پارس ناز پورتال

نکات مهم در مورد استخر های بادی

نکات مهم در مورد استخر های بادی

 آبتنی کودکان در منزل با مزایای زیادی همراه است؛ با زیر و بم استفاده از استخرهای خانگی آشنا شوید
 هوا روز به روز گرم‌تر می شود و بسیاری از کودکان از والدین‌شان می خواهند كه آنها را به استخرهای شنا ببرند. نگرانی از بابت تمیزی آب استخرها و رعایت نکات بهداشتی نکته مهمی ‌است که به دلواپسی بعضی از پدر و مادرها دامن می‌زند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی از این قبیل، یا بهانه‌های مشابه فرزندتان را از رفتن به استخرهای شنا منع می‌کنید این روزها فرصت خوبی است تا شنا را در خانه و به شیوه‌ای متفاوت تجربه کنید.

 استخر در خانه


برای اینکه شنا را در خانه خودتان تجربه کنید اولین چیزی که لازم دارید یک استخر خانگی است. در گذشته استخرهای بزرگ و کوچک میزبان خیلی از خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها بودند اما این روزها این گونه استخرها را کمتر می‌بینیم. هنوز یک راه مدرن برای ورود استخرها به خانه وجود دارد که ساده و هیجان‌انگیز است. فقط باید فضای کافی برای قرار دادن استخر را داشته باشید و البته منبع مطمئنی هم برای پر کردن آب استخر پیدا کنید.
بعد یک استخر بادی بخرید. اگر فرزند کوچکی دارید راه‌اندازی این استخرها به فضای وسیع و البته حجم زیادی از آب نیاز ندارد اما اگر به خرید یک استخر بزرگ فکر می‌کنید که برای نوجوانان و حتی افراد بزرگسال مناسب باشد باید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. به هر حال قبل از اینکه برای خرید این استخرها وسوسه شوید چند نکته را بدانید:

 استخر‌های بادی اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند که می‌توانید آنها را در حیاط خانه یا پشت‌بام یا حتی در یک بالکن بزرگ یا خانه‌های ییلاقی خارج از شهر راه‌اندازی و برای کودکان سرگرمی ‌دلچسب و جذابی را فراهم کنید.
  اگر به فکر خرید استخر برای کودکان هستید ارتفاع آن را متناسب با جثه و قد و قواره کودک در نظر بگیرید.
– ابعاد فضایی که قرار است استخر را در آنجا قرار دهید را با متر اندازه‌گیری کنید و بعد بر اساس آن استخر مناسبی بخرید.

  گروهی از این استخر‌ها بدنه‌ای از جنس پلاستیک معمولی و شبیه توپ پلاستیکی بادی دارند . این مدل‌ها ارزان‌ترند و برای حجم آب کم یا کودکان کم سن و سال مناسبند اما اگر به فکر خرید یک استخر محکم و بادوام هستید که بیشتر عمر کند، به سراغ انواعی بروید که جنس ضخیم‌تر و البته قیمت بیشتری دارند. گروه اخیر معمولا همراه با تجهیزاتی از قبیل پمپ هوادهی، فیلتر تصفیه آب، زیر‌انداز و روکش مجهز به فروش می‌رسند تا استخر شما کارآیی بیشتر داشته باشد.

  قطر استخر‌های بادی دایره‌شکل بین یک و نیم تا حدود پنج متر متغیر است. ارتفاع این استخر‌ها هم به طور متوسط بین 45 تا 150 سانتی‌متر نوسان دارد. در مورد محدوده قیمت هم باید بدانید که بر حسب اندازه و موجودی جیب‌تان می‌توانید برای خرید استخر‌های بادی از 80 تا 500 هزار تومان هزینه کنید.

 شنا از کودکی

برای آموزش شنا به کودکان خردسال می‌توانید از استخر‌های خانگی استفاده کنید. اگر خودتان نسبت به اصول اولیه شنا وارد هستید این راه برای شروع کم هزینه و مطمئن است. ضمن اینکه بعضی از بچه‌ها از آب می‌ترسند و با این شیوه ترس‌شان می‌ریزد. مربیان شنا می‌گویند که بهترین سن برای شروع آموزش شنا کودکی است. بنابراین از همان سنین کم با استفاده از این استخرها امکان آموزش شنا را برای فرزندتان فراهم کنید و بعد، کمی‌ که بزرگ‌تر شد او را به استخرهای عمومی‌ و آب‌های عمیق ‌تر ببرید.

