به عنوان ویترین و نمایش ظروف تزئینی تان استفاده کنید.

4. تناسب رنگ میان پارچه روی مبلها،پرده و رنگ دیوارها نیز نقش بسزایی در جلوه وسایل شما خواهند داشت.

5. از چیدن وسایل اضافی مانند وسایل برقی یا هر چیز اضافی دیگری که مکان آن جای دیگیری می باشد،به شدت پرهیز کنید.اینکار نه تنها جلوه وسایلتان را زیاد نمی کند،بلکه خانه شما را از حد ممکن کوچکتر نشان داده و موجب ازدحام ذهنی برای بازدید کنندگان خواهد شد.

در انتها امیدواریم که شروع زندگی جدیدتان به خوشی باشد و مراسم عروسیتان نیز همانطور که دوست دارید برگزار شود.