 این چند نكته را جدی بگیرید


ضمن اینکه از آبتنی در خانه لذت می‌برید بهتر است نکات ایمنی استفاده از استخرهای بادی خانگی را هم رعایت کنید تا این تفریح خانوادگی برایتان دردسرساز نشود.
  اگر می‌خواهید استخری با ابعاد بزرگ بخرید هزینه مصرف آب را هم در نظر بگیرید. در صورتی که به آب چاه دسترسی ندارید فکر خرید استخرهای بزرگ چند نفره را از سرتان دور کنید چون ضمن بالابردن تعداد صفرهای قبض آب، منابع آب تصفیه شده را به هدر می‌دهید.


  بعد از هر بار استفاده از استخر، سطح آب را حتما با روکش بپوشانید تا آب داخل استخر تمیز بماند و مجبور نباشید آب سطحی استخر را تمیز یا آن را تخلیه کنید.
  جهت ضدعفونی آب این استخر‌ها می‌توانید از قرص‌های کلر استفاده کنید. تعداد قرص‌ها را برحسب مقدار آب موجود در استخر انتخاب و از مصرف بیش از حد کلر خودداری کنید.


  پمپ استخر را با کمک یک فرد متخصص راه اندازی کنید چون لازم است به برق متصل شود و به همین دلیل عاقلانه‌تر است که محتاط باشید تا با کمک برقکار از بابت عملکرد صحیح سیستم خیال‌تان آسوده شود.
  قبل از اینکه استخرهای آبی را از آب پر کنید، لبه بالایی را که از تیوپ بزرگی تشکیل شده، با تلمبه پر از باد کنید و بعد داخل استخر آب بریزید. در صورتی که لبه استخر در ابتدا بالا قرار نگیرد، با بالاآمدن آب داخل استخر، یک طرف آن کج می‌شود و شکل متقارنی نخواهد داشت.


  در استخر‌هایی با ارتفاع بلند نردبان‌هایی کنار استخر قابل نصب هستند که می‌توانید برای داخل شدن به استخر یا بیرون آمدن از آن استفاده کنید. در این صورت خطر زمین خوردن کودکان را تهدید نمی‌کند.
  قبل از پر کردن این استخر‌ها زیرانداز برزنتی شکل روی زمین پهن کنید، در غیر این صورت ممکن است استخر شما سوراخ شود.


  اگر می‌خواهید کودکان ضمن شنا از اشعه ماورای بنفش خورشید در امان بمانند، می‌توانید یک چهارچوب فلزی سفارش دهید و روی آن پارچه ای برزنتی پهن کنید. سپس استخر را زیر این پارچه راه‌اندازی کنید تا استخر سرپوشیده ای داشته باشید. با این وجود استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.
  هنگام خالی کردن آب استخر دقت کنید تا فضایی که استخر در آنجا قرار گرفته زه کشی مناسبی داشته باشد و آب داخل ساختمان جمع نشود یا به محیط زندگی شما صدمه وارد نکند. حجم آب خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید.


خرید و راه‌اندازی استخر در خانه کار ساده ایست كه به سادگی کودکان را سرگرم می‌کند. ضمن اینکه فوایدی هم به همراه دارد:

  نصب و راه اندازی این استخر‌ها آسان است. در فصل مناسب می‌توانید آنها را راه اندازی کنید و هر زمان از تفریحات آبی خسته شدید، آنها را به سادگی جمع کنید.
  برای نصب این استخرها نیازی به فریم یا میله نگه دارنده نیست. علاوه بر این لازم نیست زمین خانه را خاکبرداری کنید و مدام در فکر نگهداری یا رنگ‌آمیزی آنها باشید.
  کودکان در مقابل آلودگی‌های میکروبی و قارچی  حساس‌تر هستند. بنابراین با استفاده از این استخر‌های خانگی خطر سرایت بیماری‌های مختلف به فرزند خردسال شما در اوج گرما  از بین می‌رود.
منبع:روزنامه هفت صبح